۰ نفر

کار اصلی ساقدوش عروس و داماد چیه؟

۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۲
کد خبر: 641362
کار اصلی ساقدوش عروس و داماد چیه؟

ساقدوش ها بخش خاصی از هر جشن عروسی هستند ، اما حال ساقدوش کیست؟ ساقدوش به طور سنتی خدمتگزار عروس و داماد در روز ویژه او هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، عروس و داماد به طور سنتی نزدیکترین دوستان و بستگان خود را برای ساقدوش خود انتخاب می کند - چند نفر منتخب وظیفه دارند افتخار خاصی را در حمایت از او در طول برنامه ریزی عروسی داشته باشند و به هر اتفاق عروسی انرژی مثبت اضافه کنند. ممکن است از آن ها برای اتفاق های سرگرم کننده و بازی استفاده شود، اما نقش خود را به عنوان یک ساقدوش جدی بگیرید - شما به یکی از بهترین دوستان خود کمک می کنید تا از روزی استرس زا ، پر از فشار و اعصاب و روان برنامه ریزی کرده و در عین حال خودتان هم از آن لذت ببرید. در اینجا خلاصه ای از مسئولیت ها و انتظارات داماد شما آمده است.

عروس خانم و آقا داماد : ابتدا باید بدونید ساقدوش کیست و اصلا چرا می خواهید ساقدوش داشته باشید . ساقدوش بودن و یا ساقدوش داشتن فقط به منزله پوشیدن لباس های یکدست نیست !! اگر قرار است ساقدوش باشید ، یا ساقدوش برایتان باشند ، باید دقیقا بدانید چه کار هایی انجام دهند .

ساقدوش کیست ؟

ساقدوش، شخص باارزشی برای عروس و داماد است که از بین اقوام درجه یک و یا از بین دوستان نزدیک و صمیمی عروس و داماد انتخاب می شود. کلمه ساقدوش یا سولدوش به معنی کسی که شب عروسی دوش به دوش عروس و داماد راه رود. انتخاب شدن به عنوان ساقدوش عروسی در دنیا، یک افتخار محسوب می شود.

نحوه تعیین تعداد ساقدوش‌ها

جالب است بدانید که درگذشته، تعداد مدعوین جشن، تعیین‌کننده ساقدوش‌ها بود. بر مبنای این رسم می‌بایست به ازای هر 40 میهمان، یک زوج ساقدوش در کنار عروس و داماد قرار می‌گرفت. اما امروزه با گسترده و تشریفاتی شدن مراسم ازدواج، تعداد ساقدوش ها کمتر شده است؛ این روزها داشتن 3 الی 4 جفت ساقدوش برایتان کافی خواهد بود.

 لباس‌های ساقدوش‌ها

همان‌طور که ذکر شد، انتخاب لباسی درخور و شکیل برای ساقدوش‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سعی کنید لباس ساقدوش‌هایتان را از میان ژورنال‌ها و سایت‌های معتبر تهیه نمایید. لازم به ذکر می‌باشد که می‌توانید لباس ساقدوش‌ها را متناسب با آذین‌بندی جشن و دکور مراسم انتخاب نمایید.

نحوه برخورد با ساقدوش‌ها

بر طبق رسم و عرف، میزبان موظف است کلیه هزینه‌ای که ساقدوش‌ها برای خرید لباس، کفش و.. کرده‌اند را به ایشان پرداخت نماید؛ اما اگر بودجه خوبی برای این کار دردست ندارید می‌توانید از ساقدوش‌ها بخواهید که لباس‌های خود را یکرنگ انتخاب نمایند تا بهتر و بیشتر در مراسم جلوه کنند.

وظایف ساقدوش‌ها

در قبال عروس و داماد بهتر است که ساقدوش‌ها پیش از آماده شدن عروس و داماد در کنار آن‌ها حاضر شوند. این کار به عروس و داماد انرژی و قوت قلب می‌بخشد. داشتن لبخند و برقراری آرامش و اطمینان خاطر برای عروس و داماد و خانواده ایشان از مهم‌ترین وظایف ساقدوش‌ها به‌حساب می‌آید.

ساقدوش‌ها باید کلیه امورات مربوط به عروس و داماد را بر طبق خواسته و نظر آن‌ها انجام دهند. نگهداری هدایای عروسی، نگهداری وسایل، نگهداری شاسی عکس و... ازجمله بارزترین وظایف مربوط به ساقدوش ها است. ساقدوش‌ها موظف‌اند در طول مراسم با طمأنینه، متانت و آرامش در کنار عروس و داماد حرکت کنند. برقراری شور، هیجان و سرزندگی در مراسم از دیگر وظایف مربوط به ساقدوش‌ها می‌باشد. ساقدوش‌ها به‌نوعی تأمین‌کننده گرمی مجلس هستند. از جمله وظایف مهمی که عروس و داماد به ساقدوش ها محول میکنند میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم

۱-کمک در نوشتن چک لیست نکات مهم را به عروس و داماد یادآور شوید، آنها به دلیل استرس زیاد ممکن است بعضی چیز ها را فراموش کنند. با تهیه یک چک لیست نکات مهم را یادآورری کنید.

۲-در انتخاب مسائل مهم به آنها کمک کنید به عروس و داماد کمک کنید تا بتوانند در برگزیدن مسائل مهمی مانند اجاره سالن عقد ، طرح کیک ،مراکز خرید و هر چیز مهم دیگر انتخاب بهتری داشته باشند.اگر شما در این موارد لیستی تهیه کنید عروس ودامادهم وقت بیشتری دارند تا به کارهای دیگرشان رسیدگی کنند.

۳-نوشتن کارت دعوت و گیفت آخرین روزهای مجردی را کنار عروس و داماد باشید و در این دور همی دوستانه به نوشتن کارت های عروسی کمک کنید. و برای بقیه مسائل عروسی هم برنامه ریزی کنید و با سایر ساقدوش ها نیز هماهنگ شوید.

۴-آماده کردن عروس حضور شما در روزهای پایانی در روحیه عروس و داماد بسیار تاثیر گزار است. فرصت بیشتری را در کنار آنها بگذرانید و با ایده های خلاقانه استرس را دور کنید.

۵-حضور در صبح روز عروسی با حضور به موقعتان در صبح روز عروسی، عروس و داماد را خوشحال کنید. لبخند بر لب داشته باشید و خانواده آنها را برای بهتر شدن مراسم و پذیرایی از میهمانان کمک کنید.