۰ نفر

هیچ وقت این موقع روز آجیل نخور

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۰
کد خبر: 632906
هیچ وقت این موقع روز آجیل نخور

اگر می خواهید بیشترین فایده را از آجیل ببرید آنها را صبح مصرف کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محققین معتقدند مناسبترین زمان خوردن آجیل در ساعات ابتدایی صبح است و این کار باعث رفع خستگی و تنظیم فشار خون در بدن می شود. در ادامه به تفصیل به این پرسش شما پاسخ خواهیم داد که "چه زمانی" آجیل بخوریم؟

پچرا زمان خوردن آجیل مهم است؟

محققین همواره تاکید می کنند آجیل و میوه خشک یکی از سالم ترین میان وعده هایی است که می توانید مصرف کنید. ما هم در بخشی درباره فواید آجیل برای سلامت برای شما نوشتیم. در کتاب غذاهای شفابخش که در دانمارک چاپ شده است آمده آجیل دارای بیشترین میزان آنتی اکسیدان در بین تمامی مواد غذایی گیاهی است.

آنتی اکسیدان در بدن به مبارزه با رادیکال های آزاد می پردازد و در جلوگیری از آسیب به بافت سلولی بسیار مفید است. آجیل همچنین سرشار از فیبر ، چربی های سالم ، ویتامین ها و مواد معدنی است که به کاهش کلسترول خون، بهبود عملکرد رگ ها و تقویت عضلات و مفاصل کمک می کند. تعدادی از آجیل ها چربی بالایی دارند به همین دلیل توصیه می شود در زمان و مقدار مصرف آن دقت شود.

بنابر گفته محققین FITPASS آجیل سرشار از مواد مغذی مانند آهن ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، کلسیم ، اسیدهای چرب امگا 3 ، اسیدهای چرب اشباع نشده و بسیاری از مواد معدنی دیگر نظیر مس ، منگنز ، منیزیم ، پتاسیم و روی است. این مواد انرژی بدن را تامین می کنند و در دستیابی بدن به سلامت نقش مهمی ایفا می کنند اما باید در زمان مصرف آجیل دقت شود تا بیشترین فایده را به بدن برساند. خوردن آجیل بهمراه صبحانه می تواند در تنظیم فشار خون و رفع خستگی بسیار موثر باشد.

کی آجیل بخوریم؟

مصرف غذاهایی که سرشار از چربی سالم، پروتئین و فیبر هستند، یک راه عالی برای تنظیم گرسنگی و کاهش خوردن بی فکر در طول روز می باشند. مغزهای آجیل به کاهش وزن شما کمک می کنند، به خصوص اگر جایگزین غذاهای شیرینی شوند، که ارزش غذایی زیادی ندارند.

پس اگر می خواهید تناسب اندام خود را حفظ کنید، هر زمان نیاز به خوردن تنقلات و شیرینی احساس کردید، با خوردن چند تا مغز، این احساس را از بین ببرید.

در هر وعده غذایی و یا همراه با هر وعده غذایی میتوان آجیل خورد، مغزهای آجیل به ویژه بادام و پسته سرشار از فیبرهای غذایی هستند، که می توانند در جلوگیری از بروز یبوست کمک کننده باشند، فیبر های غذایی با افزایش حرکات روده در دفع مواد زاید بسیار موثر است.

در این بخش یک کارشناس غذایی، بهترین زمان خوردن آجیل را به شما پیشنهاد می کند:

صبح:

بادام می تواند بسیاری از نیازهای روزانه شما را تامین کند. این آجیل تاثیر مثبتی بر روی سلامت شما دارد. مواد مغذی بادام آن را بعنوان مناسبترین انتخاب برای صبح کرده است. اگر مصرف بادام در صبح برای شما سخت است در این پست طرز تهیه شیربادام را برای شما شرح داده ایم.

عصر:

مصرف پسته و بادام هندی بعد از یک روز کاری شلوغ و پرمشغله می تواند سیستم ایمنی و استقامت بدن شما را تقویت کند. از این دو آجیل بعنوان بهترین میان وعده می توانید استفاده کنید.

شب:

گردو و خرما بهترین گزینه های مصرف در شب هستند چرا که دارای فیبر محلول هستند و مشکلات گوارشی مانند یبوست را برطرف می کنند. مصرف آن در شب می تواند نویدبخش روز بدون نفخ و یبوست برای فردا باشد.

نکته) اگر میخواهید برای افزایش عضله و بدنسازی آجیل بخورید پیشنهاد میکنیم ابتدا مقاله آجیل های پروتئین دار را مطالعه کنید تا با انواع این آجیل ها آشنا شوید و سپس قبل از باشگاه این آجیل ها را مصرف نمائید.

چه آجیلی نخوریم؟

آجیل هایی نظیر بادام هندی برای شب مناسب نیستند چرا که پر انرژی هستند و ممکن است خواب شما را بهم بزنند و باعث عدم هضم و احساس سنگینی در معده شوند. همچنین آجیل های پوشیده از شکلات و یا شور شده با نمک نیز بطور کلی توصیه نمی شود.

چه مقدار آجیل در روز مصرف کنیم؟

مصرف روزانه یک مشت آجیل پیشنهاد می شود. این میزان چیزی در حدود 20 تا 25 عدد است که باید در فواصل زمانی مشخص مصرف شود. این زمان بندی بسیار مهم است و تاثیر بسیاری در کسب حداکثر فایده از آن دارد.

نکاتی درباره زمان مصرف آجیل

  • خوردن آجیل بعد از وعده غذایی توصیه نمیشود.
  • در هنگامی که گرسنگی های بی موقع به سراغتان آمد آجیل مصرف کنید.
  • سعی کنید مخلوطی از آجیل ها را مصرف کنید تا مواد مغذی بیشتری جذب بدنتان شود.

بهترین زمان خوردن آجیل چه زمانی است؟

محققین معتقدند بهترین زمان مصرف آجیل در صبح است چرا که در این ساعات بدن بیشترین فایده را از مواد مغذی آن می برد.

کدام آجیل ها برای مصرف در صبح مناسب ترند؟

با توجه به مواد مغذی موجود در بادام، می توان گفت بهترین آجیل برای مصرف در صبح بادام است. اگر تمایلی به خوردن بادام در صبح ندارید می توانید شیربادام تهیه کنید.

کدام آجیل های برای مصرف در عصر مناسب ترند؟

پسته و بادام هندی بعد از یک روز پر مشغله می تواند باعث استقامت و تقویت سیستم ایمنی بدن شما شود. از این دو آجیل بعنوان میان وعده هم می توانید استفاده کنید.

بهترین آجیل برای مصرف در شب کدام است؟

گردو بعلت دارا بودن میزان زیادی فیبر محلول می تواند خطر یبوست و نفخ شبانه را از شما دور کند و نویدبخش فردای خوبی برای شما باشد.

چه مقدار آجیل در روز باید مصرف کنیم؟

پیشنهاد می شود روزانه در حدود یک مشت آجیل مصرف کنید. این مقدار در حدود 20 تا 25 عدد آجیل می شود که باید در طول روز و فواصل مشخص مصرف شود.

*بعضی از مغزها مانند گردو، می توانند، به صورت روزانه مصرف شوند، شاید بهترین جواب برای سوال چه موقع آجیل بخوریم؟ این باشد که هر موقع احساس گرسنگی کردید، می توانید از این مغزهای مغذی استفاده کنید، چون جز غذاهای کامل به حساب می آیند، اما دارو هم نیستند، که بعد از وعده های غذایی سنگین و احساس سیری کامل، خود را مجبور به خوردن آجیل کنید.