۰ نفر

گلستان هم سفیدپوش شد

۱ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۰۲
کد خبر: 602143
گلستان هم سفیدپوش شد

مدیرکل شرکت آب منطقه ای استان گلستان با اشاره به بارش باران و برف در سطح این استان، اظهار کرد: میزان بارش برف در ایستگاه شاهکوه به 30 سانتی متر رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید محسن حسینی با اشاره به اینکه بارش باران در سرتاسر استان از روز پنجشنبه بر فضای جوی استان حاکم شده است، اظهار کرد: بارش ها در مناطق کوهستانی به شکل برف بوده که در نقشه های هوایی استان گلستان را سفیدپوش کرده است.

وی در تشریح مقادیر بارندگی از ساعت ۷عصر پنجشنبه ٣٠ دی لغایت ساعت ۷ صبح جمعه ١ بهمن ۱۴۰۰، افزود: میزام بارش باران در حوضه نکا رود علیا و ایستگاه شاهکوه 10 میلی متر و بارش برف بالغ بر 30 سانتی متر بوده است.

مدیرکل شرکت آب منطقه ای استان گلستان با بیان اینکه در حوضه خلیج گرگان و ایستگاه وطنا نیز شاهد بارش 15 میلی متری باران بوده ایم، خاطرنشان کرد: این میزان بارش باران در حوضه قره سو و ایستگاههای سیاه آب بندرترکمن، کردکوی، شصت کلاته و گرگان به ترتیب 16.5، 20، 22 و 5.37 میلی متر بوده است.

حسینی از بارش باران در ایستگاههای آق قلا و تقی آباد گرگان در حوضه آبریز گرگانرود به میزان 15 و 23 میلی متر خبر داد و گفت: بارش باران در ایستگاه محمدآباد کتول 38 میلی متر، ایستگاه فاضل آباد کتول 19 میلی متر، ایستگاه سد وشمگیر 10 میلی متر و ایستگاه قزاقلی 19 میلی متر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه میزان بارش باران در ایستگاههای اراز کوسه و گنبدکاووس نیز به میزان 15 و 12 میلی متر بوده است، ادامه داد: ایستگاههای رامیان و نوده خاندور نیز به میزان 5.13 میلی متر، گالیکش 25 میلی متر و تمر قره قوزی 21 میلی متر شاهد بارش باران بوده اند.

مدیرکل شرکت آب منطقه ای استان گلستان با اشاره به اینکه در ایستگاههای مینودشت، گلیداغ مراوه تپه، تنگراه گالیکش و پارک ملی گلستان در این حوضه آبریز شاهد بارش برف نیز بوده ایم، تصریح کرد: در این چهار ایستگاه به ترتیب بارش باران به میزان 16.5، 5.13، 24.5 و 31 میلی متر بوده ومیزان بارش برف نیز به 5.1، 12،4.5 و 12 سانتی متر رسیده است.

حسینی با اشاره به اینکه حوضه آبریز اترک نیزبا وجود خشکی آب و هوا شاهد بارش های پراکنده بوده است، اضافه کرد: در ایستگاه اینچه برون شاهد 5 میلی متر بارش باران بوده ایم که این میزان در ایستگاههای مراوه تپه و داشلی برون به ترتیب 4 و 5.2 میلی متر بوده است.