۰ نفر

هشدار وزش باد شدید در کشور و ورود ۲ سامانه بارشی از فردا

۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۳۹
کد خبر: 616918
هشدار وزش باد شدید در کشور و ورود ۲ سامانه بارشی از فردا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از فعالیت 2 سامانه بارشی در کشور در روزهای 12 اسفند و 15 اسفند خبر داد و گفت: روز جمعه در بسیاری از نقاط کشور وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، صادق ضیائیان، درباره آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آینده اظهار داشت: از اواخر وقت امروز چهارشنبه 11 اسفند سامانه بارشی از شمال غرب این منطقه را‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت تأثیر قرار می‌‌دهد و روز پنجشنبه در غرب و شمال غرب و زاگرس مرکزی بارش باران و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی و لرستان خواهد بود.

وی افزود: روز جمعه 13 اسفند در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور، زاگرس جنوبی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، همچنین شمال شرق کشور بارش‌ها ادامه دارد که شدت بارش‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و برخی مناطق شمال و شرق خوزستان خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: مجددا از اواسط وقت روز یکشنبه 15 اسفند سامانه بارشی دیگری از شمال غرب وارد کشور می‌شود که سبب بارش در این منطقه خواهد شد؛ روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده گستره بارش‌ها نوار شمالی کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم در برمی‌گیرد.

ضیائیان افزود: بعدازظهر فردا و روز جمعه وزش باد شدید ابتدا در غرب کشور و سپس در کل کشور خواهیم داشت که موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می‌شود، شدت وزش باد در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمان، یزد، اصفهان، تهران، قم، اردبیل، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و مرکزی خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری در بعدازظهر گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و فردا شب آسمان تهران ابری و بارانی است. همچنین روز جمعه در تهران بارش باران و سپس وزش باد شدید و کاهش ابر خواهیم داشت. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 19 و 9 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل و ارومیه با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهد بود.