۰ نفر

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد +جزییات

۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳
کد خبر: 620349
ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد +جزییات

جزییات ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دوره های فراگیر دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۱ (نوبت اول) منتشر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دوره های فراگیر دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۱ (نوبت اول) از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش از امروز دوشنبه ۲۳ اسفند آغاز می شود. این فرصت تا روز شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ادامه دارد.

متقاضیان ثبت‌نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح ذیل هستند، می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت کنند.

شرایط ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه آزاد

هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌تواند در یک کدرشته‌ امتحانی ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شرکت‌ کند.

متقاضیان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه کرده و در صورت واجد شرایط بودن شخصاً به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون به شرح ذیل، اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

دفترچه راهنمای ثبت نام همزمان با شروع ثبت نام در روز دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش در دسترس خواهد بود.

مراحلی که متقاضی باید برای ثبت نام اقدام کند:

مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش برای تهیه کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام.

خرید کارت اعتباری ثبت‌نام به مبلغ یک میلیون و ۳۲۰ هزار ریال (۱۳۲ هزار تومان) از سامانه خرید کارت اعتباری در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش.

هزینه ثبت‌نام به حساب مشخص شده در دانشگاه آزاد اسلامی واریز خواهد شد.

هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه به متقاضیان به مبلغ ۱۲ هزار ریال است.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

به متقاضیان توصیه می شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل کرده و سپس براساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد کنند.

متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت کنند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته‌ شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد.

زمان توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون:

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته دوره های فراگیر دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۱ (نوبت اول) در روز جمعه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

متقاضیان لازم است که از سه‌شنبه ۲۱ تیر تا پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

محل آزمون متقاضیان بر اساس استان و شهرستان انتخابی مندرج در بند ۲۸ تقاضانامه تعیین می‌شود لذا مقتضی است متقاضیان با مراجعه به جدول شماره ۶ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام کنند.

نـکات و توصیه‌های‌ مـهم‌:

۱) با توجه به تأثیر ۲۰ درصدی معدل دوره‌ کارشناسی، اکیداً توصیه می‌شود که متقاضیان، معدل دوره کارشناسی خود را با توجه به توضیحات مندرج در دفترچه با دقت درج کنند. معدل کارشناسی تراز شده و میانگین وزنی آنها تأثیر ۲۰ درصدی در نمره کل متقاضیان خواهد داشت.

ضمناً متقاضیانی که در زمان دریافت کارت شرکت در آزمون (۲۱ تا ۲۳ تیر ۱۴۰۱) در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می شوند، باید در مرحله پرینت کارت با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات کارت، نسبت به اصلاح و درج معدل کارشناسی خود اقدام کنند.

۲) متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و کدپیگیری ۱۶ رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری کنند.

۳) داوطلبان باید در انتخاب کدرشته‌ امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت کنند؛ پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی در این خصوص، به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۴) با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان (این موضوع برای متقاضیانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است) تاکید می‌شود علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت شود تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری بجای عکس داوطلب ارسال نشود.

در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهدشد.

۵) هرگونه‌ تغییری‌ از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان،‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌) و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های جمعی ‌اعلام ‌خواهد شد.

نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سئوال می‌توانند به سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس https://request.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

به مواردی که از طریق دیگری واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد. ضمناً متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در میان بگذارند.