۰ نفر

رییس دانشگاه علامه طباطبائی:

کلاس های دانشگاه علامه حضوری برگزار می شود

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۱۷
کد خبر: 623281
کلاس های دانشگاه علامه حضوری برگزار می شود

رییس دانشگاه علامه طباطبائی اعلام کرد: کلاس‌های دوره‌های دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی که دارای دروس عملی هستند از روز شنبه ۲۰ فروردین ماه حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالله معتمدی افزود: امتحانات این دانشگاه در نیم سال دوم تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ هم حضوری است و طبق جدول برنامه به موقع برگزار می‌شود.

وی با بیان این که اصلی ترین تعداد دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی دوره های تحصیلات تکمیلی هستند که کلاس های آنها حضوری برپا می شود، یادآور شد: اگر پروتکل های بهداشتی تغییر کند تا بتوانیم از ظرفیت کامل خوابگاه‌های‌ دانشگاه استفاده کنیم، تمامی دوره ها را به صورت حضوری برگزار می کنیم.

رییس دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: پروتکل های بهداشتی همچنان طبق مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا  اجرا می شود بنابراین ما از ۵۰ درصد ظرفیت خوابگاه‌ها استفاده می کنیم که این به معنای آن است که فقط می توانیم دوره های تکمیلی را به طور کامل حضوری برگزار کنیم.

کلاس‌های درس دانشگاه‌های تهران و خواجه نصیرالدین طوسی هم با تصمیم مسوولان این دانشگاه‌ها بعد از تعطیلات نوروز از ۱۴ فروردین به صورت حضوری برگزار می‌شود.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه ۲۷ دی ماه در بخشنامه‌ای به همه دانشگاه‌ها جزییات حضوری شدن نیم سال دوم تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: با عنایت به مصوبه نشست ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان در تاریخ ۲۰ دی ۱۴۰۰ در خصوص حضوری شدن آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و نیز حاصل مذاکرات به‌عمل‌ آمده در نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با حضور وزیر علوم در روز ۲۳ دی ۱۴۰۰ مستدعی است هماهنگی لازم برای اقدامات مرتبط با در نظر گرفتن همه شرایط و الزامات اختصاصی آن دانشگاه، موسسه آموزش عالی در اجرای مصوبه انجام شود.

بر اساس این بخشنامه، همه کلاس‌های آموزشی دانشجویان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در تمامی مقاطع تحصیلی نیم سال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به‌ صورت حضوری برگزار می شود.

همچنین سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران در بهمن ماه در نشست خبری اعلام کرد از ورود دانشجویانی که واکسن تزریق نکرده‌اند، به دانشگاه و به خصوص به خوابگاه‌ها جلوگیری می‌شود بنابراین دانشجویانی می‌توانند وارد دانشگاه شوند که حداقل یک مرحله واکسن زده باشند.

وی تاکید کرد: این برنامه‌‎ریزی بر مبنای تصمیمات گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شده و اگر تصمیم‌های جدیدی از سوی این ستاد  درباره وضعیت فعالیت دانشگاه‌ها اعلام شود، برنامه‌ را متناسب با این تصمیمات تنظیم می کنیم.