۰ نفر

چگونه یک مانتو مناسب انتخاب کنیم؟

۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰
کد خبر: 620171
چگونه یک مانتو مناسب انتخاب کنیم؟

شیک پوشی، یکی از دغدغه های بسیاری از بانوان است. داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع مدل مانتو زنانه در کشور های که حجاب در آن وجود دارد، به شیک پوشی شما کمک شایانی میکند. مانتو، یکی از پوشاک اصلی زنان و دختران است که جهت تکمیل پوشش خود در محیط بیرون میپوشند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ بنابراین انتخاب سبک مانتو مناسب و ست کردن آن با بقیه لباس ها، تاثیر زیادی در استایل و تیپ آنها خواهد داشت. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که برای رفتن به یک مهمانی، عروسی و یا شرکت در یک دورهمی دوستانه در کافه، دچار سردرگمی برای انتخاب مدل مانتو شوید.

درصورتی که شما با انواع مدل و سبک های مانتو (مانتو کتی، مانتو عبایی، اورسایز، جلوباز، جلوبسته، اسپورت و … ) آشنایی داشته باشید، راحت تر میتوانید برای حضور در یک مکان، مانتو و استایل شیک مورد نظر خود را داشته باشید. زیرا هر یک از استایل های مانتو، برای یک مکان و موقعیت خاص در نظر گرفته شده اند.

39

مدل مانتو جلو باز زنانه جدید

در سال های اخیر مانتوهای جلو باز دخترانه در ایران مد شده است. به گونه ای که شیکترین مدل مانتو جلو باز؛ در میان خانم ها بسیار محبوب میباشد. این مدل مانتو ها در رنگ ها و جنس ها و همچنین مدل های مختلف وجود دارند.

برای انتخاب شیکترین مدل مانتو زنانه، باید نوع فرم بدن و فرم صورت خود را بشناسید تا متناسب با قد و اندام خود، انواع مختلفی از این مانتو های جلو باز را انتخاب کنید.

40

مدل مانتو جلو باز را به چه لباسی ست کنیم؟

مانتو جلو باز را میتوان با انواع شلوار جین، شلوار اسلش، بگ و دمپا گشاد و شال و روسری شیک، ست کنید تا استایل زیبا داشته باشید. درصورتی که رنگ شلوار و مانتو جلوباز همرنگ (ست شده) انتخاب شود، باعث میشود قدتان بلندتر به نظر بیاید.

در آوردن و پوشیدن این مدل از مانتوها بسیار آسان است. هنگام استفاده از مانتو جلوباز مراقب باشید، موقع استفاده از ترکیب رنگی و ست کردن با بقیه اقلام بیشتر از سه رنگ استفاده نکنید. این مانتوها در بیشتر مکان ها و استایل ها، قابل استفاده میباشند.

مانتو کتی

مدل مانتو کتی، یکی از انواع تیپ و استایل مانتو زنانه محبوب

مانتوهای مدل کتی در میان بانوان طرفدارن زیادی دارد، زیرا اندام شما بسیار جذاب و خوش استایل نشان میدهد. برای داشتن استایلی شیک با مانتو کتی؛ میتوانید آن را با یک شلوار پارچه ای به رنگ‌های خنثی و کفش پاشنه دار به همراه یک روسری زیبا، ست کنید. مانتو کوتاه به سبک کتی، برای افراد قد کوتاه بسیار عالی است.

42

مانتو بلند دخترانه، یکی از سبک های رایج در انواع مدل مانتو زنانه

زنانی که قدی بلند دارند، بهتر است از مانتوهای بلند جلو باز و یا دکمه دار بسته به سلیقه خود بهره بگیرند. این مانتوها در جنس های مختلف نخی، کتان، پشم و … وجود دارند که متناسب با فصل و استایلی که علاقه مندید باید انتخاب شوند. در نظر داشته باشید که حتما مدل مانتو زنانه را بر اساس فرم بدن خود انتخاب کنید.

مدل و استایل مانتو جلو دکمه دار

با وجود اینکه میبینیم امروزه بیشتر، مانتو های جلو باز، ترند شده اند اما باز هم خانم هایی هستند که به مانتو جلو دکمه دار علاقه دارند.

این مانتوها با تعدادی دکمه از جلو بسته میشوند. در نتیجه به استفاده از شومیز و یا پیراهن خاصی از زیر مانتو نیاز ندارید. این مدل مانتوها را معمولا با یک شلوار جین جذب، کتان جذب و یا دمپا ست میکنند.

