۰ نفر

بلایی که خبر نداریم و شکر داره سرمون میاره

۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶
کد خبر: 639251

بلایی که خبر نداریم و شکر داره سرمون میاره

مصرف بی‌اندازه هر ماده غذایی منجر به ایجاد بیماری در بدن می‌شود، شکر یکی از خوراکی‌هایی است که مصرف بی رویه آن در ایران افراد زیادی را در معرض بیماری‌های متعدد قرار داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، شکر، بلورهای سفید رنگی که بسیاری از افراد عادت دارند هر روز صبح چای خود را با آن شیرین کنند و برخی افراد بدون چای شیرین شده با شکر اصلا صبحانه نمی خورند، در کنار مصرف مستقیم شکر باید مصارف غیرمستقیم این ماده سفید رنگ را نیز محاسبه کنید تا متوجه شوید در روز چه میزان شکر مصرف خواهید کرد، غافل از اینکه ماده کریستالی سفید رنگ می‌تواند چه آسیب‌هایی را به بدن شما برساند.

شکر از نیشکر و چغندرقند به دست می آید و قند موجود در این دو ماده خوراکی پس از جداشدن املاح، ویتامین‌ها و دیگر مواد مغذی به یک ماده مصنوعی غلیظ شده تبدیل می‌شود که نه تنها برای بدن فایده چندانی ندارد بلکه آسیب‌های فراوان آن سلامتی شما را تهدید خواهد کرد.

ایرانی‌ها شش برابر متوسط جهانی به طور مستقیم و غیرمستقیم شکر مصرف می‌کنند که این میزان مصرف، آنها را مستعد پذیرش بیماری‌هایی چون آسیب به عروق کلیوی، سخت شدن رگ‌ها، عدم تعادل در هورمون‌های بدن، تشدید افسردگی و ... خواهد کرد.

فیلم زیر اطلاعات جالبی را در خصوص شکر در اختیار شما خواهد گذاشت.