۰ نفر

اقتصاد در مدل عالیجناب پولدارَک چه رنگی است

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۴
کد خبر: 613696
اقتصاد در مدل عالیجناب پولدارَک چه رنگی است

پول درآوردن برای جوانان، یک رویای شیرین و دلنشین است، شادی بخش و امید‌آفرین است. حتی می تواند انرژی آفرین و انگیزه بخش باشد.

اما نکته اساسی آن است که این رویا زمانی معطوف به هدف و نتیجه می شود که افراد از یک سری توانمندی ها و مهارت ها برخوردار باشند. این توانمندی ها را می توان در دو دسته کلی در نظر گرفت. برخی از آنها همچون یک سپر محافظتی هستند که فرد را از سقوط در دام ها و خطاها باز می دارند و برخی دیگر هم به عنوان یک ابزار حمله و جبهه گشایی می تواند کاربرد داشته باشد.

در اینجا است که درس گرفتن از مدل فکری برخی شخصیت ها و ترفندها و شگردهایشان، گره گشای جوانان است، خصوصا اینکه اگر بتوانیم دست از نگاه های صفر و یکی برداریم و افراد را به مانند یک شخصیت دنیایی، ترکیبی از مولفه های مثبت و منفی بدانیم.

عالیجناب پولدارَک، عنوانی است برای شخصیت هایی که به طرز نفس گیری، پولدار هستند و برای رسیدن به این مقصد، دنیا را از یک پنجره متفاوت نگاه می کنند. آن ها، روش زندگی مخصوص خودشان را دارند. تاکتیک ها و تکنیک های ویژه ای دارند و از هر نوع ابزار، شگرد و ترفندی برای عبور از مشکلات و رسیدن به هدفشان استفاده می‌کنند . آنها به معنای واقعی کلمه، شکارچی لحظات هستند و با اولین اشتباه طرف مقابل، امتیاز لازم برای برنده شدن در یک فعالیت اقتصادی را نصیب خود می کنند. از ده ها ترفند پنهان و آشکار استفاده می کنند و با زیرکی از فشارهای مختلفی که آن ها را به انزوا می کشاند، فرصت حمله درست می کنند.

اگر از نوع تفکر و مدل فکری آن ها رمزگشایی شود، قطعا می تواند درس های زیادی برای جوانان جویای شغل و کارآفرینان فردای اقتصاد داشته باشد. ولی موضوع این است که شگردها و ترفندهای آن ها، مخصوص خودشان است و انگار رمزنگاری شده است.

 برای رمز گشایی از مدل فکری عالیجناب پولدارَک و پاسخ به این سوال که اقتصاد در مدل عالیجناب پولدارَک چه رنگی است، به طور کلی می توان ویژگی های منحصر به فرد عالیجناب پولدارَک ها را به دو دسته مختلف باید تقسیم بندی کرد.

1

اول، آداب چندش آور عالیجناب پولدارَک است که از طریق آن، دیگران را مهار می کند. جوانان برای شروع یا ادامه فعالیت اقتصادی، به دلیل آنکه دائم مجبور هستند که ریسک کنند و خودشان را در معرض خطاها و خطرها قرار دهند، بهتر است بدانند که کجاها در معرض عالیجناب پولدارَک ها قرار می گیرند و ممکن است گرفتار دام های وی شوند. کجاها لازم است با رمزگشایی از آداب پولدارَک ها، بر توانمندی های دفاعی خودشان در مقابل کسانی که قصد فریبشان را دارند، بیافزایند و با واکنش مناسب، کمتر اجازه دهند حقوقشان لگدمال شود .

ضمن اینکه باید بدانند که در برخورد با عالیجناب پولدارَک ها، ممکن است دچار دلسردی و ناامیدی و فرسودگی شوند و بهمین جهت ضرورت دارد که مراقب احوالاتشان باشند و در مسیر کارآفرینی، نشاط و سرزندگی و پویایی خودشان را ازدست ندهند .

اما یک دلیل دومی هم در کار است که باید با آداب عالیجناب پولدارَک آشنا شد و آن، این است که عالیجناب پولدارَک در کنار آداب چندش‌آورش که باید نسبت به آن ها آگاه بود و دوری جست، یک سری توانمندی ها، مهارت ها، تکنیک ها و تاکتیک هایی هم دارد که موفق به اداره مجموعه های بزرگ اقتصادی و پول سازی های خارق العاده و افسانه ای می شود و حیف است که این فنون و روش ها در سایه آداب چندش‌آورش، مورد توجه و استفاده قرار نگیرد .

هر جوانی که قصد کارآفرینی و خلق ثروت دارد و عاشق آن است که شرایط بهتری برای زندگی خود، خانواده و جامعه ایجاد کند، باید با این روی سکه یعنی توانمندی های عالیجناب پولدارَک هم آشنا شود و از شگردها و فنون عالیجناب پولدارَک درس بگیرد . هدفگذاری درست و مطابق واقع، مدیریت زمان، مدیریت سرمایه، مدیریت احساس، مدیریت ریسک، مدیریت خواسته های کوتاه مدت و ده ها کلیدواژه دیگر، در این بخش می گنجد که باید برای موفقیت در کارآفرینی به آن توجه شود .

گفتنی است عالیجناب پولدارَک، عنوان کتابی است به قلم سعید اویس که توسط نشر بهارسبز منتشر شده و تاکتیک ها و تکنیک های خوب و بد برخی پولدارها را مورد تجزیه‌ و تحلیل قرار داده است . . نویسنده در این کتاب تلاش می کند جوانان تازه وارد به عرصه فعالیت اقتصادی و کارآفرینی را با پیچ و خم ها و چالش های تند این مسیر آشنا کند.