۰ نفر

ایده تفریح و خوشگذرانی های رایگان

۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷
کد خبر: 623137

ایده تفریح و خوشگذرانی های رایگان

برای خوشگذرانی با خانواده در روزهای تعطیل احتیاجی به تفریحات گران‌قیمت نیست. با ایده های کم هزینه برای سرگرمی میتوانید ساعات خوشی را با خانواده سپری کنید.

ایده های تفریح و خوشگذرونی های کم هزینه با خانواده

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، در تعطیلات عید نوروز بسیاری از افراد از فرصت استفاده کرده و به مسافرت می روند اما در این میان کسانی هستند که به دلیل گرانی و مشکلات اقتصادی نمی توانند به مسافرت و... بروند. برای لذت بردن از تعطیلات نوروزی نیازی نیست که پول زیادی خرج کنیم و به جاهای گران‌قیمت برویم، برخی تفریحات بدون پول که در این بخش آورده ایم، نیز وجود دارند که هم باعث سرگرمی شما شده و هم نیازی به خرج اضافه ندارند.

فیلم و سریال تماشا کنید

برای اینکه اوقات خوشی را در کنار خانواده تان سپری کنید، یک فیلم مناسب، سریال خانگی تهیه نموده و همراه خانواده تان تماشا کنید. تماشای دسته جمعی فیلم و سریال و صحبت راجع به فیلم و... می تواند اوقات خوشی را برای خانواده فراهم نموده و موجب گرم تر شدن روابط خانوادگی گردد.

تماشای فیلم

بازی های دسته جمعی انجام دهید

در ایام عید می توانید با اعضای خانواده و مهمانانتان بازی های دسته جمعی اسم فامیل، منچ، مارپله، دوز، بازی با کلمات، گل یا پوچ گروهی، نقطه بازی، یه قل دوقل و پانتومیم و... انجام دهید و از دور هم بودن لذت ببرید. این بازی ها در آپارتمان نیز قابل اجرا هستند، پس به جای فرو بردن سرتان در موبایل و تبلت این بازی ها را امتحان کنید و فضای سرشار از شادی و انرژی را به وجود آورید.

غذاها و نوشیدنی‌های جدید درست کنید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید در تعطیلات عید انجام داده و از آن لذت ببرید، پختن و آماده‌سازی غذاهای متنوع و خوشمزه‌ای که تاکنون امتحان نکرده‌اید. در این کار بچه ها را هم سهیم کنید و انواع نوشیدنی ها و غذاهای مختلف را یاد بگیرید و در منزل درست کنید.

از دیدنی های شهرتان غافل نشوید

بسیاری از ما از دیدنی های شهر خودمان غافل هستیم و نمی دانیم در اطراف ما چه طبیعت و مناطق گردشگری وجود دارند. اگر امکان رفتن به مسافرت های چند روزه را ندارید، به سفر یک روزه درون شهری بپردازید مثلا اگر در تهران زندگی می کنید، از پارک جمشیدیه، برج میلاد، دربند و درکه، پل طبیعت و... دیدن کنید.

در طبیعت چادر بزنید

اگر در نزدیکی شما طبیعت زیبایی وجود دارد، می توانید در این مکان چادر بزنید. به میان گل‌ها و گیاهان بروید و هوای تازه را به ریه ها کشیده و قدم بزنید و بدوید.

پیک نیک در طبیعت

گل‌وگیاه بکارید

یکی از کارهای دیگری که در اوقات فراغت و تعطیلات می توانید انجام دهید، به‌سراغ باغچه‌ها و گلدان‌ها بروید و باغبانی کنید. اگر فضای کافی ندارید و آپارتمان‌نشین هستید و…. حتی کاشتن یک گلدان سبز هم می‌تواند روحیه‌تان را از این رو به آن رو ‌کند.

