۰ نفر

۹۷ درصد کارمندان دفتری خواستار ادامه دورکاری بعد از کرونا هستند

۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱:۴۹
کد خبر: 611793
۹۷ درصد کارمندان دفتری خواستار ادامه دورکاری بعد از کرونا هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که فقط ۳ درصد کارمندان پشت میز نشین خواستار بازگشت به محل کار خود و لغو دورکاری هستند.

به گزارش راشاتودی، نظرسنجی موسسه AWA انگلیس نشان می‌دهد که فقط ۳ درصد کارمندان پشت میز نشین و دفتری به دنبال آن هستند که دوباره به محل کار خود به صورت حضوری بازگشته و دورکاری نباشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در این نظرسنجی ۱۰ هزار نفر از کارمندان دفتری شرکت‌ها در سراسر جهان شرکت کرده و نتایج آن نشان می‌دهد که تعداد افرادی که هنوز به دنبال کار تمام وقت حضوری در دفاتر هستند، پس از شیوع کرونا به شدت پایین آمده است.

پیش از شروع کرونا نرخ کسانی که به دنبال کار تمام وقت دفتری به صورت حضوری بودند ۳۵ درصد بوده است که حالا به ۳ درصد کاهش یافته است.

اندرو موسون مدیر عامل AWA می‌گویند: دو سال گذشته نشان داده که احتمالاً دورکاری هم به نفع کارمندان و هم به نفع کارفرمایان بوده است.

نظرسنجی AWA همچنین نشان می‌دهد که در حال حاضر ۸۶ درصد کارمندان دفتری تمایل دارند که حداقل دو روز در هفته دورکار باشند و فقط در روزهای وسط هفته نظیر سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در محل کار خود حضور داشته باشند.

موسون هشدار داده که پس از پایان همه گیری ویروس کرونا اجبار کارمندان برای حضور در دفاتر و لغو کامل دورکاری آنها اشتباهی بزرگ از سوی کارفرمایان خواهد بود.

وی می‌گوید، اجباری کردن حضور کارمندان در محل کار می‌تواند به استعفای گسترده آن‌ها منجر شود.