۰ نفر

تکمیل ظرفیت ۹۹ درصد واحدها و مراکز اقامتی گیلان

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۲۶
کد خبر: 622868
تکمیل ظرفیت ۹۹ درصد واحدها و مراکز اقامتی گیلان

گیلان مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان با اشاره به تکمیل ۹۹ درصدی ظرفیت واحدها و تاسیسات اقامتی استان گفت: آمار مسافرین اقامت‌ کننده در استان با ۹۵ درصد رشد به نسبت مدت مشابه سال گذشته تعداد ۱۵۸ هزار و ۵۸۷ نفر شب ثبت شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، ولی جهانی در گفت‌وگو با خبرنگاران در روز سوم فرورودین‌ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش و آمارهای رسمی در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ لغایت ۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ تعداد ۵۵۲ هزار و ۸۴۴ دستگاه وسیله نقلیه از طریق مبادی ورودی به استان گیلان وارد شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: همچنین در بازه‌ زمانی مذکور تعداد مسافرین و گردشگران نوروزی وارد شده از طریق مبادی زمینی و هوایی استان گیلان تعداد دو میلیون و ۸۹۷ هزار مسافر بوده که این رقم به نسبت مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

جهانی با اشاره به تکمیل ۹۹ درصدی ظرفیت واحدها و تاسیسات اقامتی استان گیلان افزود: آمار مسافرین اقامت‌کننده در استان با ۹۵ درصد رشد به نسبت مدت مشابه سال گذشته تعداد ۱۵۸ هزار و ۵۸۷ نفر شب ثبت شده است.

وی با اشاره به گشت‌های شبانه‌روزی تیم‌های نظارتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: تعداد ۲۰۰ بازدید نظارتی از نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و کیفیت خدمت‌رسانی تاسیسات گردشگری و اقامتی استان گیلان انجام شده است و مسافرین و گردشگران نیز می‌توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق پل‌های ارتباطی اعلام شده گزارش کنند.