۰ نفر

ورود سامانه بارشی به کشور از ۱۲ بهمن‌

۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۳۸
کد خبر: 605024
ورود سامانه بارشی به کشور از ۱۲ بهمن‌

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز دوشنبه ۱۲ بهمن سامانه بارشی تازه‌ای در استان‌های جنوب‌غرب و غرب کشور همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی سبب بارش برف و باران خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بر اساس مدل‌ها و نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری هواشناسی، تا ظهر دوشنبه ۱۱  بهمن جوی آرام در کشور خواهیم داشت و از بعدازظهر دوشنبه سامانه بارشی وارد کشور می‌‌شود و در استان‌های واقع در جنوب‌غرب و غرب کشور همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی سبب بارش برف و باران و برخی نقاط رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهد شد.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن این سامانه در غرب و جنو‌ب‌غرب کشور، شمال‌ شرق برخی نقاط شرق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوب البرز سبب بارش می‌شود که شدت بارش‌ها در شمال و شرق خوزستان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و جنوب اصفهان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: این سامانه روز چهارشنبه ۱۳ بهمن در شمال‌ شرق فعال است و سپس از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان گفت: از دوشنبه تا چهارشنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید داریم که در مناطق مستعد موجب بروز گرد و خاک می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۸ درجه و صفر درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده زنجان با کمینه دمای ۱۱ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد:‌ روز آینده در ۲۴ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.