۰ نفر

ماسک موهای فوق العاده برای نرمی و پرپشت شدن موها

۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۰۴
کد خبر: 625225
ماسک موهای فوق العاده برای نرمی و پرپشت شدن موها

امروزه همه به دنبال راهی برای قطع ریزش مو وهمچنین پر پشت شدن موهایشان هستند البته این موضوع با روش های خانگی قابل حل است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ همانطور که می دانید موها زیبایی چشمگیری به انسان می بخشد به همین دلیل امروزه کم پشتی و ریزش مو به یکی از نگرانی ها و دغدغه های افراد بخصوص خانم ها تبدیل شده است اگرچه داروهای زیادی برای درمان این مشکل در دسترس است اما برای جلوگیری از هزینه های گزاف و داشتن موهای طبیعی در این بخش به معرفی راه حل و درمان های خانگی پرپشتی و نرمی مو می پردازیم.

ماسک های خانگی برای پر پشتی مو

ماسک مو با آلوئه ورا:

مواد مورد نیاز:

    آلوئه ورا

    دو قاشق غذاخوری آب

    بطری اسپری

زمان آماد سازی و درمان:

5 دقیقه

آلوئه ورا غنی از آنزیم های پروتئینی است که سلول های آسیب دیده پوست سر را ترمیم می کند . سلامت فولیکول مو را بهبود و رشد مو را افزایش می دهد. رطوبت موجود در آلوئه ورا مو را در طول روز هیدراته نگه می دارد این کار باعث بافت نرم و به حداقل رساندن وزوز مو می شود.

روش استفاده :

برگ آلوئه ورا را نصف کرده و دو قاشق سوپ خوری ژل را با استفاده از قاشق خارج کنید حتما از ژل شفاف و نه زرد استفاده کنید این ژل را به هم بزنید تا یک دست شود.

دو قاشق سوپ خوری آب را به ژل اضافه و به خوبی مخلوط کنید این مایع را در داخل بطری اسپری بریزید و خوب تکان دهید.بعد از شست و شو و خشک کردن موها این محلول را برای پرپشتی و نرمی هفته ای 3تا4 بار روی موها اسپری کنید.

سرکه سیب

ماساژ مو با روغن گرم نارگیل / زیتون:

مواد مورد نیاز :

    2 - 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل / روغن زیتون

    حوله داغ

زمان آماده سازی و درمان :

5 دقیقه

ماساژ روغن گرم می تواند به تحریک فولیکول ها و رشد مو کمک کند و این روش یکی از درمان های موثر برای رفع شوره سر و خارش است. روغن نارگیل به دلیل داشتن تری گلیسرید به تغذیه تارهای مو کمک می کند علاوه براین توانایی نفوذ به شفت مو را دارد که امکان تغذیه بهینه را فراهم می آورد. روغن زیتون غنی از آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب و ویتامین ایی است که با نرم کردن مو از آسیب مو جلوگیری می کند.

روش استفاده:

2 - 3 قاشق سوپ خوری (بسته به طول موهایتان)از روغن انتخابی بردارید و آن را چند ثانیه کمی گرم کنید سپس روغن گرم را روی پوست سر 15 دقیقه ماساژ دهید و سپس بگذارید روغن30 دقیقه دیگر روی سر بماند ، سپس با حوله گرم مو را بپوشانید اغلب این کار را هفته ای دوبار انجام دهید.موهایتان را با شامپو معتدل بدون سولفات آرام بشویید تا موهای پرپشت و نرم داشته باشید .

ماسک مو با کشک :

مواد مورد نیاز :

    1 فنجان کشک

    دو قاشق غذاخوری پودرآملا

کشک به دلیل داشتن ویتامین ب5 ، د به سلامت ، تقویت ساقه مو و رفع شوره سر کمک می کند علاوه براین آملا در این ماسک به رشد مو و افزایش ویتامین ث پوست سر کمک می کند.

روش استفاده :

این دو مواد را تا زمانی که کاملا نرم شود، ترکیب کنید و سپس روی پوست سر و مو بمالید.

زمانی که موهایتان به طور کامل پوشیده شده، ماسک را حدود 30 دقیقه بگذارید.

در آخر موهایتان را با شامپو معتدل بدون سولفات آرام بشوئید ، می توانید این ماسک را 1یا 2بار درهفته برای پرپشت شدن و نرمی مو استفاده کنید .

ماسک مو و تخم مرغ:

مواد مورد نیاز :

    1 عدد تخم مرغ کامل

    1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

    1قاشق غذاخوری عسل

تخم مرغ یکی از منابع پروتئین است و به تغذیه و درخشش تارهای مو در عین بهبود بافت کمک می کند هم چنین استفاده منظم از این ماسک مو موجب پرپشتی و نرمی مو می شود.

