۰ نفر

رتبه بندی فرهنگیان به روز معلم نرسید!

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲
کد خبر: 632669
رتبه بندی فرهنگیان به روز معلم نرسید!

«آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان» از کمیته تدوین آیین نامه‌های مجلس شورای اسلامی به هیأت دولت ارجاع داده شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  مهدی اسماعیلی رییس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی خبر داده است که کار تدوین آیین نامه اجرایی در کمیته تدوین آیین نامه به پایان رسیده و نسخه نهایی آیین نامه به هیأت دولت ارجاع شده است.

تصویب قانون رتبه بندی معلمان در راستای عمل به وعده‌های بر زمین مانده از آغاز به کار مجلس یازدهم در دستور کار این مجلس قرار گرفت  تا آن‌جا که   محمد باقر قالیباف رییس مجلس  از این قانون به عنوان  «پیشانی خدمت مجلس انقلابی به فرهنگیان»  یاد کرده و  از دولت خواسته است با تسریع در تصویب مراحل نهایی، اجرایی شدن قانون رتبه بندی معلمان را هر چه سریع تر و در همین روزهای پیش رو به انجام رسانده و به مطالبات معلمان جامه عمل بپوشانند.

پیش از این از سوی  ابراهیم رییسی رییس دولت سیزدهم   اعلام شده بود که دولت مصمم است همه ابعاد قانون رتبه‌بندی معلمان را در راستای ارتقاء شأن و منزلت فرهنگیان مورد توجه قرار دهد و به این وسیله در راستای ارتقای کیفیت آموزش در کشور گام بردارد.

دولت وعده اجرای سند تحول آموزش و پرورش به عنوان یکی از  اسناد بالادستی را نیز به فرهمگیان وعده داده است.

هم‌چنین پیگیری وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان به مسئولان مربوطه از سوی رییس جمهور دستور داده شده است.

لزوم نظام بخشی سامانه‌های متعدد و پراکنده در حوزه تعلیم و تربیت  از سوی وزیر آموزش و پرورش نیز از دیگر دستورات رییس‌جمهور برای رفع دغدغه های فرهنگیان بوده است.

ضرورت نقش‌آفرینی شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان اتاق فکر ایجاد تحول آموزشی در کشور با حضور نیروهای تحول‌خواه ، نگاه نو و خلاقانه نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

استفاده از نیروهای باکفایت و متعهد در نقاط مختلف کشور، عدالت در جذب نیرو، عدالت در بکارگیری، عدالت در ارتقاء و عدالت در پرداخت حقوق همزمان، هم از دیگر دستورات رییس‌جمهور در ارتباط با فرهنگیان بوده است.