مدل و استایل مانتو جلو دکمه دار را میتوان در بسیاری از استایل های دورهمی های دوستانه، تیپ اداری و محیط های رسمی تر هستید، استفاده کنید.

مدل مانتو زنانه اورسایز دخترانه (Oversize)

مدل و استایل مانتو اورسایز دخترانه؛ سایزی بسیار بزرگ تر از اندام فرد دارند. در واقع به مانتو های بسیار گشاد کوتاه یا بلند که به هیچ وجه اندامی نیستند؛ اورسایز (Oversize) میگوییم.

مانتوهای اورسایز، به تازگی در میان دختران، ترند شده اند و بسیار محبوب هستند. این مدل از مانتوها، برای استایل خیابانی مناسب هستند. شما میتوانید این مانتو را با یک شلوار پارچه ای سایز بزرگ و خیلی گشاد ست کنید تا استایل شما هماهنگ و خاص باشد.

نمونه ای از مدل شیک از مانتو اورسایز کتی زنانه جلو باز رنگ مشکیمانتو اورسایز یا گشاد بین دختران طرفدار پیدا کرده اند.

مانتو مجلسی زنانه، محبوب ترین مد و استایل مانتو در خانم ها

شما برای شرکت در یک مجلس عروسی، باید از استایل مانتو مجلسی بهره بگیرید. در اینجا دیگر خبری از مانتو های ساده، اسپورت و جلو دکمه دار نیست. معمولا مانتو مجلسی زنانه، از ترکیب چند پارچه زیبا و کار شده و یا طرح دار تشکیل شده است.

ممکن است از انواع پارچه های براق مجلسی، تور، گیپور و یا یراق آلات برای طراحی مانتو مجلسی بهره گرفته شود تا مجلسی بودن آن کاملا مشخص باشد. این سبک از روپوش های مجلسی، در رنگ های مختلف تیره و یا شاد وجود دارند.

دوخت آنها بسیار ظریف و تمیز میباشد. سایز مانتو مجلسی برخلاف بسیاری از استایل مانتوهای نامبرده، باید اندامی و دقیقا طبق سایز خودتان باشد. قیمت مانتوهای مجلسی نسبت به بقیه مانتوها گران تر است.

مانتو کژوال

مدل مانتو کژوال، مدل و استایل محبوب مانتو در بین دختران

در استایل کژوال، سادگی و راحتی در اولویت قرار دارد. در این سبک، دیگر خبری از زرق و پرق نیست و ملاک ساده پوشی است. برای مثال پوشیدن یک مانتو ساده دخترانه به همراه یک شلوار جین و کفش راحتی یا کتانی استایل شما را کژوال میکند.

این مدل از انواع استایل مانتو را زنان میتوانند در همه فصل ها استفاده کنند و هیچ محدودیتی ندارد. زیرا مناسب چهار فصل سال میباشد. برای مثال در فصل های گرم سال میتوانید از یک مانتو ساده نخی و یا نازک تر به همراه شلوار پارچه ای بهره بگیرید. برای فصل های سرد سال نیز از مانتو ساده که جنسی ضخیم تر دارد مانند کتان به همراه شلوار جین بهره بگیرید.

مدل مینیمال

مدل مانتو زنانه استایل مینیمال

مدل دیگری از انواع استایل مانتو زنانه، تیپ مینیمال میباشد. در این استایل و مدل مانتو زنانه جدید، هدف این است که شما با حداقل لباس هایی که در کمدتان دارید و در کوتاه ترین زمان، استایلی زیبا و در عین حال ساده داشته باشید. مانتو مینیمال از انواع زیر مجموعه های مانتو ساده به حساب می‌آید.

مدل جدید مانتو کوتاه کتی مینیمال رنگ صورتیمانتو مینیمال را ساده و با رنگ خنثی میشناسند.

مانتو مینیمال دارای رنگی خنثی (مشکی، طوسی، خاکستری و قهوه ای) و بدون طرح و رنگ خاص است. در این روپوش ها از هیچ گونه تزئینی استفاده نشده و اکسسوری های مورد استفاده در این سبک بسیار کم میباشد.

47

مانتو چیندار دخترانه، سبکی جذاب از انواع مدل مانتو زنانه

به تازگی مانتو های چین دار که از قسمت انتهایی، دارای چین هایی زیبا هستند، ترند سال شده اند. این مدل از مانتوها، به صورت کوتاه یا بلند وجود دارند. حال میخواهیم بدانیم که این مانتوها را با چه چیزی میتوان ست کرد؟!

مدل جدید مانتو چیندار دخترانه جلو باز رنگ مشکیمانتو چیندار را با هر سبک شلواری میتوانید ست کنید.

