۰ نفر

برای گفتن این رازها به همسرتان درنگ نکنید

۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبر: 641767
برای گفتن این رازها به همسرتان درنگ نکنید

در واقع صادق بودن در ازدواج مثل یک شمشیر دو لبه است . دانستن این که چه موضوعاتی را باید با شریک زندگی تان در میان بگذارید و چه موضوعاتی را در میان نگذارید ، ضروری است . داشتن این مهارت باعث می شود که نه یک همسر پنهان کار لقب بگیرید و نه همه موضوعات را با او در میان بگذارید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، پنهان کاری و دروغ از جمله اشتباهاتی است که می تواند تاثیری بسیار مخرب بر سلامت زندگی مشترک داشته باشد. در زوج های متاهل، پنهان کاری سبب بی اعتمادی و از بین رفتن صمیمیت می شود. مخفی کردن موضوعات از همسر می تواند دلایل متعددی از جمله ترس و خجالت از بازگویی حوادث پیش آمده یا اشتباهات انجام شده داشته باشد. بدون وجود اعتماد متقابل، زندگی مشترک ادامه نخواهد یافت و با مشکلات جدی روبه رو خواهد شد. اگر در زندگی مشترک شما و همسرتان پنهان کاری وجود دارد، زمان آن فرا رسیده که با اتخاذ راهکارهای مناسب، روند مخرب پنهان کاری و بی اعتمادی را متوقف کنید.

درست است که در هر ازدواجی به کمی حریم شخصی نیاز هست، ولی حریم شخصی با پنهان کاری تفاوت زیادی دارد. درک تفاوت این دو موضوع و رعایت اصول اعتماد و صداقت در ازدواج، کمک می کند بتوانیم رابطه سالم تر و پایدارتری را تجربه کنیم. وجود مخفی کاری یا وجود صداقت در ازدواج، بر کیفیت ارتباط همسران تاثیر به سزایی دارد. عدم پنهان کاری و به عهده گرفتن مسئولیت رفتارهای خود در یک رابطه عاطفی، باعث افزایش حس اعتماد و صمیمیت همسران می شود. این مقاله بیان می کند در یک رابطه عاطفی سالم، لازم است چه مسائلی را با همسر خود به اشتراک بگذارید و چه مسائلی را می توانید از او مخفی نگه دارید. همچنین راهکارهایی جهت جلوگیری از تداوم پنهان کاری و بازسازی اعتماد از دست رفته ارائه می دهد. اما گاهی ترمیم رابطه ای که در آن بی اعتمادی وجود دارد آسان نیست و در این راه یاری جویی از متخصص و مشاور مجرب می تواند بسیار راهگشا باشد.

راز نگهداری و حریم خصوصی

شما باید بدانید که همه انسان ها حق دارند رازهایی برای خودشان داشته باشند و الزامی وجود ندارد که آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارد. هم چنین باید بدانید که هر انسانی حق دارد در زندگی اش زمانی را داشته باشد که برای خودش تنها باشد و در خلوت خودش با مسائل رو به رو شود.

همان طور که شما رازهایی دارید که دوست ندارید با دوستان ، خانواده یا شریک زندگی تان در میان بگذارید ، او نیز مسائل شخصی برای خودش دارد . این دیدگاه که همسرمان را شوهر پنهان کار بدانیم زیرا همه مسائل را با ما مطرح نمی کند اشتباه است .

احترام گذاشتن به مسائل خصوصی باعث می شود شوهر شما نیز بهتر از قبل اعتماد کند . در صورتی که اگر حساسیت بی مورد نشان دهید ، او نیز کمتر اعتماد می کند و شرایط روز به روز بدتر خواهد شد. پیدا کردن تعادل بین این دو موضوع یکی از چالش های مهمی است که بسیاری از زوج ها با آن درگیر می شوند .

در واقع شما به عنوان کسی که نزدیک ترین فرد به همسرتان هستید باید بدانید که احتمالا او تعدادی راز برای همیشه نگه خواهد داشت. همان طوری که احتمالا خودش شما هم رازهایی دارید که دوست ندارید کسی از آن ها اطلاع پیدا کند . به همین علت باید عدالت را در این موضوع رعایت کنید و اجازه ندهید رابطه تان به راحتی و برای چنین موضوعاتی از هم بپاشد.

آیا راست گویی همیشه بهترین راهکار است؟

صداقت یکی از مهم ترین اصولی است که در زندگی افراد مختلف اعتماد درست می کند . در واقع برای جلب اعتماد همسر و داشتن زندگی عاشقانه تر با تفاهم بیشتر ، زن و شوهر باید با یکدیگر با صداقت برخورد کنند.

اما موضوعی که در این بین وجود دارد این است که آیا نیاز است هر اتفاقی که در گذشته تجربه کرده ایم را برای همسرمان بازگو کنیم؟ آیا او می تواند با همه آن ها کنار بیاید ؟

هر کدام از ما ممکن است قبل از ازدواج درگیر مسائل مختلفی باشیم . ممکن است ازدواج های ناموفق قبلی یا روابط به ثمر نرسیده را تجربه کرده باشیم . مطرح کردن این موضوعات می تواند باعث ایجاد سوتفاهم شود و ممکن است همسرمان تنواند موضوع را به خوبی درک کند.

