۰ نفر

دلیل اصلی استرس اسباب کشی و راه حلش

۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۶
کد خبر: 637901
دلیل اصلی استرس اسباب کشی و راه حلش

” چیزی برای ترسیدن وجود ندارد، جز خود ترس .”این نمی تواند درست تر از این باشد، با توجه به اینکه این چنگال سرد و آهنین ترس است که مردم را از تلاش برای رویاهای خود، بیان خود واقعی خود، آزمایش تجربیات جدید و حرکت رو به جلو در زندگی باز می دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  تأثیر فلج‌کننده ترس به‌ویژه در فرآیند حرکت «واقعی» مشهود است – به جای هیجان و انتظار شاد در چشم‌انداز شروعی تازه در یک مکان جدید، مردم اغلب در مواجهه با اسباب کشی دچار اضطراب و ترس می‌شوند.

طبیعی است که از اسباب کشی بترسید – فرآیند اسباب کشی دشوار است و پتانسیل بروز انواع بلایا را در طول مسیر دارد. بدتر از آن، شما را مجبور می کند از منطقه راحتی خود خارج شوید و با ناشناخته ها با همه چالش ها و ناامنی هایش روبرو شوید. در واقع بسیار سخت است که مکان های مورد علاقه، روتین های راحت و عزیزان را پشت سر بگذاریم و به محیط های جدید، افراد جدید و سبک زندگی جدید عادت کنیم. شما هر دلیلی برای ترسیدن دارید.

با این حال، اسباب کشی فرصتی برای شروعی جدید و زندگی شادتر است – فرصت‌های فراوانی را ارائه می‌دهد و فرصت‌های جدیدی را به شما می‌گشاید و شما را به سمت یافتن خود واقعی‌تان و مبارزه برای رویاهایتان سوق می‌دهد.

با این حال، برای اینکه بتوانید آینده بهتری برای خود بسازید، باید بر اضطراب هایی که مانع شما می شود غلبه کنید و از حرکت خود نهایت استفاده را ببرید. در اینجا چند پیشنهاد برای غلبه بر ترس از اسباب کشی و اطمینان از یک تجربه اسباب کشی آرام و موفق آورده شده است:

ترس از ناشناخته های اثاث کشی

بزرگترین ترس از نقل مکان به یک مکان جدید ناشی از عدم اطمینان و غیرقابل پیش بینی بودن زندگی جدید شماست. شما نمی دانید که منطقه جدید شما چگونه خواهد بود، با چه نوع افرادی قرار است ملاقات کنید، آیا قرار است شغل جدید خود را دوست داشته باشید، اگر قرار است با جامعه جدید خود سازگار شوید، و غیره. شما نمی دانید که ممکن است در طول فرآیند اسباب کشی با چه مشکلات و مشکلاتی روبرو شوید، آیا تصمیمات شما درست یا نادرست است، آیا می توانید با همه آن کنار بیایید…

وضعیت فعلی شما هر چقدر هم که خوب یا بد باشد، حداقل آشناست – شما می دانید که چه انتظاری داشته باشید، چه کاری انجام دهید و چگونه آن را انجام دهید. موقعیت جدید چالش ها و موانع جدیدی را به همراه خواهد داشت – و ممکن است نتوانید به راحتی بر آنها غلبه کنید. ناامنی‌ها و «چه می‌شد» نگران‌کننده‌ای وجود دارد که باعث می‌شود از ترک خانه احساس اضطراب و ترس کنید.

برای غلبه بر اضطراب حرکتی خود، باید مثبت بمانید و تمرکز خود را روی دلیلی که چرا حرکت را انتخاب کردید، حفظ کنید .

