۰ نفر

بهترین روتین مراقبت برای جلوگیری از پیر شدن دست ها

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۸
کد خبر: 623327
بهترین روتین مراقبت برای جلوگیری از پیر شدن دست ها

دست ها یکی از اولین نقاطی هستند که سن شما را نشان میدهد. هرچقدر هم از محصولات مراقبتی استفاده کنید و سعی کنید آرایش زیبایی روی صورت داشته باشید باز هم دستان شما سنتان را نشان خواهند داد.

راهنمای مراقبت برای جلوگیری از پیر شدن دست ها

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از نمناک، دست ها یکی از اولین نقاطی هستند که سن شما را نشان می دهد.  هرچقدر هم از محصولات مراقبتی استفاده کنید و سعی کنید آرایش زیبایی روی صورت داشته باشید باز هم دستان شما سنتان را نشان خواهند داد. بهترین کار این است که روند مراقبت از پوست دست را همزمان با پوست صورت جلو ببریم.

چه به دنبال جلوگیری از پیری زودهنگام دست‌ها باشید و چه به دنبال راه‌هایی برای برگرداندن زمان به عقب، ما چند ترفند برای جوان نگه داشتن دست‌های شما برای همیشه خواهیم داشت.

ناخن ها

زیبایی و سلامتی ناخن ها تاثیر زیادی در زیبایی دست ها خواهد گذاشت. اکثر خانم ها علاقه به کاشت دائم ناخن دارند و ترجیح می دهند همیشه ناخن های مرتبی داشته باشند. کاشت ناخن یکی از انواع روش هایی است که می توانید انجام دهید و اکثر افراد این روش را انتخاب می کنند. روش  هایی مثل پدیکور و مانیکور در مقایسه با کاشت ناخن بهتر هستند که با تهیه یک ست مانیکور یا پدیکور می‌توانید این کار را در خانه انجام دهید. این روش ها حالتی مراقبتی دارند و جدا از زیباتر شدن فرم ناخون به بهبود گردش خون و خون رسانی به این قسمت کمک می کند. این روش را به صورت ماهانه می توانید در روتین مراقبتی از دستانتان قرار دهید.

مرطوب-کننده-دست

مرطوب کننده دست

کرم مرطوب کننده و نرم کننده برای حفظ نرمی و لطافت پوست دست لازم و ضروری است. به دنبال بهترین کرم دست برای پیری دست باشید. کرم مرطوب کننده ای پیدا کنید که حاوی سرامید باشد (مولکول هایی که به تشکیل یک لایه محافظ و حفظ رطوبت کمک می کنند). اگر در طول روز با کامپیوتر کار می‌کنید یا کاغذها را دست‌کاری می‌کنید و نمی‌خواهید کف دست‌ها و نوک انگشتانتان احساس چربی کنند، یک کرم مرطوب‌کننده را در پشت یک دستتان بزنید، سپس پشت دست‌ها را به هم بمالید. این کار از قرار گرفتن هرگونه کرم روی کف دست شما جلوگیری می کند. برندهای مختلفی مانند مرطوب کننده کیووی، کامان، سینره و نیوا برای استفاده مناسب هستند. می توانید محصول مورد نظر خود را از سایت معتبر تهیه کنید.

اثر مخرب نور خورشید روی دست ها

اهمیت این نکته که خورشید از بزرگترین دشمنان سلامت پوست دست شماست ضروری است. شما صورت خود را با آرایش، کلاه و ضدآفتاب می پوشانید اما آیا همان حساسیت را در مورد دست ها دارید؟

 قرار گرفتن در معرض آفتاب در طی سال‌ها می‌تواند منجر به لکه‌های قهوه‌ای خورشید، رنگدانه‌های نامنظم، نازک شدن پوست و چین و چروک شود.

بدیهی است که استفاده منظم از ضد آفتاب می تواند از شما در برابر آفتاب سوختگی و سرطان پوست محافظت کند. ضدآفتاب همچنین می تواند کار بسیار مهمی برای محافظت از دستان شما در برابر عوارض جانبی ناشی از نور خورشید انجام دهد. دست‌ها مانند سایر نواحی پوست (به عنوان مثال با لباس یا آرایش) محافظت نمی‌شوند و روزانه در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند. بسیاری از مردم هنگام استفاده از ضد آفتاب از دست خود غافل می شوند یا ضد آفتاب شسته می شود و دوباره استفاده نمی شود.

