۰ نفر

چگونه یک عینک آفتابی مناسب را انتخاب کنید؟

۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸
کد خبر: 640263
چگونه یک عینک آفتابی مناسب را انتخاب کنید؟

پیدا کردن یک عینک آفتابی مناسب آنطور که فکر می‌کنید آسان نیست. مطمئناً، می‌توانید ساعت‌ها برای انتخاب عینک آفتابی در فروشگاه وقت بگذارید، اما این استفاده عملی از زمان شما نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین، پیدا کردن یک عینک آفتابی مناسب آنطور که فکر می‌کنید آسان نیست. مطمئناً، می‌توانید ساعت‌ها برای انتخاب عینک آفتابی در فروشگاه وقت بگذارید، اما این استفاده عملی از زمان شما نیست. شما فریم‌هایی می‌خواهید که چهره شما را تحسین کنند و برای هر مناسبتی طراحی شده باشند. کدام عینک آفتابی برای فرم صورت شما مناسب است؟ در مورد تنظیم یک جفت که عالی به نظر می‌رسد اما راحت جا نمی‌شود چه؟ شما از همه اینها و موارد دیگر بهره خواهید برد!

مدل‌های مختلف عینک آفتابی چیست؟

عینک‌های آفتابی در طول سال‌ها تغییرات زیادی در سبک و طراحی داشته‌اند که قدمت آن به سال 1600 میلادی باز می­گردد. چندین سبک مختلف عینک آفتابی از مدل خلبانی گرفته تا ویفرر وجود دارد، بنابراین دانستن اینکه هر شکل چگونه به نظر می‌رسد می‌تواند انتخاب یک عینک مناسب را آسان کند. محبوب‌ترین مدل‌های عینک آفتابی را در زیر بررسی می­کنیم.

 نوع مختلف عینک آفتابی

خلبانی (Aviator)

عینک آفتابی خلبانی که برای پلیس‌ها و خلبانان محبوب هستند، اغلب لنزهای شیب­دار یا آینه‌ای با قاب فلزی دارند.

چشم گربه (Cat Eye)

عینک آفتابی چشم گربه ‌ای دارای طرحی خیره کننده است و ظاهری منحصر به فرد به چهره شما می‌بخشد.

مستطیل (Rectangle)

عینک‌های آفتابی مستطیلی همه کاره و شیک می‌توانند ظاهری رسمی یا غیر رسمی داشته باشند.

گرد (Round)

فریم‌های گرد توسط التون جان و جکی کندی معروف شدند و سبکی رترو (دوره نوستالژی) را ارائه می‌دهند.

مربع (Squre)

عینک آفتابی مربعی با ظاهری جاودانه ساده و همیشه مد روز است.

ویفرر (Wayfarer)

تقریباً هر کسی می‌تواند یک عینک ویفرر را داشته باشد زیرا از محبوب‌ترین سبک‌های‌ عینک آفتابی هستند.

چگونه عینک آفتابی مناسب برای فرم صورت خود انتخاب کنید.

در حالت ایده‌آل، می‌خواهید یک عدسی انتخاب کنید که پهن‌ترین یا باریک‌ترین نقاط صورت شما را بهتر جلوه دهد. صرف نظر از فرم صورت شما، چندین سبک وجود دارد که شما را شبیه یک ستاره سینما می‌کند.

عینک آفتابی مناسب فرم صورت قلبی

اگر صورت قلبی شکل دارید، خط فک شما باریک‌ترین نقطه صورت شماست، بنابراین فریم‌های پهن‌تر مناسب‌تر است، عینک آفتابی چشم گربه‌ای یا مربعی بهترین گزینه خواهد بود.

عینک آفتابی مناسب فرم صورت بیضی

یک صورت بیضی شکل در واقع با انواع سبک‌های فریم، هماهنگ است. فریم‌های گرد یا سبک رترو در صورت بیضی شکل عالی به نظر می‌رسند.

عینک آفتابی مناسب فرم صورت گرد

صورت‌های گرد در ناحیه گونه‌ها پهن‌ترند و پیشانی و خط فک باریک دارند. بهترین شکل قاب‌ها که گردی را کمتر نشان می­دهد، قاب‌های بزرگ یا خلبانی است.

