۰ نفر

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی؛

هشت هزار زائر خارجی به مشهد سفر کردند

۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۴۶
کد خبر: 623813
هشت هزار زائر خارجی به مشهد سفر کردند

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای نوروز امسال تاکنون هشت هزار زائر خارجی به این استان سفر کرده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگارا جوان، حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد گفت: پس از ۲ سال شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، امسال در کنار افزایش چشمگیر ورود زائران داخلی، زائران خارجی نیز حضور چشمگیری داشتند و از ابتدای نوروز امسال تاکنون هشت هزار زائر خارجی به این استان سفر کرده‌اند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: آمار ورود زائران به این استان از ۱۰ اسفند ماه پارسال و روز بعثت رسول اکرم (ص) اعلام می‌شود و در موج نخست سفر‌های نوروزی تا پایان روز پنجم فروردین ماه شاهد رشد حضور زائران خارجی به مشهد مقدس نیز بودیم.

تا قبل از گسترش ویروس کرونا خراسان رضوی با ورود سالانه چهار میلیون گردشگر خارجی میزبان یک سوم از کل جمعیت گردشگران خارجی ورودی به ایران بود.

او گفت: بیشتر این زائران از کشور‌های عراق و افغانستان به مشهد الرضا سفر کرده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۸، حدود پنج درصد رشد داشته است.

گنابادی نژاد گفت: این رونق حضور قطعا و حتما در ادامه ایام نوروز بیشتر خواهد شد و پیش بینی می‌کنیم از این پس با توجه به رفع محدودیت‌ها و تسهیل شرایط از نظر شیوع بیماری، شاهد تداوم حضور زائران خارجی باشیم.

طی موج اول سفر‌های نوروزی تا پایان پنجم فروردین ماه بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار  زائر و مسافر وارد مشهد مقدس شده‌اند.