مانتو چین دار را میتوانید با شلوار دم پا گشاد و کفش پاشنه بلند ست کنید تا استایل شیکی داشته باشید. همچنین این مدل از مانتوها را میتوان با شلوار جاگر و صندل بندی تخت پوشید. مانتو چین دار با یک شلوار راسته جین و کفش لوفر بسیار عالی میشود.

حتما از یک شلوار اسکینی و کفش پاشنه دار به همراه مانتو چین دار استفاده کنید. حتی میتوانید این مانتو را با یک شلوار بگ پارچه ای و یک جفت کتانی هماهنگ کنید تا خوش استایل شوید.

48

مانتو اسپورت دخترانه، جذابترین استایل و مانتو در دختران

در صورتی که میخواهید تیپ و ظاهری اسپورت داشته باشید؛ مانتو زنانه اسپورت به شما کمک میکند. مانتوهای ساده، مناسب استایل اسپورت هستند. این نوع از مانتوها در محیط های رسمی، دانشگاه ها، کلاس های آموزشی، اداری، شرکتی و … بسیار مناسب میباشند. زیرا مانتو اسپورت علاوه بر سادگی، شیک است. این مانتوها بسیار راحت و سبک هستند. مانتو اسپورت به هیچ وجه برای مهمانی و عروسی مناسب نخواهد بود.

53

مدل مانتو فلورال یا گل گلی

استایل فلورال، الهام گرفته شده از طبیعت است. در واقع مانتوهایی که گل گلی هستند؛ جز استایل مانتو فلورال محسوب میشوند. این سبک از مانتوها، برای فصل تابستان و بهار بسیار عالی میباشند.

مدل جدید از مانتو مجلسی فلورال یا گل گلی مدل مانتوهای گل گلی الهام گرفته از طبیعت هستند.

بهتر است مانتو طرح دار و گل گلی را با یک شلوار ساده که رنگ برگ های مانتو یکی باشد، ست کنید تا استایلی منحصربفرد داشته باشید. در گذشته، سبک فلورال بیشتر بر روی لباس های سنتی ژاپنی استفاده میشد. اما امروزه بر روی مد و تیپ بسیاری از لباس ها و مانتوهای دیده میشود.

مدل ویمسیکال

مانتو استایل ویمسیکال

سبک ویمسیکال از رنگهای شاد و پر انرژی بهره میگیرد. به همین دلیل است که زنانی که از این مد و استایل مانتو استفاده میکنند دارای روحیه ای پر انرژی و شاد هستند. برای اینکه از استایل ویمسیکال استفاده کنید، بهتر است یک مانتو جلو باز رنگ شاد مثل سبز، قزمز، نارنجی و … بپوشید. همچنین میتوانید پیراهنی را که از زیر مانتو جلو باز میپوشید را به رنگ روشن و شاد انتخاب کنید تا خوش استایل به نظر برسید.

استایل کلاسیک

مدل مانتو زنانه کلاسیک، رایجترین سبک از انواع مد و استایل مانتو

برای محیط های رسمی تر بهتر است از مانتوهای زنانه و شیک کلاسیک بهره بگیرید. اکثر مانتوهای اداری و رسمی جزئی از مانتو کلاسیک به حساب می آیند. در مانتو کلاسیک، از رنگ هایی مثل سورمه ای، آبی نفتی، مشکی، خاکستری، طوسی بدون تزئینات اضافی و دارای یقه های مختلف استفاده میشود. با استایل کلاسیک بیشتر آشنا شوید.

همچنین ممکن است از یک یا دو عدد جیب تزئینی برای این سبک مانتوها بهره گرفته شده باشد. توصیه میکنیم برای درک بهتر رنگ در مانتو، مقاله روانشناسی رنگ ها؛ تاثیرات مثبت و منفی رنگها در زندگی شما! را مطالعه بفرمایید.

مدل شیک از مانتو کلاسیک زنانه رنگ مشکی ست با شلوار بگ پارچه ایمانتوهای کلاسیک برای محیط های رسمی بسیار مناسب هستند.

52

مدل مانتو یقه دار زنانه

مدل مانتو یقه دار زنانه؛ از انواع مد و استایل مانتوها؛ در فصل های سرد سال پر کاربرد تر است. زیرا در این مدل ها، یقه های پهن ارشال، انگلیسی، امریکایی و یقه ایستاده قرار دارد. جنس مانتو یقه دار زنانه، متناسب با فصل میتواند ضخیم و یا نازک باشد. توصیه میشود این مانتو را با یک شلوار جین ست کنید.

