۰ نفر

ورود سه موج خارجی گرد و خاک به خوزستان از فردا

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۴۳
کد خبر: 633117
ورود سه موج خارجی گرد و خاک به خوزستان از فردا

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود سه موج گرد و خاک به استان خوزستان از فردا خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگویی، اظهار کرد: هم‌اکنون (بعد از ظهر چهارشنبه) در بخش‌های مختلف کشور عراق، سوریه و عربستان شاهد وقوع طوفان‌های گرد و خاک هستیم و از فردا به نوبت استان خوزستان تحت تاثیر این امواج متوالی گرد و خاک قرار خواهد گرفت.

وی افزود: غلیظ‌ترین گرد و خاک در مناطق شرقی سوریه به وقوع پیوسته که با توجه به حالت چرخندی آن، انتظار ورود این گرد و خاک غلیظ را در اواخر روز پنجشنبه در استان خوزستان خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: در حقیقت از فردا انتظار ورود سه موج گرد و خاک را داریم؛ ابتدا گرد و خاک تشکیل شده در مناطق کناری استان خوزستان و در ناصریه عراق که بیشتر مناطق شمال غرب استان خوزستان و استان ایلام را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: پس از آن، گرد و خاک تشکیل شده در مرز عراق، اردن و عربستان که بیشتر مناطق غربی و مرکزی استان خوزستان را تحت تاثیر خواهد داد و وزش بادهای متوسط تا نسبتا شدید در مناطق جنوبی و مرکزی نیز باعث برخاستن گرد و خاک داخلی و محلی برای ساعاتی در اواسط وقت فردا تا بعد از ظهر خواهد شد.

سبزه‌زاری گفت: در آخر، گرد و خاک غلیظ و چرخندی واقع در کشور سوریه که انتظار ورود این گرد و خاک را در اواخر پنجشنبه یا اوایل روز جمعه ابتدا در مناطق غربی و سپس سایر مناطق استان خوزستان خواهیم داشت.