۰ نفر

بهار مازندران برفی است

۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۵۹
کد خبر: 622144
بهار مازندران برفی است

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران از آغاز فعالیت سامانه سرد بارشی در روزهای نخستین سال و صدور هشدار سطح زرد از اول تا سوم نوروز در استان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احمد اسدی از هشدار سطح زرد هواشناسی در مازندران خبر داد و در توصیف سامانه بارشی اظهار کرد: آغاز فعالیت سامانه سرد بارشی از عصر روز دوشنبه اول فروردین تا روز چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران با اشاره به نوع مخاطره این سامانه بارشی گفت: بارندگی متناوب باران که در ارتفاعات به صورت باران و برف خواهد بود به همراه کاهش دما و وزش باد برای این روزها پیش‌بینی می‌شود که از نیمه غربی استان آغاز خواهد شد.

اسدی با اشاره تاثیرات این سامانه بارشی گفت: کاهش دید، لغزندگی، احتمال ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده ها و محورهای کوهستانی و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه ای از پیامدهای این سامانه بارشی خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی در توصیه‌ای گفت: به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، احتیاط در تردد جاده ای، عدم صعود کوهنوردان به ارتفاعات، مدیریت در مصرف انرژی برای مسافران و هم استانی ها ضروری است و همچنین کشاورزان بویژه شالیکاران به دلیل ماندگاری هوای سرد تمهیدات لازم را به عمل آورند.