۰ نفر

امروز آخرین مهلت ثبت نام سه وام دانشجویی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۳۸
کد خبر: 635792
امروز آخرین مهلت ثبت نام سه وام دانشجویی

زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی تحصیلی، شهریه و مسکن در نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ امروز ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ پایان می یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود گنجی در گفت و گویی، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی تحصیلی، شهریه و مسکن در نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ حداکثر تا پایان امروز ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تعیین شده و لازم است دانشجویان متقاضی تا تاریخ فوق نسبت به تشکیل پرونده و یا در صورت داشتن پرونده نسبت به ثبت درخواست وام و ارسال مدارک لازم اقدام کنند.

با اعلام اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مبالغ وام های دانشجویی۳۰ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ وام تحصیلی برای دانشجویان متاهل دو برابر مبلغ وام دانشجویان مجرد پرداخت می‌شود.و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج ازدواج دانشجویی، وام دانشجویان متأهل دو برابر افزایش یافته است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان همچنین گفت: وام ودیعه مسکن متاهلی نیز با افزایش ۳۰ درصدی در تهران، به ۳۲ میلیون و پانصد هزار تومان، در کلان شهرها به ۲۶ میلیون تومان و در سایر شهرها به ۱۹ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش یافته است.

گنجی افزود: زمان ثبت نام وام ضروری و وام ویژه دکتری که از اول اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز شده بود تا ۱۵ خرداد ادامه دارد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه تصریح کرد: بیشترین تقاضا از نظر مبلغ ریالی مربوط به "وام شهریه" و "وام ضروری" می‌باشد، ولی از نظر تعداد متقاضی بیشترین تقاضا مربوط به "وام تحصیلی" بوده است.

وی افزود: دانشگاه هایی که با کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه می شوند نیز می‌توانند با استفاده از ظرفیت وام ودیعه مسکن نسبت به اجاره خوابگاه اقدام نموده و آن را در اختیار دانشجویان قراردهند. وام ودیعه مسکن گروهی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ نیز  ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. این وام می تواند در تامین خوابگاه، بخش عظیمی از کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه ها را برطرف نماید.

وی افزود: صندوق رفاه دانشجویان به ازای هر دانشجو در تهران ۵ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ ۴ میلیون تومان و در مابقی شهرها ۳ میلیون تومان به حساب دانشگاه پرداخت می‌کند.