۰ نفر

چه شغل های در آینده به وجود می آید؟

۱۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷
کد خبر: 624654
چه شغل های در آینده به وجود می آید؟

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی معتقد است که با توجه به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی و به خصوص تغییر سبک زندگی، مشاغل جدیدی مثل اقتصاد روستا با تعریف جدید و اقتصاد نگهداری از فرزند و سالمند به وجود آمده است و بخش اعظمی از مشاغل آینده در فضای غیر واقعی و مجازی ایجاد خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رحیم سرهنگی اظهار کرد: طبق آمارها کسانی که در دوران ابتدایی ۱۰ تا ۱۲ ساله هستند، شغلهایی را در آینده خواهند داشت که اکنون وجود ندارد و جهان با سرعت بسیار عجیبی در حوزه تدوین نظام قوانین و مقررات مشاغل جدید پیش می رود.

به گفته رییس موسسه کار و تامین اجتماعی، بخش اعظمی از مشاغل آینده در فضای غیر واقعی و مجازی خواهد بود و کرونا این مسأله را تقویت کرد و باعث شد که سرعت حرکت به سمت مشاغل در فضای مجازی بیشتر شود.

سرهنگی گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی به خصوص تغییر سبک زندگی، مشاغل جدیدی به وجود آمده است؛ مثل اقتصاد نگهداری از سالمندان و فرزندان که یکی از اقتصادهای به روز دنیا است یا اقتصاد روستا که با تعریف جدید از روستا به عنوان یکی از حوزه های جدید مشاغل آینده خواهد بود.

به گفته وی در حال حاضر اکثر مشاغل جدید در حوزه‌هایی مثل اقتصاد دیتا یا حوزه‌های مجازی هستند و موسسه کار و تامین اجتماعی درصدد است با ذینفعان و صاحبنظران این حوزه ها هم در بحث آموزش و شناسایی و هم در خصوص قوانین و مقررات مورد نیاز مشاغل جدید اقدام و همکاری کند.