۰ نفر

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ چقدر خواهد بود؟

۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۶
کد خبر: 640077
تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ چقدر خواهد بود؟

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش تکمیلی و جبرانی دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد، گفت : سهم سابقه تحصیلی در پذیرش کنکور براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سال ۱۴۰۲ از ۳۰ به ۶۰ درصد رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محسن زارعی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از حوزه‌های آزمون نهایی و تصحیح امتحانات شهرستان آبیک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یادگیری ملاک پذیرش در دانشگاه است، افزود: دانش آموزان کنکوری مطلع باشند که امتحانات هماهنگ برای آنها مشکلی ایجاد نمی‌کند و این آزمون‌ها مانند امتحانات سالانه مدارس برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر ایجاد قرارگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: پیگیر این موضوع هستیم که این سند را برای متولیان تعلیم و تربیت عینی و ملموس کنیم و دنبال مفاهیم و تعاریف باشیم و به صورت واقعی نمونه و الگوها را به معلمان معرفی کنیم.

زارعی با بیان اینکه در بیشتر نقاط کشور مدارسی در تراز سند تحول بنیادین وجود دارند، تصریح کرد : در این مدارس بدون اینکه یک الگوی مفهومی به آنان داده شود خودجوش، مبانی استخراج و سند پیاده شده و هنر ما باید این باشد که این مدارس را شناسایی کرده و الگوها را به مدارس دیگر معرفی کنیم تا به این الگوها نزدیک شوند.

این مسوول با اشاره به رتبه بندی معلمان، افزود: آیین نامه رتبه بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش در مورد مقرر انجام و تقدیم دولت شده و در حال بررسی است که به محض تصویب در هیات دولت، برای اجرایی کردن آن آمادگی لازم وجود دارد.  

 وی با اشاره به واریز سرانه دانش‌آموزی، افزود: در بخش هزینه‌های جاری، مدارس واقعاً با مشکل مواجه هستند که باید جبران شود؛ بخشی از واریز سرانه انجام شده و استمرار خواهد داشت.

زارعی، افت تحصیلی دانش‌آموزان به دلیل شیوع کرونا و تحصیل در فضای مجازی را به تبعیت از سراسر دنیا تایید و اضافه کرد: برنامه‌ای در تابستان برای معاونان آموزشی به عنوان آموزش تکمیلی و جبرانی تعریف شده که در حوزه سنجش بنا این است امسال دانش‌آموزان همه پایه‌های تحصیلی ارزیابی شده و نتایج آن در شورای معلمان تجزیه و تحلیل گردد و دانش آموزان دسته بندی شوند و طبق نقاط ضعف دانش آموزان، برای رفع مشکلات آموزشی آنها اقدام لازم صورت گیرد.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، افزود: برگزاری امتحانات نهایی در حوزه‌های نهایی استان با تدبیر مدیر و معلمان مدارس با نظم و کمال آرامش چینش و برگزار شده و تمام موارد، نکات و عدالت آموزشی در حوزه تصحیح امتحانات رعایت و لحاظ شده است.