شما باید انتخاب کنید که می خواهید به عنوان یک همسر پنهان کار ، یا یک شوهر پنهان کار شناخته شود و یا این که می خواهید تمام وقایع گذشته را برای همسرتان تعریف کنید.

چه رازهایی را به همسرمان بگوییم؟

همه ما از این که به عنوان یک همسر پنهان کار شناخته شویم و اعتماد شریک زندگی مان را از دست بدهیم ، وحشت داریم. اگر رازی دارید که شک دارید که می خواهید با همسرتان مطرح کنید یا نه ، به این راهکار توجه کنید.

اگر زمانی که جلوی همسرتان دارید این راز را پنهان می کنید ، دست هایتان سرد می شود یا نفس کشیدن برایتان مشکل می شود و تپش قلب می گیرید ، بهتر است این راز را با همسرتان درمیان بگذارید.

اگر نگفتن این راز تا این حد آزارتان می دهد ، خودتان را از دستش نجات بدهید . نکته دیگر این است که همسر شما با شما زندگی کرده است و حالت های روحی شما را می داند . بنابراین ، اگر نخواهید این موضوع را برایش بگویید ، خودش متوجه تغییر رفتارتان می شود و مدام دنبال دلیلی می گردد که باعث شده با یک همسر پنهان کار زندگی کند .

در نهایت شما هستید که باید انتخاب کنید چه مسائلی را مطرح کنید . اما باید بدانید چیزهایی مانند مشکلات شغلی ، مشکلات اقتصادی ، مسائل حقوقی همسرتان را نگران خواهد کرد . بنابراین اگر شریک زندگی شما شرایط ویژه ای دارد که نباید استرس به او وارد شود ، بهتر است تا یک شوهر پنهان کار باقی بمانید!

چه زمانی رازمان را بگوییم؟

اگر تصمیم گرفتید که رازی که دارید را برای همسرتان مطرح کنید باید بدانید که در هر زمان و هر مکانی که خواستید نمی توانید راز را به او بگویید. همسر شما بیشتر از این که از داشتن یک شوهر پنهان کار ناراحت باشد ، از این که چرا در شرایط بدی او را در جریان گذاشته اید ناراحت خواهد شد.

زمان هایی مانند زمانی که یکی از شما بیمار هستید برای مطرح کردن راز مناسب نیست. در این شرایط یک مسئله دیگر وجود دارد که از قبل از این موضوع به شما یا همسرتان آزار رسانده است . اگر درست در همین زمان مسئله را مطرح کنید ، احتمال سوبرداشت و سوتفاهم همسرتان بیشتر خواهد شد.

هم چنین در زمان هایی که عصبانی هستید نباید راز را در میان بگذارید. معمولا همه ما در مواقعی که عصبانی هستیم ، کمتر از قبل بر روی گفتار و رفتارمان کنترل داریم. در این زمان ها ممکن است که اشتباه کنیم و بخواهیم راز را مطرح کنیم تا از نظر روانی خودمان را تخلیه کنید. زمان عصبانیت نیز یکی از زمان های دیگری است که یک همسر پنهان کار بودن زیاد بد نیست .

مواقعی که قصد دارید بخوابید نیز زمان مناسبی برای گفتن رازها نیست. این موضوع باعث می شود که آرامش خواب تان بهم بریزد . هم چنین چون هر دو خسته هستید ، نمی توانید به خوبی فکر کنید و درست تصمیم بگیرید و بنابراین کار اشتباهی است . شاید به این فکر کنید که زمان خواب ، زمان مناسبی است زیرا در خصوصی ترین حالت ممکن قرار دارید اما باید بدانید که این تصور کاملا اشتباه است و باید از این کار پرهیز کنید .

با همسر پنهان کار چه کار کنیم؟

انتخاب رفتار مناسب با همسر پنهان کار همیشه یکی از دغدغه های مهمی است که برای همه ایجاد می شود . رفتار مشکوک شوهر پنهان کار می تواند برای همسرش این سوتفاهم را ایجاد کند که دارد از سمت شوهرش به او خیانت می شود.

نکته مهمی که وجود دارد این است که باید به شرایطی که داریم تجربه می کنیم دقت کنیم . منظور این نیست که از دروغ گفتن یا نگفتن حقیقت همسر پنهان کار دفاع کنیم ، بلکه باید دقت کنیم که آیا مقصر این شرایط فقط همسر ماست؟

ایجاد یک محیط سرشار از آرامش و صمیمی به هردوی شما کمک می کند که بتوانید با همدیگر احساس صمیمیت کامل داشته باشید و بتواند رازهایتان را با یکدیگر مطرح کنید. برخلاف تصوری که وجود دارد ، این که بخواهید با قهر یا با خشونت و تهدید از شریک زندگی تان بخواهید رازهایش را بگوید ، اصلا جوابگو نیست.

باید با مشکلاتی که در طول زندگی پیش می آید به خوبی برخورد کنید و بتوانید خودتان را در مواجهه با مسائل و مشکلات کنترل کنید . رفتار شما در زمانی که همسرتان برای اولین بار مشکلی را با شما مطرح می کند ، تعیین می کند که آیا در آینده با یک شوهر پنهان کار مواجه خواهید بود و یا این که او مشکلات و مسائلی را که دارد با شما که همسرش باشید ، مطرح خواهد کرد.