۰ نفر

بزرگ نشون دادن پذیرایی کوچیک با ترفندهای ارزون

۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۴
کد خبر: 640718
بزرگ نشون دادن پذیرایی کوچیک با ترفندهای ارزون

امروزه با کوچک شدن متراژ منازل، یکی از دغدغه های اصلی افراد، چیدمان لوازم مخصوصا در پذیرایی منزل است. اینکه وسایلمان را به گونه ای بچینیم که فضای زیادی اشغال نشود و جلوه ی زیبایی داشته باشد مسئله ی مهمی است که شاید در وهله ی اول موضوعی سخت و حل نشدنی به نظر برسد، اما در این مقاله ترفند هایی را یاد می گیرید که بتوانید از تمام متراژ منزل خود بیشترین استفاده را کنید.

بهترین چیدمان پذیرایی کوچک با چند ترفند ساده و ارزان

به گزارش اقتصادآنلاین، امروزه با کوچک شدن متراژ منازل، یکی از دغدغه های اصلی افراد، چیدمان لوازم مخصوصا در پذیرایی منزل است. اینکه وسایلمان را به گونه ای بچینیم که فضای زیادی اشغال نشود و جلوه ی زیبایی داشته باشد مسئله ی مهمی است که شاید در وهله ی اول موضوعی سخت و حل نشدنی به نظر برسد، اما در این مقاله ترفند هایی را یاد می گیرید که بتوانید از تمام متراژ منزل خود بیشترین استفاده را کنید.

پذیرایی های کوچیک با این ترفند، عالی میشن

قرار دادن تعداد زیادی از وسایل در فضاهای کوچک، جلوه ی لوازم را از بین می برد. از طرفی اتاقی پر از وسایل، تداعی کننده ی یک انباری مملو از وسایل لوکس و زیباست و همین پارادوکس انباری و لوازم لوکس، آزار دهنده و غیر اصولیست. با مطالعه ی این ۷ ترفند، با ایده هایی برای بزرگ تر جلوه دادن منزلتان آشنا خواهید شد.

۱. از رنگ های روشن تر استفاده کنید!

رنگ دیوار ها و وسایل شما تاثیر زیادی در بزرگ تر دیده شدن منزل شما دارد. در صورتی که از رنگ های روشن تر استفاده کنید منزل شما نور بیشتری را منعکس کرده و بزرگ تر به نظر می رسد. رنگ های سفید، کرم و طوسی خیلی روشن بهترین رنگ هایی هستند که برای دیوار ها می توانید استفاده کنید. اگر از کاغذ دیواری استفاده می کنید سعی کنید کاغذ دیواری روشن با طرح های ظریف و کوچک تر انتخاب کنید.

اگر به رنگ های فانتزی برای دیوار علاقه دارید می توانید متناسب با دکوراسیونتان فقط یک دیوار را تیره تر کنید و در باقی دیوار ها از رنگ های مذکور استفاده کنید.

اگر هنوز فرش منزلتان را تهیه نکرده اید دست نگه دارید! رنگ های تیره ای مثل سورمه ای، لاکی، یشمی و … تمام روشنایی منزل شما را گرفته و فضا را کوچک تر از حد معمول نشان می دهند. به همین ترتیب اکسسوری های ضروری منزل مثل مبل، پرده و … را نیز از بین رنگ های روشنی مثل کرم، صورتی، مغز پسته ای، آبی آسمانی و … انتخاب کنید.

برای از بین بردن یکنواختی مبلمان و پرده ها می توانید از اکسسوری های کوچکی مثل کوسن یا شال مبل در رنگ های شاد و جذاب استفاده کنید، تا به دکور روشن و آرام منزلتان جلوه ی شکیلی داده باشید.

۲. از چیدمان پراکنده ی مبل ها پرهیز کنید!

اگر پذیرایی منزل شما کوچک است سعی کنید تا حد امکان از وسایل کمتر و کوچک تری استفاده کنید. مثلا به جای مبلمان استیل، سلطنتی و شلوغ، از مبل های راحتی جمع و جور استفاده کنید.

