۰ نفر

چه کسانی امسال سهام عدالت می گیرند؟

۵ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۴۲
کد خبر: 623104
چه کسانی امسال سهام عدالت می گیرند؟

حدود ۲۰ میلیون نفر از افراد جامعه که واجد شرایط هستند، به هر دلیلی جامانده‌اند و سهام عدالت به آنها واگذار نشده و حتماً باید تعیین تکلیف شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین، حدود دو میلیون و سیصد هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، فاقد سهام عدالت هستند و این افراد باید تعیین تکلیف شوند. همچنین افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی که فاقد سهام عدالت هستند، باید حتماً از این سهام برخوردار شوند. حدود ۲۰ میلیون نفر از افراد جامعه که واجد شرایط هستند، به هر دلیلی جامانده‌اند و سهام عدالت به آنها واگذار نشده و حتماً باید تعیین تکلیف شوند.

با وجود اینکه پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از پذیرفتن بار مالی این طرح توسط دولت خبر داده است، اما مسئولان دولت قبل بارها اعلام کرده بودند که منابعی برای تامین سهام عدالت جاماندگان وجود ندارد و دولت فعلی نیز، هنوز جزئیات منابع این طرح را تشریح نکرده است.

پیش از نشست علنی ١۴ اسفندماه نیز، جعفر قادری، عضو کمیسیون تلفیق مجلس، از ابهامات تامین سهام برای جاماندگان سهام عدالت خبر داد و گفت: سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده است که امکان واگذاری سهم‌های بازگشتی سهام عدالت را به دلیل تعهدات جدید ندارد. این موضوع، از جمله نکاتی است که به دلیل محدودیت‌های سازمان خصوصی‌سازی همچنان وضعیت مشخصی ندارد.

برای مشاهده مشروح خبر مطلب «تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به کجا رسید؟» را مطالعه کنید