فرقی نمی‌کند برای رفتن به دانشگاه، شروع یک کار جدید یا تشکیل خانواده خود به جای جدیدی نقل مکان کنید، احتمالاً می‌خواهید تغییری ایجاد کنید – ممکن است از کارهای روزمره خود خسته شده باشید یا ممکن است می‌خواستید پیشرفت کنید. در حرفه یا تحصیلات و غیره

چه چیزی فراتر از آن نهفته است؟

اگر احتمال دارد یک خانه تکانی شما را به دستیابی به اهداف یا رویاهایتان نزدیکتر کند، نباید اجازه دهید هیچ ترسی شما را عقب نگه دارد.

روی فرصت‌های پیش روی خود تمرکز کنید و ببینید مکان جدید شما چه چیزی برای ارائه دارد – گزینه‌های شغلی پردرآمد، برنامه‌های آموزشی عالی، مکان‌های سرگرمی هیجان‌انگیز، و غیره. شما قادر خواهید بود چیزهای جدید را امتحان کنید، مهارت‌های جدید کسب کنید، دانش خود را گسترش دهید، کسب کنید تجربه زیادی داشته باشید و چیزها را در منظر جدید ببینید. در نهایت، به خود اعتماد خواهید کرد و می‌توانید زندگی‌ای را که همیشه می‌خواستید بسازید.

ترس از اثاث کشی به خانه جدید

خانه شما پناهگاه امن، پناهگاه راحت و دنج شماست، بنابراین احتمالاً آن را دوست دارید و از آن لذت می برید. شما هر گوشه و کنار خانه قدیمی خود را می شناسید، بوی خاص آن، مزیت ها و جذابیت های آن را می شناسید. شما نقاط مورد علاقه خود را در آن دارید و احساس می کنید به آن تعلق دارید.

کارتن اسباب کشی

هنگامی که نیاز دارید خانه شیرین خود را ترک کنید و به خانه یا آپارتمان جدید نقل مکان کنید، قلب شما آنجا نخواهد بود – هیچ خاطره ای با مکان جدید نخواهید داشت و آن مکان دور و غریب و اصلاً متعلق به شما نیست. ناگفته نماند که ممکن است نگران این باشید که برخی از مبلمان مورد علاقه، میراث خانوادگی یا سایر وسایل مورد علاقه شما در فضای جدید جا نشوند و مجبور شوید از آنها جدا شوید. چه کسی می تواند شما را سرزنش کند اگر از نقل مکان به یک خانه جدید عصبی هستید؟

با این حال، از منظر دیگری، نقل مکان به یک مکان جدید فرصت زندگی شماست – این فرصت را به شما می دهد که خانه رویاهای خود را بسازید. بنابراین، به جای ترس از خانه تکانی، باید تمام تلاش خود را برای ایجاد خانه عالی خود انجام دهید.

خانه جدید مناسب را برای خود بیابید – در مورد بازار املاک در منطقه جدید خود تحقیق کنید و ملکی را انتخاب کنید که در شرایط کلی خوب باشد که متناسب با سبک زندگی شما باشد و تمام نیازها و ترجیحات شما را برآورده کند (از نظر اندازه، چیدمان، ویژگی های موجود، موقعیت مکانی، هزینه و غیره)؛

یک پلان از مکان جدید خود تهیه کنید ، تا بدانید که آیا وسایل قدیمی شما جا می گیرند یا خیر و بهترین جا را در کجا قرار می دهند. پلان طبقه نیز به شما کمک می کند تا زندگی خود را در محیط جدید خود تصور کنید و محیط خانه مناسبی را برای شما طراحی کنید.

فضای نشیمن جدید خود را مطابق میل خود بچینید و آن را کاربردی و راحت کنید.

مکان جدید خود را مانند خانه احساس کنید – عکس ها و عکس های مورد علاقه خود را به دیوارها آویزان کنید، با ارزش ترین آثار هنری، تزئینات، کلکسیون ها و سایر دارایی های ارزشمند خود را در مکان های قابل مشاهده قرار دهید، اطراف خود را با وسایل مورد علاقه خود محاصره کنید و غیره.

خانه یا آپارتمان جدید شما به خانه شیرین و دنج شما تبدیل می شود و قلعه تسخیرناپذیر شما در دنیای جدید شما خواهد بود.