عینک آفتابی مناسب فرم صورت مربعی

 صورت‌های مربعی معمولاً پهن هستند، بنابراین انتخاب عینک آفتابی با خطوط نرم یا بدون لبه برای متعادل کردن آن بسیار مهم است. عینک‌های آفتابی گرد و ویفرر، چهره­ی مربعی را بهتر نشان می­دهد.

شما می‌توانید با نگاه مستقیم به آینه، پرسیدن از یک دوست یا با گرفتن عکس سلفی فرم صورت خود را پیدا کنید. به نقاط باریک و پهن صورت خود توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بفهمید چه شکل کلی شما را به بهترین نحو توصیف می‌کند.

کدام عینک آفتابی برای فعالیت در فضای باز مناسب است؟

عینک آفتابی برای فعالیت‌های خارج از منزل بر روی آب، در ساحل، در کوه‌ها و همه جا طراحی شده است. صرف نظر از اینکه دوست دارید از کدام فعالیت در فضای باز لذت ببرید، سبک‌های خاصی برای شما طراحی شده است.

ماهیگیری 

عینک آفتابی پلاریزه مناسب ماهیگیری

عینک آفتابی ایده آل برای ماهیگیری پلاریزه است. عینک آفتابی پلاریزه تابش خیره کننده آب را منعکس می‌کند و می‌تواند دید را افزایش دهد. برای ماهیگیری در خط ساحلی یا نزدیک آن، لنزهای خاکستری رنگی را در نظر بگیرید. لنزهای قهوه‌ای رنگی برای ماهیگیری در دریا ایده آل هستند. بهتر است هنگام قایق‌سواری در آب‌های متلاطم یا روزهای بادخیز، یک بند عینک آفتابی خوب داشته باشید!

ورزش برفی

 عینک آفتابی پلاریزه مناسب ورزش برفی

 برف سطحی بسیار بازتابنده است، بنابراین عینک آفتابی پلاریزه برای اسنوبورد، اسکی یا سورتمه سواری توصیه می‌شود. علاوه بر اینکه عینک شما باید پلاریزه باشد، قاب‌های مربعی یا پوشش­دار می‌خواهید تا از باد و برف محافظت کند. عینک آفتابی ورزشی نیز می‌تواند به دید محیطی شما کمک کند.

رانندگی

 عینک آفتابی مناسب رانندگی

انجمن خودرو می‌گوید که برای رانندگی ایمن باید بین 18 تا 43 درصد انتقال نور وجود داشته باشد. این بدان معناست که لنزهای خیلی تیره ممکن است برای رانندگی انتخاب مناسبی نباشد. عینک ایده آل تابش خیره کننده را کاهش می‌دهد و دید را کاهش نمی‌دهد

پیاده روی

عینک آفتابی تاشو مناسب پیاده‌ روی

وقتی وسایل خود را برای یک آخر هفته کمپینگ جمع می‌کنید یا به پیاده‌روی می‌روید، به راحتی می‌توانید وسایل را در کیف‌هایتان جا دهید. شما نمی‌خواهید عینک آفتابیتان در کوله پشتی گم شود و خراشیده یا شکسته شود. عینک‌های آفتابی تاشو گزینه بسیار خوبی هستند زیرا جمع و جور هستند و کمتر آسیب می‌بینند.

والیبال

عینک آفتابی با لنزهای رنگی کهربایی مناسب والیبال

والیبال ساحلی یک ورزش سرگرم کننده در تابستان است. چه برای سرگرمی بازی کنید و چه به عنوان بخشی از یک لیگ، یک عینک آفتابی عالی برای بهبود دید و شاید مهارت‌های بازی خود می‌خواهید. لنزهای رنگی کهربایی دید شما را واضح نگه می‌دارند و می‌توانند درک عمق را در روزهای آفتابی افزایش دهند. اگر در یک روز ابری بیرون بازی می‌کنید، لنزهای زرد رنگ برای افزایش دید عالی هستند.

