۰ نفر

جزییات چگونگی برگزاری آزمون دکتری اعلام شد

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۴
کد خبر: 613917
جزییات چگونگی برگزاری آزمون دکتری اعلام شد

آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ در تاریخ ۶ اسفند برگزار می‌شود و سازمان سنجش شیوه نامه‌های بهداشتی را برای در امان ماندن سلامت داوطلبان در نظر گرفته است.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛  آزمون دکتری ۱۴۰۱ صبح جمعه ۶ اسفند با شرکت ۱۸۶ هزار و ۵۵۶ داوطلب برگزار خواهد شد. ۸۱ هزار داوطلب آزمون دکتری خانم و ۱۰۵ هزار نفر مرد هستند.

رییس سازمان سنجش گفت: آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ در ۹۶ شهر کشور برگزار می‌شود که در هر شهر به طور متوسط ۱۹۰۰ نفر ظرفیت داوطلبان پیش بینی شده است که در این ۹۶ شهر تعداد ۱۸۹ حوزه اصلی و ۵۹۷ حوزه فرعی داریم. ۵ هزار و ۹۰۵ کلاس و سالن مجزا برای حوزه‌های امتحانی در نظر گرفته شده اند. به این ترتیب حداکثر جمعیت در کلاس‌های بزرگ هم مستقر می‌شوند ۳۰ نفر است.

تعداد کلاس‌های حوزه امتحانی نسبت به آزمون‌های گذشته بسیار بیشتر شده است تا به این صورت از شیوع گسترده ویروس کرونا جلوگیری شود.

متقاضیان کنکور دکتری سال ۱۴۰۱ در گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر، دامپزشکی، کشاورزی در ۲۴۷ رشته امتحانی شرکت می‌کنند. بیشترین جمعیت داوطلب با ۱۲۰ هزار نفر داوطلب در گروه علوم انسانی است. با توجه به تفکیک حوزه‌ها و تعداد رشته‌های امتحانی، تجمع قابل توجهی از جمعیت در حوزه‌های آزمون مقطع دکتری وجود ندارد.

سازمان سنجش برای در امان ماندن سلامت داوطلبان در آزمون دکتری اعلام کرده است که تمام شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت خواهند شد و آن‌ها نباید نگران در خطر افتادن سلامت خود باشند.

رئیس سازمان سنجش از داوطلبان درخواست کرده است تا با وجود فراهم بودن امکانات ضد عفونی و بهداشتی در محل حوزه‌ها، ماده ضدعفونی و ۳ ماسک اضافه داشته باشند و در طول امتحان ماسک‌های خود را هر یک ساعت یک‌بار عوض کنند تا مشکلی برای کسی به وجود نیاید.

نحوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

کارت شرکت در آزمون از امروز (سه‌شنبه) سوم اسفند برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

متقاضیان آزمون، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (شامل نام‌خانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده، شماره سریال و کدپیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و بر اساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار و ارائه آن الزامی است. چنانچه متقاضی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به سیستم پاسخگویی اینترنتی این سازمان به نشانی sanjesh.org و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، شماره داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت‌نام اقدام کند.

این امکان برای متقاضیانی فراهم است که در سیستم پاسخگویی عضویت داشته باشند؛ بنابراین متقاضیانی که به اطلاعات فوق دسترسی ندارند، لازم است با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام کنند.

درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، متقاضیان لازم است به شرح زیر اقدام کنند:

۱- با توجه به اطلاعات مندرج روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه متقاضیان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند‌های ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ (شامل معدل مقطع کارشناسی، تاریخ فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی، موسسه فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی، معدل مقطع کارشناسی ارشد، تاریخ فارغ‌التحصیلی کارشناسی‌ارشد، موسسه فارغ‌التحصیلی مقطع کارشناسی‌ارشد، هیئت علمی (مربی آموزشی رسمی)، دانشگاه محل خدمت مربیان آموزشی رسمی) کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند؛ لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۶ منحصراً به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات در کارت ورود به جلسه آزمون، برای اصلاح موارد اقدام کنند.