۰ نفر

کدام کشورها برای مهاجرت ۲۰۲۲ مناسب هستند؟

۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵
کد خبر: 617297
کدام کشورها برای مهاجرت ۲۰۲۲ مناسب هستند؟

بسیاری از افراد به دنبال دستیابی به امکانات و فرصت‌های بهتر در زندگی قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند. هرچند مهاجرت کاری پرریسک بوده و باید تمام زندگی گذشته خود را رها کرد و به سمت آینده ناشناخته‌ای رفت، اما برخی از برنامه‌های مهاجرتی کشورهای مختلف این ریسک را پایین‌تر آورده و باعث آسودگی خیال متقاضیان می‌شود.

دلایل مختلفی برای مهاجرت وجود دارد: مثل فرصت‌های بهتر آموزشی، امنیت شغلی و کیفیت زندگی در کشور مقصد. بااین‌حال پیش از اقدام به مهاجرت باید تمام جنبه‌های مثبت و منفی کشور مقصد را در نظر گرفته و باتوجه‌به آن تصمیم درست، عاقلانه و به‌دوراز هیجان گرفت. در این مقاله قصد داریم تا با بهترین کشورها برای مهاجرت در ۲۰۲۲ آشنا شویم.

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است. درعین‌حال باتوجه‌به رتبه‌بندی ارائه شده توسط سازمان ملل کانادا یکی از بهترین کشورها برای زندگی است. اگر قصد اقامت در یک کشور انگلیسی‌زبان را دارید حتما کانادا را در لیست کشورها برای مهاجرت ۲۰۲۲ داشته باشید.

از طرفی برنامه مهاجرتی کانادا از سال ۲۰۱۹ دچار تحول شده و این کشور قصد دارد تا اخر سال ۲۰۲۲ حجم پذیرش سالانه خود را تا یک میلیون نفر بالا ببرد. دلیل این افزایش پذیرش مهاجر کمبود نیروی متخصص و ماهر است، نرخ رشد جمعیت کانادا سرعت لازم را نداشته و اکنون بسیاری از افراد متخصص این کشور بازنشسته شده‌اند. ازاین‌رو برای جبران این کمبود سیاست مهاجرتی لیبرال این کشور به دنبال جذب نیروهای ماهر خارجی است.

آلمان یکی از بهترین کشورهای اقتصادی جهان

آلمان یکی از برترین اقتصاد‌های جهان بوده و پایین‌ترین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا را دارد. بیش از ۱۲ میلیون مهاجر در آلمان زندگی کرده و هرساله هزاران نفر نیز به این جمعیت اضافه می‌شوند. آلمان به دلیل سیستم رفاهی کارآمد توانسته به یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تبدیل شود. ملیت‌ها، مذاهب، سطح تحصیلات و تخصص‌های گوناگون، این کشور را تبدیل به یکی از متنوع‌ترین کشورهای جهان کرده است.

دولت آلمان به‌ تمامی شهروندان این کشور تضمین می‌دهد که علاوه بر آزادی، از زندگی آن‌ها نیز مراقبت کند. اگر کسی به‌تنهایی توانایی مراقبت از خود و خانواده را نداشته باشد تحت حمایت دولت قرار گرفته و حکومت این کشور به حفظ عزت‌نفس وی و خانواده‌اش کمک می‌کند. این برخورد مساوی دولت با آلمانی‌ها و مهاجران باعث می‌شود که آلمان نیز جایگاه ویژه‌ای در لیست کشورها برای مهاجرت در سال ۲۰۲۲ قرار گیرد.

نیوزلند کشوری مناسب برای مهاجرت است

کشور نیوزلند علی‌رغم رونق اقتصادی بسیار خوب با کمبود نیروی ماهر و متخصص مواجه است. ازاین‌رو برنامه‌های مختلفی برای جذب افراد ماهر و واجد شرایط از سرتاسر جهان دارد. این کشور تحسین‌برانگیز به دنبال سیاست‌های مهاجرپذیری خود به کشوری چندملیتی تبدیل شده و خانه گروه بزرگی از مهاجران و ملیت‌های مختلف است.

کیفیت زندگی در نیوزلند از بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر بوده و بین ۱۰ کشور برتر از نظر شاخص‌های توسعه انسانی قرار دارد. تجارت آزاد و پویای این کشور تعداد زیادی کارآفرین و بازرگان را به سمت خود جلب کرده است. از طرفی هزینه‌های رایگان درمانی و پزشکی که با ارائه یارانه‌های سنگین توسط دولت صورت می‌پذیرد از جمله مزیت‌های چشمگیر نیوزلند برای مهاجرت است.

