۰ نفر

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان خبر داد:

تجهیز خوابگاه های دانشجویی به اتاق قرنطینه

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۴۳
کد خبر: 624985
تجهیز خوابگاه های دانشجویی به اتاق قرنطینه

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از اختصاص اتاق قرنطینه در خوابگاه‌های دانشگاه‌ها برای جداسازی دانشجویان مشکوک به کرونا خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم نعیمی بعد از ظهر یکشنبه در گفت وگویی از اختصاص اتاق های قرنطینه در خوابگاه ها خبر داد و اظهار داشت: در خوابگاه ها اتاق های قرنطینه تعبیه شده و اگر دانشجویی به کرونا مبتلا شود، پزشک مستقر در مراکز مشاوره به کمک دانشجویان می آید. دفاتر مشاوره و سلامت هر نوع دغدغه ای که دانشجویان از نظر سلامت جسمی و روانی داشته باشند، برطرف می کنند.

وی درباره واکسیناسیون دانشجویان، تاکید کرد: تزریق سه دُز واکسن برای دانشجویانی که قصد استفاده از خوابگاه دارند، الزامی است مگر اینکه ۲ دُز را تزریق کرده باشند اما هنوز فرصت زمانی تزریق سومین دُز نرسیده باشد. برای دانشجویانی که بومی هستند و قصد حضور در کلاس دارند تزریق دو دُز کافی است.

راه اندازی طرح احوالپرسی

نعیمی با اشاره به راه اندازی طرح احوالپرسی برای دانشجویان دانشگاه های دولتی، خاطرنشان کرد: از زمان شیوع همه گیری کرونا، طرح احوالپرسی راه اندازی شد و مراکز مشاوره دانشگاه ها با دانشجویان تماس می گرفتند و جویای سلامت جسم و روان آنها می شدند.

به گفته سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، اگر دانشجویان دچار مشکل سلامت جسمانی می شدند، مراکز بهداشت و مشاوره بلافاصله این مسائل را پیگیری می کردند. در این طرح ۷۰ درصد دانشجویان پاسخگوی تلفن همراه خود بودند.

نعیمی گفت: مراکز مشاوره، بهداشت و درمان دانشگاه ها همزمان با بازگشایی کلاس های درس، اتاق به اتاق در خوابگاه ها حاضر می شوند و اگر دانشجویان نیاز به خدماتی داشته باشند به آنها کمک می کنند.

حضور اجباری دانشجویان در دانشگاه ها

وی بیان اینکه حضور در دانشگاه ها از امروز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه کاملاً اجباری است، خاطرنشان کرد: اگر دانشجویی در دانشگاه حاضر نشود مشروط بر اینکه بر اساس استنادات پزشکی اثبات کند به کرونا مبتلا شده، غیبت موجه دارد؛ در غیر این صورت، پس از سه جلسه غیبت، دانشجو از آن درس حذف می شود.

نعیمی تاکید کرد: سازمان امور دانشجویان حمایت همه جانبه خود را از دانشگاه ها انجام می دهد و هر زمان که این مراکز مشکلی داشته باشند، در کنار دانشگاه ها حضور داریم.

امتحانات پایان ترم حضوری است

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه امتحانات پایان ترم برای همه مقاطع تحصیلی حضوری خواهد بود، گفت: بر اساس آخرین ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا، همه فرآیندهای آموزشی و امتحانی حضوری است.

این مسوول سازمان امور دانشجویان خطاب به خانواده ها و دانشجویان اعلام کرد که دانشجویان با خیال راحت وارد دانشگاه ها شوند و کلاس های حضوری را از سر بگیرند.

وی همچنین افزود: دانشجویان غیربومی هم وارد خوابگاه ها شوند، اقدامات اولیه برای اسکان دانشجویان در خوابگاه ها در نظر گرفته شده است. حتی اگر ضعف هایی وجود داشته باشد در همان لحظه آماده برطرف کردن آن هستیم. 

دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور از امروز یکشنبه ۱۴ فروردین بعد از دو سال دوری از دانشجویان، کلاس های خود را به روی قشر جامعه گشودند و مراسم نمادین بازگشایی دانشگاه ها امروز با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه تهران برگزار شد.