دوچرخه سواری

عینک آفتابی مناسب دوچرخه سواری

اگر اهل دوچرخه‌سواری هستید، داشتن عینک آفتابی مناسب برای ایجاد مانع برای آفتاب، باد و حتی حشرات مهم است! یک عینک آفتابی با لنزهای قابل تعویض در نظر بگیرید تا آن را با شرایط آب و هوایی تطبیق دهید. عینکی که پوشش زیادی در اطراف چشم‌های شما ایجاد می‌کند، بهترین محافظت در برابر این عوامل است.

بیسبال

عینک آفتابی مناسب بیسبال

عینک آفتابی در واقع یک وسیله بسیار مهم برای بازی بیسبال است. لنزهای با کنتراست بالا، دید توپ را آسان‌تر می‌کنند، در حالی که دسته عینک را روی صورت شما محکم نگه می‌دارند. عینک آفتابی بیسبال نیز باید بادوام باشد و به عنوان محافظت در برابر ضربه، خاک و باد عمل کند.

صرف نظر از اینکه قصد دارید در فضای باز با عینک آفتابی خود چه کاری انجام دهید، داشتن یک اکسسوری عالی که شما را شیک نشان دهد و از شما محافظت می‌کند مهم است!

چگونه عینک آفتابی خود را تنظیم کنیم

اکنون که عینک آفتابی مناسب را برای شکل صورت و سبک زندگی خود انتخاب کرده‌اید، وقتی فریم یا دسته به درستی جا نمی‌شوند چه اتفاقی می­افتد؟ چه از عینک آفتابی خود برای استایل استفاده کنید و چه برای فعالیت در فضای باز، می‌خواهید عینک روی صورت شما احساس راحتی کند.

مسئله

پدهای عینک بینی شما را فشار می­دهند.

راه حل

تنظیم پدهای بینی عینک آفتابی

برای عینک‌های فریم سیمی، از انگشت شست خود برای تنظیم پدهای بینی استفاده کنید. اگر شیشه‌های فریم پلاستیکی دارید، به سادگی فریم‌ها را به مدت 30 ثانیه زیر آب گرم قرار دهید تا قسمتی که می‌خواهید نرم و خم شود، سپس مطابق با آن تنظیم کنید.

مسئله

عینک آفتابی شما کج است!

راه حل

تنظیم فریم کج شده عینک آفتابی

هیچ چیز آزاردهنده‌تر از عینک آفتابی کج نیست. خوشبختانه، شما می‌توانید این مشکل را در خانه حل کنید! این کار را می‌توان با خم کردن دسته­های عینک انجام داد. برای مثال، اگر لنز چپ شما دورتر است، دسته سمت راست را به سمت بیرون خم کنید. اگر عدسی سمت چپ بالاتر از سمت راست است، دسته مقابل را در قسمت لولا به پایین خم کنید. در این روش احتیاط کنید تا به قاب‌های خود آسیب نرسانید. همچنین می‌توانید ابتدا پلاستیک را به مدت 30 ثانیه در آب گرم نرم کنید.

مسئله

عینک آفتابی شما خیلی سفت است.

راه حل

سوهان زدن قاب عینک آفتابی

اگر عینک آفتابی شما عالی به نظر می‌رسد اما کمی سفت است، می‌توانید آنها را طوری تنظیم کنید که راحت‌تر باشید! دسته­ها را از روی قاب‌ها خارج کنید و از یک فایل یا یک ابزار برقی چرخشی مانند Dremel برای سوهان زدن استفاده کنید و لبه قاب را صاف کنید تا دسته­ها بازتر شوند.

حتی اگر عینک آفتابی شما بادوام است، هنگام تنظیم از نیروی زیادی استفاده نکنید زیرا برخی از مواد مانند تیتانیوم در برابر تنظیم مقاوم هستند، بنابراین بهتر است آنها را نزد یک عینک ساز ببرید.

چگونه عینک آفتابی سفارشی مناسب را برای مراسم خود انتخاب کنید

عینک آفتابی اکسسوری ایده‌آلی برای هر فعالیت در فضای باز است و انتخاب عینک‌های مناسب در مورد راحتی، استایل و محافظت تفاوت ایجاد می‌کند. از آنجایی که عینک آفتابی بسیار محبوب، پرکاربرد و هدیه بسیار خوبی است. بهترین استایل آن است که در آن احساس راحتی کنید و از چشمانتان در برابر اشعه ماوراءبنفش محافظت کند.