۰ نفر

ترفندهایی برای زیباتر شدن خانه

۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۹
کد خبر: 643245
ترفندهایی برای زیباتر شدن خانه

داشتن خانه ی زیبا تقریبا یکی از خواسته های مشترک بین تمام افراد جهان است و همه ی ما زمان و هزینه ی زیادی را برای این منظور خرج می کنیم. اما گاهی با چند ترفند ساده و استفاده از طراحی های کم هزینه می توان خانه ای زیبا و شیک داشته باشید.

نکاتی مهم برای زیباتر شدن خانه

به گزارش اقتصاد آنلاین، به همین منظور در این مطلب می خواهیم به شما پاسخ سوال " چگونه با کمترین هزینه خانه ای زیبا داشته باشیم؟ " را بدهیم پس با ما همراه باشید.  

فضای خانه را شلوغ نکنید. 

برای زیباتر کردن فضای خانه پیش از هر کاری باید اقدام به حفظ لوازم اضافی منزل تان کنید. توجه داشته باشید که لوازم زیاد و خانه ی شلوغ با ایجاد اغتشاش بصری در فضا مانع زیباتر به نظر رسیدن فضای خانه ی شما می شود. با کمک ترفندهای خانه داری می توانید فضای خانه ی خود را همواره مرتب نگه دارید مطلب چگونه خانه دار خوبی باشیم، ۷ ویژگی خانه دارهای حرفه ای! می تواند در این زمینه به شما کمک نماید. 

تعمیرات را عقب نیاندازید.

یکی از پاسخ های مهمی که می توانیم به سوال " چگونه اتاقمان را زیبا کنیم " می توان داد، تعمییرات است. در محله ی اول زیباتر کردن فضای خانه باید بخش های معدوم شده ی فضای خانه تان را تعمیر کنید. برای این کار کافی است خودتان دست به کار می‌شوید و در طول این فرایند کاری مهارت‌های زیادی یاد می‌گیرید. مطلب تعمیرات کوچک برای تغییرات بزرگ در دکوراسیون منزل! می تواند در این زمینه به شما کمک بسیاری کند. 

از گیاهان گلدار استفاده کنید. 

وجود گیاهان گلدار در فضای خانه می تواند زیبایی خانه ی شما را دو چندان کند. علاوه بر آن باعث خوشبو شدن فضای خانه ی شما می شود و همین موضوع تاثیر مثبتی در فضای داخلی خانه ی شما خواهد داشت. مطلب گیاهان آپارتمانی گلدار، با این ۲۰ گل به خانه رنگ دهید! شما را با این گیاهان و روش های نگهداری آن ها آشنا می کند به سادگی می توانید گیاهان گلدار مناسب فضای داخلی تان را انتخاب کنید و خانه ی زیباتری داشته باشید. 

در چیدمان خانه تقارن داشته باشید. 

داشتن تقارن و تعادل در فضای خانه یکی از المان هایی است که با کمک آن می توانید خانه ی زیباتری داشته باشید همچنین چیدمان متقارن به شما کمک می کند فضای خانه ی شما منظم تر از قبل به نظر برسد. یکی از سبک های دکوراسیونی که تقارن در آن ها به خوبی دیده می شود سبک کلاسیک است. دکوراسیون کلاسیک ایرانی، زندگی سبز این زوج خوشبخت! نمونه ی مناسبی از سبک کلاسیک در طراحی داخلی است که می توانید از اده های آن برای چیدمان فضای داخلی تان کمک بگیرید.

از ترکیب رنگی مناسب استفاده کنید.

بهترین مبلمان، بهترین چیدمان و یا حتی بهترین لباس ها اگر رنگ نامناسبی داشته باشند هیچ جلوه و ارزش تحسینی نخواهند داشند. برای داشتن خانه ی زیباتر و جلوگیری از هزینه های اضافی باید رنگ های خوش ترکیب را بشناسید و از ترکیب رنگ های مناسب برای فضای داخلی تان استفاده کنید. با این کار تا حد زیادی از میزان هزینه های اضافی در فضای خانه ی شما جلوگیری می شود در عین حال خانه ی زیباتری نیز خواهید داشت.

وسایل چشمگیر خانه را نو کنید.

با تعویض یکی از وسایل مورد علاقه تان که تاثیر زیادی در فضای داخلی تان دارد می توانید به سادگی خانه تان را زیباتر کنید، این وسیله می تواند روکش مبلمان، پرده، روتختی و یا لوازمی از این قبیل باشد. که با تعویض آن علاوه بر تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه در فضای خانه می توانید زیبایی فضای داخلی تان را دو چندان کنید.   

اکسسوری های کوچک بخرید. 

برای داشتن یک خانه ی زیبا و تغییر دکوراسیون کم هزینه نیازی نیست حتما مبلمان گران قیمت خریداری کنید، گاهی با کمک چند اکسسوری ساده و کم هزینه می توانید فضای خانه ی خود را زیبا و چشمگیر تر قبل کنید. این اکسسوری ها می تواند کوسن، آباژور و یا تابلوهای تزیینی باشد که باید هماهنگ با فضای داخلی تان از آن ها استفاده کنید.

نور پردازی مناسب داشته باشید. 

نور طبیعی می تواند تا حد زیادی در زیبایی خانه تاثیرگذار باشد، اما گاهی به دلایل مختلف امکان بهره گیری از نور طبیعی در فضای خانه موجود نیست در چنین موقعیتی با جایگزین کردن نور پردازی مناسب در فضا می توانید زیبایی مطلوب را در خانه ی خود ایجاد نمایید و خانه ای زیباتر داشته باشید.

خانه های زیبای ایران را بشناسید!

برای پاسخ به سوال  " چگونه با کمترین هزینه خانه ای زیبا داشته باشیم؟ " می توان گفت که باید ایده بگیرید! استفاده از ایده ها و ویژگی های خانه های زیبای دیگر به شما کمک می کند تا به سادگی خانه تان را زیباتر کنید، ما این ویژگی ها را در مطلب زیباترین خانه های ایرانی چه ویژگی هایی دارند؟ برای شما جمع آوری کرده ایم تا بتوانید به سادگی از آن ها برای زیباتر کردن فضای خانه ی خود کمک بگیرید.

باسلیقه باشید. 

برای داشتن یک خانه زیبا البته با طراحی مقرون به صرفه باید با سلیقه باشید، برای با سلیقه بودن نیاز به صرف هزینه های اضافی و خرید لوازم و وسایل آن چنانی ندارید با کمی تمرین و استفاده از ایده های خوش سلیقگی در امور روزمره می توانید به یک فرد با سلیقه تبدیل شوید. مطلب چگونه با سلیقه باشیم، ۱۰ راز معجزه آسا در این زمینه راهنمایی های خوبی را به شما ارائه می دهد که با مراجعه به آن ها می توانید با سلیقه تر باشید.