ترس از نقل مکان به شهر جدید

در حالی که ترس از نقل مکان به یک خانه جدید کاملا طبیعی است، ترس از نقل مکان به یک شهر جدید حتی طبیعی تر است. شما باید با یک محیط جدید سازگار شوید، روابط جدید ایجاد کنید، خود را در یک شغل جدید ثابت کنید و جایگاه خود را در یک جامعه جدید پیدا کنید. یک چشم انداز دلهره آور در واقع.

با این حال، این ترس از شروعی جدید اساساً ناشی از ندانستن انتظارات است – اگر بدانید احتمالاً با چه چالش‌هایی پس از حرکت مواجه خواهید شد، می‌توانید آماده شوید و این به شما اعتماد به نفس و آرامش می‌دهد. اگر بدانید چه فرصت هایی در شهر جدید خود خواهید داشت، می توانید روی چیزهای مثبت تمرکز کنید و در مورد زندگی جدید خود هیجان زده شوید.

بنابراین، کاری که باید انجام دهید تا بر ترس خود از نقل مکان به شهر دیگری غلبه کنید، این است که منطقه را بشناسید و آماده شوید تا زندگی خود را برای بهتر شدن تغییر دهید.. کمی تحقیق کنید و حقایق و بینش‌هایی را در مورد تغییری که پیش‌بینی می‌کنید جمع‌آوری کنید – بدانید شهر جدید شما چه چیزی برای ارائه دارد، زندگی روزمره در این منطقه چگونه به نظر می‌رسد، ساکنان چه چیزی را دوست دارند و از شهرشان متنفرند، از آب و هوا چه انتظاراتی دارند. و غیره. تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد شیوه ها و هنجارهای اجتماعی در جامعه جدید خود، قوانین و مقررات محلی، محیط کسب و کار و هزینه زندگی در منطقه، سطح جرم، مراقبت های پزشکی، آموزش و غیره جمع آوری کنید. یک ایده روشن در مورد اینکه زندگی شما پس از نقل مکان چگونه خواهد بود به شما کمک می کند تا با واقعیت آینده خود راحت تر باشید – احساس آمادگی بهتر و آسیب پذیری کمتری خواهید داشت.

ترس از دور شدن از خانواده و دوستان

هر چقدر هم که دور شدن از منطقه آسایش شما و غواصی در ناشناخته ها ترسناک باشد، نمی توان آن را با ترس از جدایی با عزیزانتان مقایسه کرد – وقتی دور می شوید، خانواده و دوستانتان را پشت سر می گذارید و می روید. برای دلتنگی آنها زیاد. شما احساس تنهایی و غمگینی خواهید کرد و… کاملاً وحشت زده خواهید شد. هیچ کس نخواهد بود که شادی و درد شما را به اشتراک بگذارد، کسی نخواهد بود که در صورت نیاز شما را حمایت و تشویق کند، کسی نخواهد بود که شما را با شما بخنداند و بخنداند…

برای غلبه بر ترس از دور شدن، باید به خاطر داشته باشید که این پایان رابطه شما با عزیزانتان نیست، بلکه آغاز سفر شما به سمت رویاهایتان است . پیوند خاص شما با خانواده و دوستانتان صرفاً به این دلیل که چند صد یا چند هزار مایل از هم فاصله دارید ناپدید نخواهد شد – شما همچنان به یکدیگر اهمیت خواهید داد، مهم نیست که چه چیزی (یا کجا) باشد. راه‌های زیادی برای برقراری ارتباط با افرادی که برای شما مهم هستند (تماس‌های تلفنی، چت‌های ویدیویی، نامه‌ها، رسانه‌های اجتماعی، بازدیدها و غیره) و راه‌های زیادی برای مقابله با مهاجرت به یک شهر جدید به تنهایی (ساخت یک روال، کار کردن) وجود دارد. برای رسیدن به اهداف خود، شرکت در فعالیت های لذت بخش، تجربه تجربیات جدید، یافتن دوستان جدید و غیره). در نهایت، شما بر دلتنگی خود غلبه خواهید کرد و یاد خواهید گرفت که روی پای خود بایستید و برای رویاهای خود تلاش کنید.

