۰ نفر

خرید و فروش دختران خردسال بیخ گوش ما + فیلم

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۵۸
کد خبر: 607279
خرید و فروش دختران خردسال  بیخ گوش ما + فیلم

این روزها با بحرانی شدن وضعیت اقتصادی در افغانستان فروش دختران در سنین پایین نیز افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، با تشدید بحران اقتصادی در افغانستان و گسترش فقر شدید در میان افغان‌ها به دنبال خروج نیرو‌های ناتو به رهبری ایالات متحده و تسلط طالبان در این کشور، برخی از والدین به ازدواج دختران خردسال خود متوسل شده اند.

در منطقه شمال غرب افغانستان که تحت فشار خشکسالی قرار دارد، گرسنگی، فقر و فلاکت در بین مردم افزایش یافته است. از سوی دیگر در مواردی پدران، دختران خردسال خود را در سنین پایین به فروش می‌رسانند.

در منطقه کادیز ولایت بادغیس، والدین دختران خود را که برخی از آن‌ها حتی هفت ماه هم ندارند، برای تامین نیاز‌های اولیه غذایی می‌فروشند.

به عبدالغنی، یکی از ساکنان منطقه کادیز، ۱۵۰۰ دلار (۱۳۰۰ یورو) وعده داده شد تا دختر ۵ ساله خود هجیره را برای ازدواج بفروشد، اما پس از شکسته شدن پای دخترش بر اثر زلزله، این پول را دریافت نکرد.

ازدواج دختران خردسال در ولسوالی بادغیس امری رایج است که خانواده داماد برای انعقاد عقد ازدواج پول می‌پردازند و اغلب دختر تا رسیدن به سن بلوغ یعنی تا سن ۱۵ سالگی در خانه والدین خود می‌ماند. اما صحبت در اینجا در مورد دختران شیرخوار است و نه در مورد دخترانی که دهه اول زندگی خود را به پایان رسانده اند.

عبدالغنی در مورد دخترش هجیره می‌گوید: او قبل از مجروح شدن فروخته شد، حالا او چیزی به من نمی‌دهد و من ۱۰۰۰۰۰ افغانی (۱۰۵۰ دلار) بدهی دارم که باید بپردازم.

شایان ذکر است که حکومت طالبان از اعتبار بین المللی برخوردار نبود و همین امر باعث شد قدرت‌های جهانی و نهاد‌های مالی و اقتصادی بین المللی از کمک‌های مالی و اقتصادی خودداری کنند و میلیارد‌ها دالر دارایی خود را مسدود کنند.