۰ نفر

مسافران به خراسان رضوی باید کارت واکسن داشته باشند

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۴۱
کد خبر: 613751
مسافران به خراسان رضوی باید کارت واکسن داشته باشند

رییس گروه سلامت کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سرنشینان خودروهای شخصی که به خراسان رضوی سفر می‌کنند، در صورت نداشتن کارت واکسن، توسط پلیس‌ به شهر مبدا خود بازگردانده می‌شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مهندس فرشید وفا افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا در حال حاضر داشتن کارت واکسن برای سفرهای نوروزی ضروری است و با توجه به شرایط رفتار  ویروس کرونا احتمال کاهش و یا افزایش محدودیت‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه خبری مبنی بر ممنوعیت سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ اعلام نشده است، بیان کرد: بر همین اساس مقرر شده است بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس برای افرادی که هنوز واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، صادر نشود و اولویت صدور بلیت با کسانی است که تزریق سه دُز واکسن آنها انجام شده و فاقد علائم مشکوک به بیماری باشند.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در ایمنی زایی بیماری کووید ۱۹ گفت:  هیچ واکسنی ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی‌کند، اما انجام آن  در مسیر حفظ سلامت بسیار موثر است ، بنابراین نباید افرادی که هر سه دُز واکسن را دریافت کرده‌اند تصور کنند، هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند.

رییس گروه سلامت کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بیشتر افرادی که به واسطه کرونا در موج‌های پنجم و ششم فوت کرده‌اند، کسانی هستند  که واکسن نزده‌ و یا واکسیناسیون خود را ناقص انجام داده‌ بودند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

در حال حاضر حدود هزار و  ۱۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.