محصولات-مراقبت-از-پوست

محصولات مراقبت از پوست

عادات معمول روزانه مانند شستن مکرر  دست ها، شستن ظروف، تمیز کردن با مواد شیمیایی خاص و فراموش کردن استفاده از کرم دست می تواند به طور جدی دست های شما را خشک کند و زمینه را برای پیری پوست دست فراهم کند.

روال مراقبت از دست خود را شروع کنید

سرم های صورت و مرطوب کننده های ضد پیری به بخشی منظم از روتین های مراقبت از پوست تبدیل شده اند، اما چه تعداد از ما کرم دست برای پیری دست ها را روی میز آرایش خود داریم؟ مطمئناً، در زمستان که پوست‌های ترک‌خورده و خشک بیشتر است، استفاده از مرطوب‌کننده بیشتر خواهد شد، اما این روند همیشگی نیست و اکثر ما یک روال مخصوص مراقبت از دست ضد پیری نداریم. 

اکثر مردم به خوبی می دانند که باید یک روال مراقبت از پوست مناسب برای صورت خود ایجاد کنند. این به پیشگیری و همچنین به حداقل رساندن علائم پیری کمک می کند. پوست پشت دست‌های ما نازک‌تر از صورت و سایر قسمت‌های بدن ما است، که آن را بیشتر در معرض چین و چروک و آسیب‌های ناشی از نور خورشید قرار می‌دهد.

درست مانند پوست صورت و گردن ما، پوست پشت دست ما مجموعه ای از نیازهای منحصر به فرد خود را دارد.

دست‌ها غدد چربی کمتری نسبت به صورت دارند. غدد سباسه سبوم تولید می کنند (ماده ای روغنی که با روان نگه داشتن و ضدآب نگه داشتن پوست به محافظت از پوست کمک می کند). این کمبود غدد سباسه فراوان باعث می شود پوست بیشتر مستعد خشکی شود.

روتین ضد پیری مراقبت از دست خود را با نکات زیر ثابت کنید

کرم ضد آفتاب را پشت دست خود بمالید و استفاده مجدد را فراموش نکنید مرطوب کننده خود را برای شب استفاده کنید. 

برای عصر، کرم دست غنی از پروتئین با موادی مانند اسید هیالورونیک (برای کمک به چاق شدن پوست نازک) و امبلیکا (روشن کننده طبیعی پوست برای کمک به اصلاح لکه های پیری) انتخاب کنید. عصاره های تسکین دهنده یا روغن های ضروری (برای هیدراتاسیون بیشتر) و فرمولی که با آب دوباره فعال می شود استفاده کنید تا مجبور نباشید مدام دوباره استفاده کنید.

لایه برداری دست را فراموش نکنید

پیشنهاد می‌کنم هفته‌ای یک بار از یک لایه‌بردار ملایم در پشت دست‌هایتان استفاده کنید تا به از بین بردن پوست مرده کمک کنید و اجازه دهید SPF و مرطوب‌کننده‌تان بهتر در پوست شما نفوذ کند.

اگر در آب و هوای خشک زندگی می‌کنید یا منطقه‌ای با دمای شدید در زمستان زندگی می‌کنید، توصیه می‌کنم یک مرحله اضافی برای استفاده از کرم دست مرطوب کننده انجام دهید. پوشیدن دستکش آبگرم به مدت یک ساعت، هفته ای یکبار پس از استفاده کرم مرطوب کننده یک روش عالی است. ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما این یک درمان شبیه آبگرم ایجاد می‌کند و رطوبت بیشتری را روی دست‌های خشک شما ایجاد می‌کند. دست‌ها در معرض باد، باران، کار، آفتاب و آب قرار می‌گیرند و در نتیجه سریع‌تر از سایر نواحی بدن پیر می‌شوند. برای این که جوان و شاداب بمانید باید روتین صحیح برای سلامت پوست دست و پا داشته باشید.

بالا رفتن سن اجتناب ناپذیر است 

برخی از داروها، شرایط پزشکی یا عوامل ارثی نیز می توانند مسئول نازک شدن پوست دست شما باشند. و یکی از بارزترین دلایل پیری دست را فراموش نکنیم:خود پیری. با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی پوست روی دست‌ها و همچنین مقدار فراوانی کلاژن شروع به از بین رفتن می‌کند و باعث می‌شود پوست دست‌ها شکننده‌تر به نظر برسد.