هیچ جایی مثل خانه نیست، می دانید

این موضوع برای جوانانی که برای اولین بار می‌خواهند زندگی شخصی خود را آغاز کنند بیشتر صادق است. هر چقدر هم که از بیرون رفتن از خانه والدین بترسند (و حتی آنهایی که به نظر می‌رسند در مورد ترک خانه مطمئن هستند، در زمانی که زمان آن فرا می‌رسد، سطحی از اضطراب را تجربه می‌کنند)، این فرصتی است که خودشان را ثابت کنند، به خود متکی شوند و به خود برسند. -با اعتماد به نفس، به عنوان یک شخص رشد می کنند، خود واقعی خود را پیدا می کنند و زندگی ای را که می خواهند برای خود بسازند.

ترس از بیرون رفتن از خانه والدین تنها یکی از جلوه‌های ترس از دور شدن از خانه است – حتی افرادی که برای اولین بار از خانه بیرون نمی‌روند، اغلب در مورد تغییر آینده در زندگی خود احساس اضطراب می‌کنند:

ترس از دست دادن آنچه که دارید

ترس از دست دادن دوستان و آشنایی راحت با خانه ممکن است قوی ترین ترس از همه جا باشد، اما این تنها ترس نیست. ممکن است از از دست دادن جایگاهی که به سختی به دست آورده اید (شهرت، موقعیت، نفوذ، حلقه اجتماعی و غیره)، سرگرمی لذت بخش خود (ممکن است نتوانید سرگرمی یا فعالیت های تفریحی مورد علاقه خود را در دنیا از دست بدهید) بترسید . محیط جدیدتان، یا ممکن است به سادگی نداشته باشید که با چه کسی آنها را تمرین کنید)، امکاناتی که عادت کرده اید (دسترسی آسان به هر چیزی که نیاز دارید، خدمات قابل اعتماد، همسایگان دوستانه و غیره)، یا هر چیز دیگری که تا به حال در زندگی شما احساس خوبی داشته است یا کمک کرد به جایی که الان هستی برسی

می‌دانید که همه چیز بعد از حرکت تغییر می‌کند و بنابراین ممکن است با فکر پشت سر گذاشتن همه چیز، غم، پوچی و سردرگمی را احساس کنید. علاوه بر این، ممکن است کارهایی وجود داشته باشد که می‌خواستید در محیط قدیمی خود انجام دهید و هرگز نتوانستید انجام دهید، بنابراین احتمالاً از فرصت‌های از دست رفته نیز پشیمان خواهید شد.

برای غلبه بر ترس از دست دادن، باید آنچه را که از دست می دهید را بپذیرید و اهداف خود را برای آینده تعیین کنید . برای همه افراد شگفت انگیز و چیزهای بزرگی که در زندگی تان داشته اید سپاسگزار باشید، به خودتان اجازه دهید برای همه و همه چیزهایی که پشت سر می گذارید غمگین باشید و سپس اجازه دهید امید به آینده ای بهتر غم را از بین ببرد.

بهترین زمان اسباب کشی

با تعداد زیادی تصمیم مهم و انتخاب های بعدی که باید هنگام تغییر خانه انجام دهید، شما حق دارید از اشتباه کردن بترسید. ممکن است مطمئن نباشید که آیا زمان مناسبی برای حرکت است یا خیر. اگر مکان مناسبی را برای نقل مکان انتخاب کرده اید؛ اگر محرک های مناسب برای کار پیدا کرده اید. اگر تصمیم درستی گرفته اید که چه چیزی را بردارید و چه چیزی را پرتاب کنید و غیره. ممکن است از شکست بترسید. ممکن است نگران باشید که دیگران شما را به شدت قضاوت کنند.

