۰ نفر

وزیر کشور؛

وام های کشاورزان سیل زده جنوب کرمان استمهال می‌ شود

۳۰ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۱۷
کد خبر: 601915
وام های کشاورزان سیل زده جنوب کرمان استمهال می‌ شود

وزیر کشور گفت: وام های کشاورزان جنوب کرمان که گرفتار سیلاب شده اند، به مدت ۲سال استمهال می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، احمد وحیدی عصر پنجشنیه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: فهرستی از کشاورزانی که از اشخاص وام دریافت کرده اند به صورت‌ دقیق تهیه تا تسهیلات قرض الحسنه به آنها پرداخت شود.

وی اظهار داشت: به چاه های کشاورزی که بر اثر سیل کاملا تخریب شده اند نیز به فاصله نزدیک همان چاه مجوز حفر چاه جدید داده شود و چاه های قابل احیا نیز به فوریت احیا شوند.

وزیر کشور تاکید کرد: آمار منازل آسیب دیده و تخریب شده در جریان سیل های اخیر نیز به صورت دقیق اعلام شود و باید با احداث و ترمیم و استحکام بخشی سیل بند، خیال مردم را از خسارات سیل در آینده آسوده کنیم.

وی هنچنین با اشاره به تلفات دام های مردم در سیلاب بیان کرد: مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پذیرفته اند خساراتی که سیل به دامداران وارد کرده را جبران کنند و باید آمار دقیق تهیه و ارائه شود.

وحیدی ادامه داد: همچنین آمار دقیقی از خساراتی که به لوازم خانگی مردم وارد شده نیز ارائه شود تا هیچ اجحافی در حق کسی نشود.  

وی گفت:: سپاه ثارالله کرمان نیز تقبل کرده برای جلوگیری از شیوع بیماری های قارچی پس از سیل، تجهیزات لازم برای سمپاشی محیط را در اختیار سازمان جهادکشاورزی این استان قرار دهد.  

وزیر کشور تصریح کرد: در آینده هشت طرح آبخیزداری در جنوب استان کرمان اجرامی شود و ما نهایت همکاری را برای تامین اعتبار آن خواهیم داشت. 

سیلاب که هفته گذشته خسارت های زیادی در جنوب استان کرمان ایجاد کرده بود طی چند روز گذشته نیز خسارت های دیگری در این مناطق و نیز شرق استان کرمان به بار آورد.