۰ نفر

معاون وزیر آموزش و پرورش؛

پیگیر بازگشت تغذیه رایگان به مدارس کشور هستیم

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۲
کد خبر: 636918
پیگیر بازگشت تغذیه رایگان به مدارس کشور هستیم

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: پیگیر دایر شدن روند توزیع تغذیه رایگان در مدارس به خصوص مناطق محروم هستیم.

یه گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، قاسم احمدی لاشکی در شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی  گفت: برای تغذیه رایگان دانش آموزان یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان برای آن در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است، و برای ایاب و ذهاب دانش آموزان نیز ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که لازم است از مجلس و وزارتخانه برای در نظر گرفتن این میزان اعتبار و بودجه قدردانی کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال بودجه محرومیت زدایی ۲۲ هزار میلیارد تومان لحاظ شده که پنج هزار میلیارد تومان آن به آموزش و پرورش پرداخت شده است.

احمدی لاشکی می گوید: با توجه به عقب بودن استان از نظر سرانه استاندارد که ۸.۳۱ متر مربع است مسؤولان استانی باید تلاش کنند تا سهم استان را از این اعتبار تخصیصی دریافت کنند.

 معاون وزیر آموزش و پرورش  گفت: برای تأمین و نگهداری سیستم‌های گرمایشی مدارس از محل هدفمندسازی یارانه‌ها ۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و برای تأمین وسایل خوابگاهی مدارس شبانه روزی هم ۱۰۰ میلیارد تومان در بودجه امسال لحاظ شده است.

 معاون وزیر آموزش گفت: در حوزه ساخت و ساز تا حد امکان ساخت هنرستان مد نظر باید باشد تا دانش آموزان بیکار نباشند و مهارت یاد بگیرند ضمن اینکه برای تجهیزات هنرستان‌ها ۳۳۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.