۰ نفر

اسکان ۴ میلیون زائر در مشهد مقدس

۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۵۲
کد خبر: 623042
اسکان ۴ میلیون زائر در مشهد مقدس

استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون حدود چهار میلیون زائر وارد مشهد شده‌ و در هتل‌ها، مسافرخانه‌ ها، مدارس، مساجد و اقامتگاه‌ های رسمی اسکان یافته اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، یعقوبعلی نظری امروز در حاشیه بازدید از کمیته‌ های ستاد خدمات نوروزی شهر مشهد در جمع خبرنگاران افزود: امسال بعد از ۲ سال افتخار میزبانی از زائران بارگاه منوری رضوی نصیب استان ما شده است و با وجود اینکه تاکنون حدود چهار میلیون زائر وارد مشهد شده‌ اند، موضوع اسکان آنان به خوبی مدیریت شده است.

 او گفت: با توجه به حجم و تراکم زائران در برخی موارد مشکلاتی جزیی پیش آمد که با تصمیم گیری به موقع مسئولان برای رفع این مشکلات اقدام شد.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۸۰۰ هزار نفر در هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و اقامت‌گاه‌های رسمی و بخش‌های دیگری که از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مجوز دارند، سکنی گزیده اند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ هزار نفر نیز در مدارس شهر مشهد با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ساکن شده اند، بیان کرد: در بخش مسکن اضطراری سعی شد تا موضوع اسکان در سالن‌ های ورزشی، خوابگاه‌ ها، حسینیه‌ ها و مساجد فراهم شود تا هیچ مشکلی در مورد اسکان زائران شکل نگیرد.

نظری گفت: زائرانی که در خصوص اسکان دچار مشکل هستند با شماره تلفن ۱۳۷ تماس برقرار کنند تا شرایط اقامت آنها فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی در ادامه روند بازدیدهای میدانی خود امروز از کمیته‌های ستاد خدمات نوروزی شهر مشهد بازدید کرد تا در جریان روند خدمات رسانی به زائران و مسافران نوروزی قرار گیرد که در حاشیه این بازدید، ضمن گفت و گوی مستقیم با مسافران و نیروهای خدمات رسان از تلاش‌های نیروهای مستقر در این کمیته‌ها تشکر کرد.

وی پس از بازدید از طرح های زیباسازی‌ و المان‌های نوروزی اجرا شده در خیابان های بهار و میدان‌های تقی‌آباد، احمدآباد و آزادی، راهی پایانه اتوبوسرانی و ایستگاه مترو میدان آزادی شده و از آنجا برای بازدید به میدان‌ های قائم و جانباز شهر مشهد رفته و همچنین از فعالیت مرکز واکسیناسیون مشهدمال، که کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست در آن خدمات رسانی می کند، دیدن کرد.

بازدید از پایانه مسافران امام رضا(ع)، مرکز اسکان ثامن ۲ آموزش و پرورش، بازارچه عرضه کالا در منطقه سیدی، کمپ غدیر، ایستگاه استقبال از زائر در مسیر ورودی مسافران به شهر مشهد، مسجد رضویه، جشنواره المان ها در بوستان رجا و نیز فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد از دیگر برنامه های امروز نماینده عالی دولت در خراسان رضوی بود.