۰ نفر

۳ فاکتور مهم و کلیدی برای فروش خودرو به آسانی

۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴
کد خبر: 643274
۳ فاکتور مهم  و کلیدی برای فروش خودرو به آسانی

ماشین داشتن یک مزیت برای اغلب خانواده‌ها محسوب می‌شود. چون با خودروی شخصی می‌توانید در هر ساعتی که اراده کنید وارد خیابان‌های شهر شوید و به پارک، نمایشگاه یا حتی فروشگاه مواد غذایی مد نظرتان بروید.

اگر ماشین شخصی شما دیگر جوابگوی نیازهای خانواده‌تان نیست و نیاز به یک ماشین بزرگ‌تر یا جدیدتر دارید، وقت آن است که ماشین را بفروشید و یک مدل جدیدتر را جایگزین خودروی کارکرده خودتان کنید؛ اما از تصمیم‌گیری برای فروش خودرو تا واقعاً فروش رفتن ماشین یک راه طولانی و پردردسر است که گاهی تا چند ماه ممکن است طول بکشد.

در اینجا قصد داریم نکاتی را که می‌توانید معاملات فروش خودرو دست‌دوم را آسان‌تر کند بیاوریم. با کمک این نکات می‌توانید سریع‌تر ماشین کارکرده خودتان را بفروشید و مدل جدید را جایگزین آن کنید.

1)ماشین را لوکس و درجه یک کنید

2

قدم اول برای فروش ماشین این است که عیب و ایرادهای ظاهری آن را برطرف کنید و یک خودروی سالم برای فروش با قیمت مناسب داشته باشید.

ماشینی که یک مشت خاک روی سقف و کاپوت آن نشسته و چند ماه است رنگ کارواش به خودش ندیده مشتری‌ را جذب نخواهد کرد. مخصوصاً اگر خودروی شما رنگی تیره یا مات داشته باشد و شدت کثیفی را دوچندان به نمایش بگذارد.

به همان نسبت خط و خش‌های روی بدنه ماشین و آثار تصادفاتی که روی آن است هم می‌تواند باعث کمتر دیده شدن ماشین و پسند نشدن آن توسط خریداران شود. چون همه افرادی که می‌خواهند ماشین دست‌دوم بخرند به دنبال یک خودروی تمیز و سرحال هستند؛ و هیچ خریداری دلش نمی‌خواهد برای خرید یک ماشین تصادفی پر از خط و خش و فرورفتگی  و برآمدگی پولی بپردازد.

با کارواش بردن ماشین و تمیز کردن بیرون و داخل آن هم می‌توانید ماشین را شبیه یک خودروی نو کنید که تازه از دست سازنده به بازار رسیده و هر خریداری یک دل نه صد  دل عاشق آن می‌شود.

2) عیب و ایرادهای ماشین را برطرف کنید

برای اینکه ماشین بعد از فروختن شروع به نشان دادن عیب و ایرادهایش نکند و خریدار را در خیابان جا نگذارد، باید قبل از فروش خودرو کارکرده عیب و ایرادهای اساسی آن را شناسایی و برطرف کنید. برای این کار می‌توانید به سراغ تعمیرکاران حرفه‌ای ماشین بروید و از آن‌ها درخواست بررسی بخش فنی ماشین را داشته باشید.

البته حرف تعمیرکار متخصص شما ممکن است بعداً در برابر مشکلاتی که خود خریدار باعث رخ دادن آن‌ها شده اعتبار نداشته باشد و مشکل‌ساز شود؛ بنابراین اگر از کارشناسان فنی پلتفرم‌های معتبر برای این کار کمک بگیرید و برگه کارشناسی داشته باشید، از هر نظر خیالتان راحت است که خریدار خودرو با شناخت کامل ماشین و وضعیت سلامتی آن برای خریدش اقدام کرده. این برگه کارشناسی اعتبار قانونی دارد و پس از فروش مسئولیتی از بابت پنهان کردن عیب و ایرادهای ماشین متوجهتان نخواهد بود.

3)تخفیف‌های بی‌حساب و کتاب ندهید

3

بازه حقیقی قیمت فروش خودرو هم برای فروشنده ماشین مشخص است و هم برای خریدار؛ بنابراین با تخفیف دادن بی حساب و کتاب ممکن است باعث حساس شدن خریدار روی سلامتی ماشین و تصادفی نبودن آن شوید. چون هیچ‌کسی جنسش را به قیمت نصف یا حتی کمتر از آن نمی‌فروشد، مگر از عیب و ایرادهای پنهان آن آگاه باشد.

البته اگر حتی تخفیف شما کار کند و خریدار ماشین را به همان قیمت بخرد هم دچار مشکل می‌شوید. چون فروختن ماشین به نصف قیمت واقعی آن یک معامله کاملاً ضرر ده است. چون در این معامله‌ها معمولاً عددی که به دست فروشنده می‌رسد برای خرید همان ماشین در مدل‌های بالاتر یا سایر خودروهای هم‌رده آن بسیار کم است؛ و باید مبلغ زیادی روی عددی که دارید بگذارید تا بتوانید مشابه خودروی فروخته‌شده را دوباره بخرید.

برای اینکه قیمت واقعی ماشین مشخص شود هم می‌توانید از کارشناسان حرفه‌ای خودرو کمک بگیرید. این کارشناسان تمام بخش‌های ماشینتان را بررسی کرده و ارزش واقعی آن را اعلام می‌کنند. با فروش خودرو به این قیمت می‌توانید خریداران واقعی برای خودروی‌تان پیدا کنید. همچنین امکان اینکه خودرو را به ارزش واقعی آن به دیگران واگذار کنید و سود خوبی از معامله نصیبتان شود هم وجود دارد.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.