کتاب بخوانید یا کتاب بشنوید

یکی از پیشنهادات ویژه ما برای سپری کردن و لذت بردن از تعطیلات خواندن کتاب های مورد علاقه تان است. به‌سراغ قفسه‌های کتابخانه بروید و کتاب مورد علاقه تان را انتخاب کنید و از این فرصت نهایت استفاده را نمایید. علاوه بر کتاب‌خوانی، می‌توانید سراغ کتاب‌های صوتی نیز بروید و از شنیدن کتاب مورد علاقه خود لذت ببرید.

دوچرخه‌سواری کنید

در تعطیلات عید می توانید یک برنامه‌ی منظم دوچرخه سواری تنظیم کنید و با دوستانتان در فضای سبز نزدیکی خانه تان دوچرخه سواری کنید. دوچرخه سواری یک کار مفرح و لذت بخش است که از انجام آن نهایت لذت را خواهید برد.

دوچرخه سواری

موزیک‌های موردعلاقه‌تان را گوش دهید

اگر به موسیقی علاقمند هستید، روزهای تعطیل فرصت مناسبی است که با آگاهی و به شکل دیگری به موسیقی موردعلاقه خود گوش دهید و درمورد انواع سبک‌های موسیقی بیشتر بدانید و با نوازندگان سازهای این سبک‌ها آشنا شوید.

نقاشی بکشید

نقاشی کشیدن یک تفریح رایگان و فوق‌العاده است که می‌تواند خاطره‌های خوبی را برای‌مان رقم بزند. اگر به نقاشی علاقمندید، یک طرحی ساده از چهره یک انسان زیبا و گاهی یک منظره از مزرعه‌ای در دوردست‌ها شما را به وجد خواهد آورد.

عکس بگیرید

اگر به هنر عکاسی علاقمند هستید، نیازی نیست که دوربین‌های چندمگاپیکسلی، حرفه‌ای و میلیون‌تومانی را بخرید، شما می توانید با دوربین موبایلتان عکاسی کنید و این آثار را به صورت NFT به فروش برسانید.

به موزه، آکواریوم یا باغ وحش بروید

بازدید از تاریخ و پیشینه‌ی ایران هم تفریحی جذاب و هم آموزنده برای تمام افراد است، شما می توانید در تعطیلات عید به موزه ها سر بزنید. برای اطلاع از تخفیف‌ها و شرایط بازدید رایگان می‌توانید به وب‌سایت موزه‌ها سر بزنید.آکواریوم و باغ وحش نیز از مراکز تفریحی ارزانی هستند که می توانید از آنها دیدن کنید.

تماشای آکواریوم

جدول حل کنید

اگر می خواهید اوقات فراغت خود را سپری کنید و اطلاعات زیادی کسب نمایید، حل کردن جدول به شما پیشنهاد می شود. شما لازم نیست جدول‌های کاغذی تهیه نمایید بلکه کافی است که یک اپلیکیشن مخصوص جدول روی موبایلتان نصب کنید و سرگرم شوید.

از مراکز خرید بازدید کنید

روزهای تعطیلات عید فرصت مناسبی است که از مراکز خرید بازدید کنید. بازدید از مراکز خرید صرفا به منظور خرید محصول انجام نمی‌شود. برای تنوع هم که شده در بازار قدم بزنید و ویترین‌های رنگارنگ را ببینید. شما می توانید از فروشگاه‌های آنلاین مانند آمازون و علی اکسپرس و... دیدن کنید.

ورزش کنید

برای حفظ تناسب اندام و لذت از تفریحات خود با اعضای خانواده به ورزش بپردازید. پیاده‌روی، ورزش کردن با فیلم‌های آموزشی در خانه و طبیعت می تواند بسیار لذت بخش باشد.

مهارت جدیدی را بیاموزید

اگر می خواهید از تعطیلاتتان استفاده بهینه نمایید، پیشنهاد می کنیم مهارت جدیدی را برای یادگیری انتخاب کنید مثلا یک زبان خارجی، بافتنی،ویرایش عکس و بسیاری از مهارت‌های دیگر را بیاموزید.