برای غلبه بر چنین ترس هایی، باید به اشتباهاتی که ممکن است در آینده مرتکب شوید فکر نکنید و به این فکر کنید که برای رسیدن به آنچه در زندگی می خواهید چه قدم هایی بردارید. اشتباه کردن در سفر شما به سوی موفقیت اجتناب ناپذیر است – شما نباید انتظارات خود (از خود، دیگران یا واقعیت جدیدتان) را خیلی بالا بگذارید و نباید تسلیم قضاوت دیگران شوید.

فرقی نمی‌کند از خارج شدن از ایالت می‌ترسید یا از دور شدن از خانواده می‌ترسید، همه این ترس‌های متحرک با ترس نهایی (یا به عبارت دقیق‌تر – ناشی از) ترس نهایی از تغییر مرتبط هستند . طبیعی و جهانی است و در تمام جنبه های زندگی صدق می کند.

ترس از نداشتن زمان کافی

زمان یکی از بزرگترین عوامل استرس در زندگی مدرن است – مردم هیچ وقت برای هیچ کاری وقت کافی ندارند. به‌ویژه زمانی که سعی می‌کنید یک اسباب کشی خانه را سازماندهی کنید و در حین کار، مراقبت از بچه‌ها و/یا حیوانات خانگی، و خداحافظی با خانواده و دوستان، از تمام کارهای سخت اسباب کشی مراقبت کنید. به نظر می رسد زمان با نزدیک شدن به روز حرکت سریع تر و سریع تر می گذرد.

بنابراین، ترس از اینکه از برنامه عقب افتاده اید و به موقع برای حرکت بزرگ آماده نمی شوید کاملاً منطقی است. تنها راه مقابله با اضطراب زمانی و اطمینان از اینکه در مسیر آماده سازی حرکت خود هستید، ایجاد یک چک لیست دقیق اسباب کشی و یک جدول زمانی پیچیده بسته بندی و پیروی دقیق از آنها، صرف نظر از هر اتفاقی است. به این ترتیب، در طول فرآیند اسباب کشی متمرکز و سازماندهی خواهید شد، قادر خواهید بود کار خود را اولویت بندی کنید و کارهای متعدد اسباب کشی را یکی یکی انجام دهید، و آماده سازی حرکت خود را به شیوه ای سریع و کارآمد تکمیل خواهید کرد.

ترس از شکستن بانک

با توجه به گرانی اسباب کشی، جای تعجب نیست که مردم از خرج کردن بیش از حد برای اسباب کشی خود و مواجهه با مشکلات مالی در نتیجه می‌ترسند:

ممکن است بترسید که پس انداز شما برای پوشش هزینه اسباب کشی و تمام هزینه های مربوط به اسباب کشی شما کافی نباشد

ممکن است از هدر دادن پول خود برای خدمات اسباب کشی غیرضروری یا وسایل اسباب کشی نامناسب و غیره بترسید

ممکن است از پرداخت هزینه بیش از حد یا کلاهبرداری توسط اسباب کشی‌های نادرست بترسید

ممکن است پس از نقل مکان از هزینه بیش از حد بترسید

اینها همه ترس های مشروعی هستند که به راحتی می توانند هیجان حرکتی شما را کاهش دهند. با این حال، شما نباید تسلیم اضطراب های مالی شوید، زیرا راه های زیادی برای مقرون به صرفه کردن نقل مکان و محافظت از حرکت شما در برابر تقلب وجود دارد

برای سازماندهی بهتر امور مالی و پیگیری هزینه های اسباب کشی خود، یک بودجه متحرک ایجاد کنید.

حرکت خود را خیلی زودتر از موعد برنامه ریزی کنید و سعی کنید از زمان های اوج اسباب کشی که شرکت های حمل و نقل هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت می کنند، جلوگیری کنید.

قلک فقیر شما بعید است که از خانه تکانی جان سالم به در ببرد. و نه به دلیل بسته بندی نامناسب.

