۰ نفر

ترفندهای غذایی برای جوان ماندن خانم ها!

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۵
کد خبر: 622696
ترفندهای غذایی برای جوان ماندن خانم ها!

تغذیه نقش مهمی در طول عمر و زیبایی پوست ایفا میکند، و با پیروی از عادات غذایی درست شما شاهد تاثیرات چشمگیر این ترفند های غذایی برجوان ماندن پوست خواهید بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ ژن تأثیر زیادی روی ظاهر و جوان نشان دادن افراد دارد اما انتخاب های مختلف در سبک زندگی هم روی جوان به نظر رسیدن اثرگذار است که یکی از مهم ترین آن ها رژیم غذایی است. اگر به دنبال این هستید که پوست نرم تر‌؛ مرطوب تر و جوان تری داشته باشید و میزان التهابات را کاهش دهید، به شما توصیه می‌ کنیم که حتما مواد مغذی به بدن تان برسانید.

پروتئین گیاهی را بیشتر مصرف کنید

پروتئین گیاهی نه تنها به ساخت عضله کمک می کند، بلکه باعث ایجاد ظاهری جوان تر می شود. پروتئین یک ماده ضروری برای ساخت و ترمیم سلول ها و بافت پوست است و یک جزء ضروری از کلاژن محسوب می شود که در پوست هم وجود دارد. نگه داشتن حالت ارتجاعی به جوان تر نشان داده شدن پوست کمک می‌ کند.

کلاژن به طور طبیعی در بدن وجود دارد اما با بالا رفتن سن میزان آن کم تر می‌ شود؛ بنابراین خوردن غذای حاوی پروتئین به کلاژن سازی و بهبود سلامت پوست و جوان تر به نظر رسیدن آن کمک می کند و همچنین فشار اکسیداتیو را کم می کند. در حالی که پروتئین‌ های حیوانی باعث ایجاد التهاب و گاهی اوقات آسیب سلولی حاصل از چربی اشباع می شوند اما پروتئین های گیاهی مانند پسته حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که بدن را جوان نگه می ‌‌دارند و از التهاب و آسیب پوست جلوگیری می‌ کنند.

پسته

گوجه فرنگی بخورید

گوجه‌ فرنگی یک راه حل کلیدی برای دور بودن از جراحی پلاستیک است. هنگامی که رژیم غذایی سالم و سبک زندگی خوب داشته باشید، قطعاً به جراحی پلاستیک نیاز پیدا نمی‌ کنید. این میوه قرمز رنگ نیز حاوی لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان است و به محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش کمک می‌ کند. مصرف گوجه فرنگی باعث بهبود سلامت پوست نیز خواهد شد.

روغن زیتون خالص استفاده کنید

اگر به رژیم های سالم مدیترانه ای نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که روغن زیتون را در رژیم روزانه خود استفاده می‌ کنند. روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان، توکوفرول، بتاکاروتن و ترکیبات فنولیک است که باعث کاهش آسیب اکسیداتیو و التهاب ایجاد شده توسط رادیکال های آزاد می شود؛ همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را بالا نگه می‌ دارد و باعث جوان نشان داده شدن پوست خواهد شد.

روغن زیتون 73 درصد چربی غیر اشباع تک رشته ای دارد و تحقیقات نشان می دهد که وجود این چربی باعث کاهش چین و چروک می شود. روغن زیتون همچنین از پوست در برابر اثرات پیری حاصل از نور خورشید محافظت می کند؛ بنابراین توصیه می شود که روغن زیتون را به جای روغن های صنعتی استفاده کنید.

روغن زیتون

هر روز 5 عدد آلو بخورید

سعی کنید که آلو خریداری کنید، زیرا یکی از بهترین غذاهایی است که باعث جوان نشان داده شدن می شود. حتی شکل بدنی شما را هم بهبود می بخشد. آلو یک ماده مغذی است؛ تأثیرات زیادی برای سلامت استخوان دارد. حاوی پتاسیم، ویتامین کا و آنتی اکسیدان های حاوی ترکیبات پیچیده می باشد. مصرف 5 عدد آلو در طول روز تاثیر زیادی روی قدرت استخوان و وارد شدن مواد معدنی در بدن دارد و شما را جوان تر نشان می دهد.

برای این که پوست جوان تری داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از غذا های قنددار که باعث ایجاد التهاب و پیری پوست می شود؛ دوری کنید و حتما آلو بخورید.

حداقل یک وعده ماهی در هفته استفاده کنید

خوردن ماهی؛ بخصوص ماهی سالمون باعث می‌ شود که جوان تر به نظر برسید. چربی امگا 3 موجود در آن باعث کاهش التهابات می‌ شود که عامل آسیب به پوست هستند. ماهی حاوی پروتئین است که برای شکل‌گیری کلاژن و الاستین اهمیت بسیار زیادی دارد و پوست را گلگون کرده و خاصیت ارتجاعی آن را حفظ می‌ کند.

ماهی

مصرفِ آووکادو را فراموش نکنید

آووکادو سرشار از چربی‌ های غیر اشباع و فیبر است که باعث سلامت پوست می شود. چربی غیر اشباع تک رشته های موجود در آووکادو باعث تشکیل غشای سالم سلولی می‌ شود. همزمان آنتی اکسیدان بالا در آن با رادیکال‌ های آزاد مبارزه کرده و آسیب به پوست بر اثر پیری را کاهش می دهد و به طور کامل پوست جوان تری را برای شما خواهد ساخت.