مهاجرت2

سنگاپور کشوری توسعه‌یافته

سنگاپور یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهایی آسیایی بوده و بر اساس شاخص‌های توسعه انسانی در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد. برنامه‌های مهاجرتی لیبرال این کشور باعث شده تا افراد زیادی مخصوصا از چین، هند، اندونزی و مالزی به این کشور مهاجرت کنند. البته باید در نظر داست که سنگاپور یکی از گران‌ترین کشورهای دنیا نیز هست و گاهی قیمت خانه‌های پایتخت کشور، یعنی کوالالامپور با قیمت خانه‌های نیویورک و هنگ‌کنگ برابری می‌کند.

البته به همان میزان که هزینه‌های زندگی در این کشور بالا است، به همان میزان سطح درآمد نیز بالا است، تا جایی که سنگاپور را به یکی از قطب‌های اقتصادی دنیا تبدیل کرده است. در بیشتر موارد شهروندان پس از دو سال اقامت در این کشور می‌توانند درخواست دریافت تابعیت کرده و شهروند سنگاپور شوند. یکی از قوانین جاری در کشور حضور الزامی تمامی مردان دارای تابعیت سنگاپور در ارتش است و باید ۴۰ روز در یک سال را در خدمت ارتش باشند.

استرالیا مقصدی عالی برای مهاجرت

استرالیا، سرزمین کانگوروها و کوالاها مقصدی بسیار عالی برای مهاجرت تحصیلی است. این کشور نه‌تنها استانداردهای لازم برای تحصیل و زندگی مرفه را دارد بلکه چشم‌انداز شغلی مناسبی نیز داشته و البته قوانین مهاجرتی این کشور نیز بسیار آسان هستند. متوسط حقوق در استرالیا بالا بوده و به‌راحتی تمام هزینه‌های جاری زندگی را پوشش می‌دهد. آدلاید، ملبورن و پرث سه شهر اصلی این کشور بوده که جمعیت مهاجران در آن‌ها بیشتر است.

استرالیا به دلیل وجود مناظر طبیعی عالی، سواحل چشم‌نواز و آب‌وهوای معتدل خود مقصد توریستی بسیاری از جهانگردان نیز هست. برای مهاجرت به استرالیا باید چند نکته را در نظر داشته باشید. مهم‌ترین قانون مهاجرتی در این کشور تسلط به زبان انگلیسی و سن مهاجرین است. این کشور به‌ندرت به افراد بالای ۴۵ سال تابعیت اعطا می‌کند. البته داشتن مهارت بالا می‌تواند این قانون را خنثی کرده و افراد ماهر در هر سن و سالی احتمال پذیرش بالایی دارند.

دانمارک برای مهاجرت ایده‌آل است

دانمارک یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت در ۲۰۲۲  است. اگر تخصص موردنیاز این کشور را داشته باشید، به‌سرعت مجوزهای اقامت شما صادر می‌شود. مشاغلی از جمله مهندسی، فناوری اطلاعات، پزشکی، آموزشی و دانشگاهی موردنیاز این کشور هستند. یکی دیگر از برنامه‌های مهاجرتی دانمارک قبول کردن حقوق‌های زیر نرخ مشخص شده توسط دولت است؛ در این حالت افراد با شرکت‌های دانمارکی قرارداد بسته و مجوز اقامت ۴ ساله‌ای را دریافت می‌کنند. پس از ۴ سال متقاضیان می‌توانند برای دائمی کردن اقامت خود درخواست داده و وارد مشاغل جدید با حقوق‌های قانونی شوند.

سنگاپور

راه‌های دریافت اقامت کشورها

دریافت اقامت کشورهای مختلف به قوانین و شرایط کشور مقصد بستگی دارد. نمی‌توان یک بلیط هواپیما خارجی خرید و بدون زمینه‌چینی برای مهاجرت اقدام کرد. به‌طورکلی روش‌های مختلفی برای مهاجرت و دریافت اقامت کشورها وجود دارد. مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش‌ها استفاده از ویزای اقامت تحصیلی، ویزای کار، اقامت از طریق خرید ملک و سرمایه‌گذاری و داشتن تخصص و مهارت است.

اینکه کشور مقصد کدام‌یک از شرایط بالا را در بین قوانین و برنامه‌های مهاجرتی خود داشته باشد مسئله‌ای جدا است. اگر تخصص و مهارتی خاصی دارید می‌توانید با خیال راحت و بدون دغدغه برای مهاجرت اقدام کنید.