اسباب کشی ارزان و قابل اعتماد را برای کمک به اسباب کشی خود بیابید – پرچم قرمز کلاهبرداری در اسباب کشی را بیاموزید و در مورد اسباب کشی های خود به خوبی تحقیق کنید تا مطمئن شوید که شرکای اسباب کشی دارای مجوز، بیمه شده و قابل اعتماد را برای کار با آنها استخدام می کنید.

دارایی خود را کم کنید و تعداد اقلامی را که برای اسباب کشی در اختیار دارید کاهش دهید زیرا هزینه نهایی اسباب کشی بر اساس وزن محموله شما است.

اقلام خود را خودتان بسته بندی کنید – مواد بسته بندی ارزان را دریافت کنید، از تکنیک های بسته بندی کارآمد برای بهینه سازی فضا و مواد استفاده کنید، مطمئن شوید که وسایل خود را با محافظت مناسب و غیره.

برای جلوگیری از تاخیر و هزینه های اضافی برای روز اسباب کشی به خوبی آماده باشید .

ترس از گم شدن یا آسیب دیدن وسایل شما توسط کارگر باربری

هنگام اسباب کشی خانه، باید تمام دارایی‌های زمینی خود (یا حداقل آن‌هایی که دارای ارزش عملی، عاطفی یا پولی بالایی هستند) را به مکان جدید خود ببرید – و صرف نظر از اینکه خودتان جابه‌جا می‌شوید یا از خدمات حرفه‌ای اسباب‌کشی استفاده می‌کنید. وسایل ارزشمند شما در طول فرآیند اسباب کشی در معرض خطر بالایی قرار دارند. نه تنها اموال شما در حین بارگیری/تخلیه و حمل و نقل به راحتی شکسته یا خراب می شود، بلکه مطمئناً داستان های وحشتناک متعددی در مورد ناپدید شدن اسباب کشی های سرکش با وسایل مشتریان خود یا گروگان گرفتن آنها برای باج گیری شنیده اید.

بنابراین به راحتی می توان فهمید که چرا ترس از اینکه ممکن است دارایی های فرد از اسباب کشی جان سالم به در نبرند بسیار رایج است.

بهترین راه برای مقابله با این ترس خاص از خانه تکانی این است که وسایل خود را با دقت زیادی بسته بندی کنید ، با استفاده از مواد مناسب و ایمن ترین روش های بسته بندی برای انواع مختلف وسایل (یا حتی بهتر از آن، وسایل خود را توسط بسته بندان با تجربه بسته بندی کنید ) و پیدا کنید. مجریان با تجربه و قابل اعتماد برای مراقبت از دارایی شما. دریافت بیمه مناسب اسباب کشی نیز به اطمینان از آرامش شما کمک می کند.

ترس از فرایند باربری و حمل بار

اگر قصد اسباب کشی و یا حمل محموله به یک کشور دیگری را دارید میتوانید از خدمات باربری بین المللی  استفاده کنید .آخرین اما نه کم‌اهمیت، ممکن است از مشکلات و بلایای سر راه بترسید – از این گذشته، سازماندهی و انجام یک خانه تکانی فرآیند بسیار پیچیده‌ای است که مستعد انواع بلایا است. و حتی اگر مشکلی پیش نیاید، صرفاً زحمت حرکت به اندازه کافی دلهره آور است.

برای اینکه اسباب کشی خود را ساده تر و روان تر کنید، به کمک حرفه ای اسباب کشی نیاز دارید . در صورت تمایل، افراد حرفه‌ای می‌توانند از ابتدا تا انتها از حرکت شما مراقبت کنند، یا اگر ترجیح می‌دهید برخی از کارها را خودتان انجام دهید، جنبه‌های دشوارتر و مخاطره‌آمیزتر فرآیند را انجام دهند. متخصصان با تجربه کار را به ایمن ترین و کارآمدترین راه ممکن انجام می دهند، بنابراین هیچ نگرانی در مورد آن نخواهید داشت.