۰ نفر

مدارس و دانشگاه های ۶شهر نارنجی خوزستان غیرحضوری شدند

۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۰:۰۰
کد خبر: 606590
مدارس و دانشگاه های ۶شهر نارنجی خوزستان غیرحضوری شدند

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا فرایند آموزشی در شهرهای نارنجی استان به مدت یک هفته غیر حضوری خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا، ولی اله حیانی روز چهارشنبه در نشست اضطراری قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی که بر استان حاکم شده است فرایند آموزش در کلیه مقاطع آموزش و پرورش، حوزه های علمیه و کلیه سطوح دانشگاه ها به استثنای دوره تکمیلی در ۶ شهرستان اهواز، آبادان، دزفول، شوشتر، امیدیه و ایذه به مدت یک هفته غیر حضوری خواهد بود.

وی افزود: به هم استانی های عزیز توصیه می کنیم که بحث رعایت شیوه نامه ها از جمله زدن ماسک و فاصله اجتماعی و عدم شرکت در اجتماعات را جدی بگیرند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: مراکز واکسیناسیون ما آماده ارائه خدمات هستند لذا آن دسته از افرادی که نوبت دُز سوم آنها فرا رسیده باید به مراوز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن شان را تز یق کنند همچنین از آنهایی که هنوز دوز دوم را نزده اند خواهش می کنم سریعا واکسن خود را تزریق کنند.

وی افزود: از کلیه صنوف و فعالیت هایی که با مردم سر و کار دارند تقاضا داریم بر اساس طرح اعمال محدودیت های هوشمند کرونایی وظایف خود را دقیق انجام دهند. تخطی از طرح اعمال محدودیت های هوشمند کرونایی تخلف محسوب می شود و برابر مقررات با این صنوف برخورد می شود.

حیاتی گفت: افراد خدمت دهنده و گیرنده در رستوران ها حتما باید ۲ دُز واکسن زده باشند و تالارهای پذیرایی باید با ظرفیت مشخصی پذیرای مراجعین باشند همچنین کارکنان ادارات باید ۲ دُز واکسن زده باشند در غیر این صورت حق حضور در محل کار را ندارند و بر اساس آیین نامه تخلفات اداری با آنها برخورد می شود.

وی در پایان افزود: همه باید این محدودیت ها را جدی بگیریم تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

در حال حاضر ۶ شهرستان خوزستان نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۶ شهرستان آبی کرونایی هستند.