۰ نفر

شوینده های طبیعی بهتر از وایتکس در خانه تکانی

۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۷
کد خبر: 643226
شوینده های طبیعی بهتر از وایتکس در خانه تکانی

تمیز کردن منزل به صورت طبیعی به هیچ وجه دشوار تر از تمیز کردن منزل با استفاده از مواد شیمیایی نیست این امر نه تنها موجب افزایش کیفیت هوای داخل خانه می‌شود بلکه حتی برای سلامت کودکان نیز بهتر است.

شوینده های طبیعی برای جایگزینی وایتکس در خانه تکانی

به گزارش اقتصاد آنلاین، تمیز کردن منزل به صورت طبیعی به هیچ وجه دشوار تر از تمیز کردن منزل با استفاده از مواد شیمیایی نیست. این امر نه تنها موجب افزایش کیفیت هوای داخل خانه می‌شود بلکه حتی برای سلامت کودکان نیز بهتر است. در این نوشتار  به روش‌هایی برای تمیز کردن منزل با مواد پاک کننده طبیعی بدون استفاده از مواد شیمیایی می‌پردازیم. این نوشتار را از دست ندهید.

مواد پاک کننده طبیعی

ممکن است اینگونه به نظر بیاید که تمیز کردن منزل با استفاده از مواد پاک کننده طبیعی کاری ست دشوار و کسالت بار. اما اینگونه نیست و در ادامه این سخن خود را اثبات خواهیم کرد. ابتدا اجازه دهید مواد پاک کننده طبیعی را معرفی کنیم:

  • سرکه سفید
  • نمک
  • جوش شیرین
  • بوراکس
  • آب اکسیژنه
  • لیمو
  • پارچه‌های میکروفایبر
  • روغن‌های گیاهی
  • یک یا دو افشانه (آب‌پاش)

دستورالعمل‌های آسان برای تمیز کردن منزل به صورت طبیعی

شیشه پاک کن:

بدون استفاده از مواد شیمیایی می‌توانید با استفاده از سرکه و آب، تمامی خاک و آلودگی‌های روی شیشه را از میان ببرید.

پاک کننده‌ی دوغاب کاشی:

بدون استفاده از مواد شیمیایی می‌توانید با استفاده از آب و جوش شیرین، دوغاب کاشی و آلودگی‌های آن را از میان ببرید. برای این کار، یک قسمت آب و سه قسمت جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کرده و خمیر به دست آمده را به سطح مورد نظر بمالید. پس از نشستن و جا کردن خمیر، با استفاده از یک مسواک آن‌جا را پاک کرده و دست آخر به واسطه‌ی یک اسفنج، سطح مورد نظر را تمیز نمایید.

تمیز کننده‌ وسایل آشپزی:

برای تمیز کردن وسایل آشپزی می‌توانید از ترکیب نمک دریایی و آبلیمو استفاده کنید. افزون بر این، می‌توانید از ترکیب جوش شیرین و آب نیز استفاده نمایید.

نرم کننده پارچه:

به هنگام شستشوی پارچه، می‌توانید یک قسمت سرکه و دو قسمت آب را با یکدیگر ترکیب کرده و یک سوم فنجان از ترکیب مورد نظر را به دیگ شستشوی لباس‌ها اضافه کنید.

تمیز کننده توالت:

می‌توانید از سرکه سفید برای تمیز کردن توالت استفاده کنید.

چند نکته برای تمیز کردن طبیعی منزل

من توانسته‌ام، از طریق آزمون و خطا، پس از سال‌ها، نکات مهمی را در ارتباط با تمیز کردن منزل به صورت طبیعی فرا گیرم. این نکات را با شما نیز تقسیم می‌کنم. لطفاً آن‌ها را تا به انتها بخوانید.

۱- استفاده از جوش شیرین جهت تمیز کردن فر:

با استفاده از خمیری از جوش شیرین و آب می‌توانید فر را تماماً تمیز کنید، آن هم بدون استفاده از مواد شیمیایی. تنها خمیر را در کف فر قرار دهید و پس از چند ساعت محل مورد نظر را برای براق شدن تمیز کنید.

۲- صرفه جویی در مخارج:

به جای خرید یک پاک کننده‌ی گران قیمتِ مارک، یک اسفنج ملامین از سوپرمارکت محل خود خریداری کرده و اینگونه در مخارج خود صرفه جویی کنید.

۳- استفاده از پارچه‌های میکروفایبر:

از زمانی که از پارچه‌های میکروفایبر استفاده کردم توانستم مبلغ زیادی صرفه جویی کنم. به شما نیز پیشنهاد می‌کنم که از پارچه‌های میکرو فایبر استفاده کنید.

۴- ساخت پودر شستشو:

می‌توانید پودر شستشو را خودتان بسازید. برای شستشوی وان و دوش می‌توانید از ترکیب دو قسمت جوش شیرین، یک قسمت نمک و یک قسمت بوراکس استفاده کنید. این ترکیب قوی‌ترین میکروب‌ها و آلودگی‌ها را نیز از میان می‌برد.

۵- تمیز کردن فن خنک کننده:

فن خنک کننده را می‌توانید با استفاده از آب جوش و جوش شیرین تمیز کنید.

۶- استفاده از میکروفایبر برای پنجره‌ها:

تا زمانی که از پارچه‌ی ماکروفایبر برای پنجره‌ها استفاده می‌کنم محال است که به دنبال وسیله‌ای دیگر باشم. تنها چیزی که نیاز است آب است و بس.

۷- از بین بردن لکه‌ی ادرار بر روی تشک:

اگر مانند من دارای کودکانی هستید که خود را در حین خواب خیس می‌کنند، می‌توانید برای از میان بردن لکه و بوی ادرار از تشک از جوش شیرین و آب اکسیژنه استفاده کنید.

۸- تمیز کردن توالت:

اگر توالت خیلی زیاد کثیف نیست، می‌توانید با استفاده از جوش شیرین و سرکه سفید بدون ساییدن آن را تمیز کنید. برای این منظور، ابتدا یک فنجان جوش شیرین در توالت بریزید و اجازه دهید برای مدت یک ساعت خیس بخورد. پس از آن یک فنجان سرکه سفید ریخته و پس از ۵ دقیقه با فشار زیاد آن‌جا را آب بریزید. خواهید دید که توالت چگونه تمیز خواهد شد.