حتی اگر شیک ترین مبلمان، بوفه و میز ناهارخوری بازار را داشته باشید، اگر در فضای مناسب و کافی قرار نگیرند، تمام جلوه و زیبایی خود را از دست می دهند. پس در هنگام خرید دقت کنید که لوازم شما متناسب با فضای پذیرایی منزلتان باشند.

سعی کنید تا حد امکان مبل ها را نزدیک به هم بچینید. پراکندگی مبل ها در فضای کوچک، نه تنها باعث زیبایی نیست بلکه با شلوغی و جا گیری بیش از حد، شما را از هدفتان که بزرگ نشان دادن منزل است، دور می کند.

۳. نور طبیعی را دست کم نگیرید!

نور مناسب در هر فضایی، باعث جلوه ی بیشتر و بزرگ دیده شدن آن محیط می شود. اگر در قسمت پذیرایی منزلتان، پنجره دارید، سعی کنید پنجره را با پرده های کلفت و چند لایه نپوشانید. دقت کنید که هیچ نوری، جایگزین طراوت و زیبایی نور طبیعی نیست. اما اگر امکان دسترسی نزدیک به پنجره را ندارید از نورپردازی متناسب با محیط استفاده کنید تا کمبود نور کافی، باعث کوچک دیده شدن منزل، خستگی و خواب آلودگی نباشد.

استفاده از ترکیب نور زرد و سفید در نورپردازی، تداعی کننده ی نور طبیعی است. پس سعی کنید لامپ هایتان را تک رنگ انتخاب نکنید و از تلفیق هر دو رنگ آفتابی و مهتابی کمک بگیرید.

۴. با آینه، فضای منزل خود را دو برابر نشان دهید!

استفاده از آینه ها تاثیر زیادی در بزرگ نشان دادن فضا دارند. آینه ها فضای منزل را زیبا تر کرده و عمق بیشتری به محیط می بخشند. پس سعی کنید به جای نصب قاب های بزرگ و شلوغ بر روی دیوار، از آینه های بزرگ، مدرن و طرح دار استفاده کنید..

همچنین با نورپردازی آینه ها، زیبایی و جذابیت پذیرایی منزلتان را دو چندان کنید. برای خرید تجهیزات نورپردازی آینه، سایت تجهیز یراق را به شما پیشنهاد می کنیم. در این سایت می توانید علاوه بر تجهیزات نورپردازی آینه با جدید ترین محصولات نورپردازی مدرن و هوشمند نیز آشنا شوید.

۵. از لوازم تزئینی کوچک استفاده کنید!

به جای استفاده از اکسسور های بزرگ و جا گیر، از چند اکسسوری کوچک استفاده کنید تا ظاهر منزل شما را ظریف تر و خلوت تر نشان دهند. برای قرار دادن اکسسوری های مورد نظرتان لازم نیست از پایه های زمینی که فضای زیادی را اشغال می کنند استفاده کنید. برای این کار فقط کافیست شلف های دیواری را به کار بگیرید تا از فضای کم پذیرایی، نهایت استفاده را ببرید.

شلف های دیواری توسط پایه هایی به نام گونیا، یا بست شلف به دیوار متصل می شوند و گونیا ها در اندازه ها و طرح های متفاوتی موجود هستند. شما می توانید با توجه به دکوراسیون منزل و تحمل وزنی که نیاز دارید گونیای مناسبی را تهیه نمایید. به شما توصیه می کنیم کلمه ی بست شلف دیواری را سرچ کنید تا با انواع بست شلف و قیمت های آن آشنا شوید .

۶. لطافت طبیعت را به خانه ببرید!

استفاده از گلدان های طبیعی، جذابیت و لطافت منزل شما را دو چندان می کنند و انرژی مضاعفی را به شما می بخشند. می توانید با کمی خلاقیت، گلدان ها را به دیوار یا سقف آویزان کنید تا علاوه بر عدم اشغال فضای روی زمین، زیبایی منزل خود را بیشتر کنید.