۰ نفر

پیش بینی وضعیت آب و هوای امروز

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۴۰
کد خبر: 619186
پیش بینی وضعیت آب و هوای امروز

پیش‌ بینی وضعیت آب و هوای تهران ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ نشان می‌ دهد آسمان تهران ابری و توام با رگبار پراکنده خواهد بود. حداکثر دما ۱۹ درجه است و شاخص آلودگی هوا نیز در وضعیت سالم پیش‌ بینی می‌ شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اداره کل هواشناسی، بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی روز‌های آینده آسمان تهران نسبتا ابری پیش‌بینی می‌شود. فردا ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ آسمان ابری و در برخی ساعات تومام با رگبار پراکنده خواهد بود و شاخص آلودگی هوا نیز در وضعیت سالم پیش‌بینی می‌شود.

امروز آسمان تهران در برخی ساعات ابری است و دما در طول شب از ده درجه به مرور و در طول روز به شانزده درجه می‌رسد.

پیش‌بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده

آسمان تهران فردا (۱۹ اسفندماه) ابری و در برخی ساعات توام با رگبار پرکنده با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۲۰ اسفند ماه) ابری همراه با رگبار پراکنده با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و برای روز شنبه (۲۱ اسفندماه) تا حدودی آفتابی و با حداقل دمای ۷ درجه و با حداکثر دمای ۱۶ درجه پیش‌بینی می‌شود.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

1165401_534

وضعیت شاخص آلودگی هوای تهران امروز و فردا

کاهش تندی باد تا اواخر وقت امروز (۱۸ اسفند ماه) همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد که به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز پنج‌شنبه (۱۹ اسفند ماه) تا حدودی سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، هرچند با افزایش تردد خودرو‌ها غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت. کاهش تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

1165400_753

با تداوم پایداری جوی تا اواخر وقت پنج‌شنبه (۱۹ اسفندماه) و عدم وزش باد مؤثر، غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور تا چند روز آینده

1165399_183

از بعد از ظهر امروز سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب وارد کشور شده و در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و دامنه‌های و ارتفاعات جنوبی البرز سبب بارش باران خواهد شد.

شکل‌گیری توده گرد و خاک در کشور‌های همسایه و انتقال آن به استان‌های غرب و جنوب‌غرب کشور موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این نواحی خواهد شد.