مدل مانتو مدل شومیزی دخترانه

به تازگی مانتوهایی به شکل شومیز و کوتاه دخترانه، ترند شده اند که طرفداران زیادی در بین دختران دارند. برای مثال تونیک های مانتویی با لگ و کتانی، ظاهر و استایل شما را دخترانه و زیبا نشان میدهد. همچنین میتوانید یک شومیز رنگ شاد و یا سفید را با شلوار مام استایل و کتونی به رنگ دلخواه ست کنید.

حتما یک تونیک مانتویی را همراه با یک دامن و کتانی امتحان کنید. مانتو مدل شومیز، به همراه اورال پیراهن و یک جفت کتانی استایل شما را محشر میکند. پوشیدن یک مانتو مدل شومیزی دخترانه، با دامن شلواری و کتانی سفید خالی از لطف نیست.

مدل مانتو شومیزی کوتاه طرحدار دخترانهبا مانتو مدل شومیزی تیپ های جذاب و متفاوت میتوانید بزنید.

همینطور میتوانید مانتو مدل شومیزی دخترانه را با یک شلوار جین جذب و یک جفت کتانی سفید هماهنگ کنید. شومیز را میتوان با یک جین اسلوچی و صندل راحتی دخترانه بپوشید. به طور کلی مانتو مدل شومیزی دخترانه که مناسب فصل های گرم سال میباشد، قابل ست شدن با بسیاری از استایل ها است و ظاهری شیک و زیبا دارد که ما به تعدادی از این ست ها اشاره کردیم.

مانتو وست زنانه

یکی از جذاب ترین مدل های مانتو زنانه که ترند روز سال ۱۴۰۱ نیز هست، مدل مانتو وست زنانه است. این سبک از لباس زنانه، بدون آستین بوده و در مدل های گشاد و جذب و اندامی به صورت جلیقه ای طراحی و تولید میشود.

55

برای زنان توپر و چاق، چه مدل و سبک مانتوی مناسب است؟!

در صورتی که افراد چاق میخواهند از مانتوهای طرح دار و راه راهی استفاده کنند، بهتر است از مانتو با راه راه افقی اجتناب کنند. به جای آن از مانتوهایی با راه راه عمودی بهره بگیرند.

خانم های چاق؛ به هیچ وجه مانتوهای استریچ و تنگ و چسبان نپوشند. مانتو سایز و اندازه خود را بپوشید. مانتوهایی که دارای جیب های بسیار بزرگ در قسمت پهلو هستند را حذف کنید. استایل مانتویی که ما برای افراد توپر و چاق پیشنهاد میدهیم؛ شامل مانتو جلو بسته، مانتو مدل پانچ، مانتو و پیراهن ساحلی، مانتو پیراهنی و یا های دو تیکه میباشد.

برای زنان لاغر، چه مدل و سبک مانتوی مناسب است؟!

بانوانی که اندامی بسیار لاغر و ظریف دارند، بهتر است، مدل مانتو زنانه با راه راه عمودی را انتخاب کنند. برعکس میتوانند از مانتو با خط های افقی بهره بگیرند تا کمی چاق تر به نظر برسند. همچنین شما میتوانید از مانتوهایی با آستین پفی و یا چین دار کار شده استفاده کنید.

مانتوی جلوباز کار شده و تزئین شده میتواند گزینه مناسبی برای خانم های لاغر اندام باشد. شما میتوانید از مانتوهایی با رنگ شاد و روشن استفاده کنید. مانتوهای مدل پیلی دار و یا چین دار نیز مناسب این افراد میباشد. از مانتوهای رنگ تیره و جذب خودداری کنید.

مدل مانتو رنگ سال

همانطور که در مقاله های قبلی مجله وقت مد در مورد رنگ سال و روش انتخاب آن مطالعه کردید، رنگ سال ۲۰۲۲ یعنی رنگ بنفش، باعث شده مدل مانتو رنگ سال ترند روز در ایران شود. در این سبک از مانتو، از ترکیب رنگ بنفش در استایل خود استفاده میکنند.

کدام یک از انواع مدل مانتو، برای شما بهتر است!؟

برای اینکه بدانید که کدام یک از انواع مدل مانتو زنانه، برای شما بهتر است!، آشنایی با انواع استایل دخترانه، به شما کمک زیادی میکند. یکی از این موارد که از اهمیت بالایی برخوردار است، انواع مدل مانتو زنانه میباشد که به تازگی مد شده اند. مکان ها و شرایط مختلف استایل و پوشش خاص خود را می‌طلبد. از جمله محیط های اداری، رسمی، مهمانی، عروسی و دورهمی ها.