۰ نفر

قبل از رستوران رفتن حتما این را بخوانید!

۴ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۱۲
کد خبر: 623062
قبل از رستوران رفتن حتما این را بخوانید!

رستوران رفتن یکی از راه های شناخت طرف مقابل در دوران نامزدی است. اطلاع از آداب رستوان رفتن و غذا خوردن تاثیر بسزایی در باشخصیت نشان دادن شما دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از نمناک، دوران عقد و نامزدی یک فرصت طلایی برای همه کسانی است که می خواهند به شناخت کافی به یکدیگر رسیده و با یک دید کاملا باز به استقبال زندگی مشترک بروند. در دوران نامزدی دختر و پسر به منظور رسیدن به شناخت کافی از طرف مقابل خود رفتار او را در مکان هایی مانند رستوران، مهمانی و... در نظر گرفته تا از این طریق تا حدودی پی به شخصیت او ببرند. اگر قرار است با نامزد خود به رستوران بروید، بهتر است نکاتی را که در این بخش آورده ایم، را رعایت نمایید تا فردی مبادی آداب و با کلاس به نظر برسید.

مراقب جیب میزبان باشید

نکته اولی که باید در رفتن به رستوران همراه نامزد رعایت کنید این است که ارزانترین یا گرانترین غذا را سفارش ندهید. متعادل رفتار کنید و غذایی را سفارش دهید که در محدوده قیمت متعادلی باشد.

از کارد و چنگال استفاده کنید

غذایی سفارش دهید که صرف آن با کارد و چنگال مقدور باشد و در اولین دیدار ها غذاهایی که باید با دست خورده شوند را سفارش ندهید و این غذاها را به موقعیت‌های غیر رسمی اختصاص دهید.

1

قاشق و... را از زمین برندارید

اگر قاشق یا چنگال و... شما بر روی زمین افتاد، آن را از زمین برندارید و از پیشخدمت تقاضا کنید که یک قاشق دیگر به شما بدهد.اگر قاشق، چنگال و چاقو کثیف بود، آن را با یک پارچه روی میز تمیز نکنید و از پیشخدمت بخواهید که جایگزین کند.

سر و صدا ایجاد نکنید

در زمان خوردن غذا سر و صدا ایجاد نکنید و با دهان بسته غذا را بجوید، قاشق را به دندان هایتان نچسبانید و قاشق و چنگال را بر روی صفحه بشقاب نکشید تا سر و صدا ایجاد کند.

از چاقو استفاده نمایید

برای برش دادن و خرد کردن غذا، از چنگال و چاقو استفاده کرده و از دستتان استفاده نکنید. چنگال را با دست چپ و کارد را با دست راست نگه دارید، سپس آن را به طور محکم با چنگال نگه دارید و با یک چاقو برش دهید. غذاهای مورد نیاز خود را به طور غیررسمی با دست نخورید. همچنین برای خارج کردن استخوان و یا غضروف غذا از قاشق و یا چنگال کمک بگیرید و آن را گوشه بشقاب خود قرار دهید.

2

با صدای آرام و ملایم صحبت کنید

در رستوران باید به رفتار خود دقت کنید و با صدای خیلی بلند صحبت نکنید، بیش از حد پرحرفی نکنید و هرگز با دهان پر حرف نزنید.

به سر میز دیگران نروید

زمانی که در رستوران به دوستان خود برخورد می کنید، به سر میز آنها نروید و آنها را به سر میزتان دعوت نکنید بلکه به یک سلام کوتاه یا تکان دادن دست ها اکتفا کنید.

از دستمال سفره استفاده کنید

هنگامی که غذا را شروع می کنید، دستمال را روی زانو گذاشته و از آن فقط برای تمیز کردن دهان استفاده کنید. اگر میخواهید صندلی خود را برای مدت کوتاهی ترک کنید، می توانید آن را روی صندلی خود قرار دهید تا دیگران و پیشخدمت متوجه بازگشت شما شوند.

3

مدام تلفن همراهتان را چک نکنید

مدام تلفن همراهتان را چک نکنید و بهتر است تلفن خود را خاموش کنید یا آن را در حالت خاموش قرار دهید.

نکات مهم رستوران رفتن در دوران نامزدی

-    بر روی صندلی راست و مستقیم بنشینید، هیچ‌گاه به جلو و یا عقب خم نشوید.

-    اگر از روی میز چیزی خواستید که دستتان به آن نمی‌رسید سعی نکنید خودتان آن را بردارید بلکه از فردی که به آن نزدیک است بخواهید که آن را به شما بدهد.

-    غذا را از یک طرف بشقاب شروع کنید.

-    آرام و با حوصله غذا بخورید.

-    لقمه‌های کوچک بردارید.

-    هیچ‌گاه پیش از چشیدن غذا به آن ادویه اضافه نکنید.

-    زمانی که از غذا خوردن فارغ شدید، دستتان را روی زانو و یا میز (مچ دست روی لبه میز) قرار دهید.

-    هنگامی که در رستوران مهمان هستید، هیچ‌گاه باقیماندۀ غذایتان را به خانه نبرید.

-    هنگام صرف سوپ، پهلوی قاشقتان را به دهان برده و از پهلوی قاشق سوپ را اندک اندک بنوشید.

-    نوشیدنی ها را از یک طرف لیوان بنوشید.

-    پیش از نوشیدن مایعات، لب‌های خود را با دستمال پاک کنید.

-    هنگام صرف غذا خود را نخارانید و بینی خود را تمیز نکنیدو در صورت عطسه و یا سرفه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال بگیرید.

-    بعد از صرف غذا کارد و چنگال خود را به صورت موازی در سمت راست روی بشقاب قرار دهید.

-    جابجایی صندلی‌ها و اشیاء دیگر را به عهده پیشخدمت‌ها بگذارید.