۰ نفر

هشدار نارنجی برای ورود گرد و خاک فعال روی کشور

۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۱۲
کد خبر: 617335
هشدار نارنجی برای ورود گرد و خاک فعال روی کشور

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: توده گردوخاک که از عراق وارد کشور شده و سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در برخی استان‌ها شده است، از اواخر وقت امروز به تدریج تضعیف می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز اظهار داشت: همانطور که از قبل نیز اعلام شده بود امروز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، غرب فارس، بوشهر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ورزش باد شدید موقت و بارش باران داریم که در برخی نقاط این وزش باد شدید با گردوغبار همراه است همچنین این شرایط جوی در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان و برخی نقاط استان‌های اردبیل، کردستان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی حاکم است.

وی افزود: روز آینده 14 اسفند در برخی نقاط کرمان، سیستان و بلوچستان،‌ خراسان جنوبی، شمال خراسان رضوی و در آذربایجان غربی بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر یکشنبه 15 اسفند با ورود سامانه بارشی به کشور در برخی نقاط غرب و شمال غرب کشور بارش باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اضافه کرد: روز دوشنبه 16 اسفند در غرب و شمال غرب کشور، همچنین غرب سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و برخی مناطق مرکز کشور همچنین شمال شرق بارش پیش‌بینی می‌شود و بارش‌ها روز سه‌شنبه نیز در شمال شرق کشور ادامه دارد.

وی ادامه داد: امروز توده گردوخاک که از عراق وارد کشور شده است باعث کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در غرب و جنوب غرب کشور، بخش‌هایی از شمال غرب، مرکز کشور و سواحل غربی دریای خزر شده است که بخش شمالی آن تا اواخر شب با حرکت شرق‌سو و گذر از البرز مرکزی و مناطق مرکزی کشور به تدریج ضعیف می‌شود و البته در غرب و جنوب غرب کشور این شرایط تا اواخر امروز ماندگار خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا در سیستان و بلوچستان و شرق کرمان در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت عنوان کرد: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، گاهی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 15 و 6 درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز ا ستان و شهرکرد با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.