۰ نفر

بدترین اشتباه مردان امروزی بعد طلاق

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۸
کد خبر: 624864
بدترین اشتباه مردان امروزی بعد طلاق

طلاق یکی از ناخوشایند ترین اتفاقات در زندگی همه است و انسان ها ممکن است تحت تاثیر این موضوع کارهای اشتباهی انجام دهند آقایان هم از این قاعده مستثنا نیستند.

اشتباهات رایج مردان امروزی بعد طلاق

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از نمناک، طلاق یکی از اتفاقات ناخوشایندی است که ممکن است در زندگی بسیاری از افراد رخ دهد. گرچه بسیاری از افراد فکر می کنند بحران طلاق تنها زندگی زنان را تحت تاثیر قرار می دهد اما برخی مردان نیز در دوران بعد از طلاق، ناخواسته و بدون اینکه اطلاعات و آگاهی کاملی داشته باشند، برای برگرداندن زندگی به شرایط عادی کارهایی را انجام میدهند که نه تنها موجب بهبود اوضاع نمیشود بلکه بحران های زندگی را در این دوره افزایش میدهد.

فرو رفتن در لاک تنهایی و انزوا

رفتار مردان بعد از طلاق ممکن است مخرب باشد و بیش از حد به آن ها آسیب وارد کند. آن ها دوست دارند که از دوستان و اعضای خانواده دوری کنند یا اینکه می خواهند غرور خودشان را حفظ کنند؛ آنها به دنبال این هستند که از حریم شخصی زندگی خود محافظت کنند و می خواهند همیشه تنها باشند و از همه دوری کنند. انجام این کار باعث می شود که در معرض مشکلاتی مانند افسردگی قرار بگیرند. طبق تحقیقات، احتمال بیشتری دارد که اینگونه افراد به دام اعتیاد بیفتند. برای علاج این مشکل روان شناسان راهکار هایی مانند گسترده کردن ارتباط با اقوام، تلفن زدن به دوستان قدیمی، ملحق شدن به تیم ورزشی و یا انجمن های حرفه ای را پیشنهاد می کنند.

افسردگی

قبول نکردن مسئولیت ها

مردان و زنان بعد از طلاق مسئولیت‌ هایی دارند. معمولاً مردان باید هزینه‌ هایی را پرداخت کنند. بعضی از آقایان سعی دارند که از زیر بار مسئولیت ها فرار کنند که قطعاً کاری از پیش نخواهد برد و برایشان منفعت و سودی نخواهد داشت و باعث می شود که دیرتر از دام طلاق بیرون بیایند‌.

زود رفتن به خواستگاری

خیلی از مردان بعد از طلاق و قبل از این که اثرات رابطه ی قبلی از بین برود و به دلایلی مانند احساس تنهایی، آسیب پذیری، غمگینی و... یک رابطه ی عاشقانه ی جدید آغاز کرده و خیلی زود ازدواج می کنند اما اینگونه رابطه ها خیلی پایدار نیست. برای ایجاد یک رابطه جدید، باید حداقل دو سال از ازدواج قبلی گذشته باشد.

مقایسه همسر فعلی و همسر پیشین

بعضی از مردان صبر و تحمل ندارند و زمانی که وارد یک رابطه جدید می شوند و رابطه جدیدی را سریعاً بعد از طلاق آغاز می کنند، مدام نفر قبلی را با فرد جدید مقایسه می‌ کنند و همین باعث می شود که حال شان بیشتر خراب شود.

زوج

دنبال کردن روتین یکسان مانند دوران ازدواج

زمانی که شما طلاق می گیرید، کل زندگی تان تغییر می کند و در نتیجه باید خودتان، زندگی تان و روتین تان را مطابق با آن شرایط تغییر دهید؛ پس باید بدانید که متاهل نیستید و باید یاد بگیرید که بعضی از کار ها را خودتان انجام دهید و از کسی توقع بی جا نداشته باشید.

گیر کردن در نفرت و کینه

بسیاری از آقایان پس از طلاق خصومت خود با همسر سابقشان را فراموش نکرده و این مسئله را وارد زندگی کودکان خود می کنند، ادامه ی خصومت با همسر سابق به هیچ عنوان کار درستی نیست و برای اینکه این خصومت تمام شود بهتر است آقایان در کلاس مدیریت خشم شرکت کنند.

تلاش برای مدیریت شرایط به تنهایی

همان طور که گفتیم؛ شما به تنهایی نمی توانید از پس شرایط سخت بر بیایید. باید از دوستان و اعضای خانواده کمک بگیرید. بعضی از مردان به اشتباه تلاش می‌ کنند که خودشان تنها شرایط را مدیریت کنند که انجام این کار کاملا اشتباه است و حال شان را بدتر می‌ کند؛ پس بهتر است که روی کمکِ دوستان و اعضای خانواده حساب باز کنند.