۰ نفر

رازهای تازه از مدیریت زمان و بنزین

صرفه جویی به سبک اسنپ اکسپرس

۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۱
کد خبر: 642521
صرفه جویی به سبک اسنپ اکسپرس

در سال‌های اخیر با فراگیر شدن خرید اینترنتی جلوی خیلی از ترددهای غیرضروری و اتلاف وقت و انرژی شهروندان گرفته شده. وقتی فروشگاه‌های اینترنتی سخاوتمندانه انواع کالاها را در دسته‌بندی‎های مشخص در اختیار کاربر قرار می‌دهند، چه نیازی وجود دارد که برای پیدا کردن کالاهای مورد نیازمان در سطح شهر به دردسر بیفتیم؟ حالا حتی شانس این را داریم که برای خرید کالاهای سوپرمارکتی هم اینترنتی سفارش بدهیم و مقابل منزل تحویل بگیرم.

 الان 86 شهر در کل کشور تحت پوشش سرویس اسنپ‌اکسپرس قرار دارند و بیش از 1300 سوپرمارکت و فروشگاه زنجیره‌ای در تامین کالای مورد نیاز با این زیرمجموعه اسنپ همکاری می‌کنند. این آمار و ارقام نشان می‌دهد چهره بازار کالاهای سوپرمارکتی به سرعت در حال تغییر است و نفش پلتفرم‌های آنلاین در این حیطه به تدریج پررنگ‎تر می‌شود. آمار و ارقام به ما می‌گوید ماجرا فراتر آسایش شهروندان در خرید کردن است. در این گزارش می‎خواهیم با یک حساب سرانگشتی ببینیم خرید اینترنتی کالاهای سوپرمارکتی چه آثار مثبتی در کاهش اتلاف وقت و انرژی ما دارد.

800 هزار ساعت وقت گمشده!

در مرحله اول بد نیست محاسبه کنیم با استفاده از سرویس سفارش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی چقدر می‌توانیم در وقت خود صرفه‌جویی کنیم؟ میانگین زمان ارسال هر سفارش کالاهای سوپرمارکتی در اسنپ‎اکسپرس 30 دقیقه است. بیایید خوش‌بینانه تصور کنیم خود ما برای هر بار خرید یک ساعت و هفته‌ای دو مرتبه بخواهیم وقت بگذاریم. یعنی ما با استفاده از سرویس سفارش اینترنتی کالاهای سوپرمارکتی هر ماه 8 ساعت یا معادل یک روز کاری در وقت خود صرفه‎جویی می‎کنیم. بنابراین در طول یک سال می‎توانیم معادل 12 روز کاری در زمان خود صرفه‎جویی کنیم. با توجه به اینکه دستمزد پایه روزانه وزارت کار برای سال 1401 حداقل 140 هزار تومان است این 12 روز کاری را به عبارتی می‎توانیم معادل یک میلیون و 680 هزار تومان حقوق بدانیم. حالا اگر 100 هزار خانوار در کلانشهری مثل تهران از این امکان استفاده کنند هر هفته 800 هزار ساعت وقت برای شهروندان آزاد می‎شود. حتی اگر درصد بسیار کمی از این وقت در راستای افزایش تولید مورد استفاده قرار بگیرد به طور مستقیم روی رشد اقتصادی و بهره‎وری در کشور اثر می‎گذارد.

سوختت را نجات بده!

مزیت اقتصادی بعدی برای خریداران از اسنپ‌اکسپرس صرفه‎جویی در مصرف سوخت است. اگر مسافت دسترسی به نزدیک‌ترین فروشگاه را 4 کیلومتر هم در نظر بگیریم هر بار رفت و برگشت برای خرید مایحتاج خانه نیاز به طی کردن 8 کیلومتر مسافت است. اگر هفته‌ای دو مرتبه هم مجبور به طی کردن این مسیر باشیم به طور میانگین هر ماه باید 64 کیلومتر با خودروی شخصی در سطح شهر تردد کنیم. اگر از توقف‌های کوتاه مدت و ترافیک هم صرف نظر کنیم در یک سال باید برای پیمایش 768 کیلومتر سوخت کنار بگذاریم. از طرفی میانگین مصرف سوخت خودروهای معمول را در هر صد کیلومتر را می‌توانیم 10 لیتر لحاظ کنیم که این 768 کیلومتر حدود 77 لیتر بنزین نیاز دارد. قیمت بنزین غیرسهمیه‎ای هم در حال حاضر 3 هزار تومان است و باید بابت مصرف سوخت خریدهای عادی بیش از 230 هزار تومان کنار بگذاریم. حالا اگر فقط 100 هزار خانوار هم از سرویس سفارش اینترنتی برای خرید اقلام ضروری استفاده کنند مجموعا 23 میلیارد تومان فقط بابت مصرف سوخت صرفه‎جویی کرده‌اند. در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که تخفیف‎های متنوع اسنپ‎اکسپرس هم تجربه یک خرید مقرون به‎صرفه و دلچسب را برای کاربران فراهم می‎کند.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.