روش استفاده :

مواد را خوب با هم ترکیب کنید و این ماسک را روی پوست سر و موها بمالید زمانی که پوست سر و مو به طور کامل آغشته شد 30 دقیقه با کلاه دوش موها را بپوشانید سپس موهای خود را با آب سرد و شامپو معتدل بدون سولفات بشوئید.این کار راهفته ای یک یا دو بار انجام دهید.

تخم مرغ

ماسک مو با بذر شنبلیله:

مواد مورد نیاز :

    1/4 فنجان شنبلیله

    1 فنجان آب

دانه های شنبلیله غنی از پروتئین، آهن، ویتامین ث، پتاسیم و لسیتین هستند این مواد مغذی به جلوگیری از ریزش مو، شوره سر، آسیب و خاکستری شدن مو کمک می کند.

روش استفاده :

دانه های شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید ،صبح، دانه ها را با کمی آب مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود سپس این خمیر را روی پوست و مو بمالید و پس از30 ذقیقه مو ها را با شامپو معتدل بدون سولفات آبکشی کنید

ماسک مو با عصاره پیاز:

مواد مورد نیاز :

    آب 1عدد پیاز بزرگ

    3 - 4 قطره روغن اسانس اسطوخودوس

عصاره پیاز به جلوگیری از ریزش مو، افزایش رشد مو و همچنین رشد مو مجدد مو کمک می کند .

پیاز به دلیل داشتن میزان فراوانی گوگرد به افزایش گردش خون و تغذیه بهتر مو کمک می کند. هم چنین منبع غنی از مواد مغذی مثل بیوتین، منگنز ، فلانوئید ، ویتامین ث، فسفر، اسید فولیک و مس است که همه آن ها به احیای سلامت ، درخشش ،نرمی و پرپشتی کمک می کند.

روش استفاده :

مواد اولیه را بخوبی با هم ترکیب کنید این محلول را روی پوست سر به آرامی با نوک انگشتان خود ماساژ دهید و بعد از 10 تا 15 دقیقه موهایتان را با شامپو بدون سولفات آرام آبکشی کنید

ماسک مو با سرکه سیب:

مواد مورد نیاز :

    1قاشق غذاخوری سرکه سیب

    1 فنجان آب

این ماسک آلودگی ها، چربی، جرم انباشته شده پوست سر را بدون استفاده از مواد شیمیایی پاک می کند و موها را نرم و شفاف می سازد.

روش استفاده :

موهایتان را با شامپو بدون سولفات آرام بشوئید سپس سرکه سیب رقیق شده با آب را.روی موهایتان بزنید و مو ها را آبکشی نکنید .هفته ای یکبار از این ماسک می توانید استفاده کنید

ماسک مو با آوکادو :

مواد مورد نیاز :

    1عدد تخم مرغ

    آوکادو رسیده

آوکادو به دلیل داشتن مواد مغذی و اسیدهای چرب ضروری به پرپشتی و نرمی مو کمک می کند.

روش استفاده :

آوکادو رسیده را خوب له کرده و با تخم مرغ ترکیب کنید سپس خمیر را روی موهای خیس بزنید و پس از 20 دقیقه چندبار خوب آبکشی کنید.استفاده از ماسک آوکادو برای ترمیم موهای آسیب دیده یکبار در هفته و تقویت موها یکبار در ماه کافی است.

ماسک مو با سرکه سیب :

مواد مورد نیاز:

    یک قاشق چای خوری سرکه سیب

    دو قاشق روغن زیتون

    سه عدد سفیده تخم مرغ

طرز تهیه :

برای احیاء دوباره موهای آسیب دیده تان از ماسک سرکه سیب استفاده کنید . بدین صورت که یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با دو قاشق روغن زیتون و سه عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و این ترکیب را روی سر و موهای تان بمالید. سپس موهایتان را با یک کلاه حمام و یا کیسه پلاستیکی بپوشانید. پس از نیم ساعت موهای تان را با شامپو شسته و آبکشی نمایید.

شامپو تخم مرغی :

همانطور که در بالا گفته شد تخم مرغ به تقویت موها کمک می کند پس برای کمک به پرپشتی و نرمی مو آن را با شامپو خود ترکیب کنید و روی موها بمالید و پس از پنج دقیقه خوب بشوئید تا بوی تخم مرغ ندهد.

ماساژ مو با کره:

با مقدار کمی کره موهای خشک، شکننده و آسیب دیده خود را ماساژ دهید و سپس با یک کلاه حمام تمامی موهای سرتان را بپوشانید، و پس از نیم ساعت موهای تان را خوب بشویید .

شستن موها با چای :

به کمک چای موهای تان را درخشنده کنید . پس از شستن موهای خود با شامپو و آبکشی آن ، با چای تازه دم ترکیب شده با یک لیتر آب گرم موهای تان را آب بکشید. دقت کنید از چایی استفاده کنید که متناسب با رنگ موهای تان باشد زیرا رنگ چای ، بر رنگ موها تاثیر می گذارد . برای موهای بلوند از چای بابونه ، برای موهای تیره از چای سیاه استفاده کنید .