۰ نفر

آلوده‌‌ترین قسمت یک رایانه کجاست؟

۲۹ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۵۵
کد خبر: 601591
آلوده‌‌ترین قسمت یک رایانه کجاست؟

محققان آلوده‌‌ ترین نقاط یک رایانه را که باکتری‌ها و بقیه آلودگی‌های موجود در خانه یا محل کار در آن جمع می‌ شود مشخص کرده و آن را آلوده‌تر از دستشویی دانستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اعتمادآنلاین، دیلی‌میل به نقل از محققان وابسته به شرکت «Chicopee» یکی از مشهورترین شرکت‌های نظافت اعلام کردند یکی از آلوده‌‌ترین بخش‌های کامپیوتر ماوس است که میزان تشکل‌های آلودگی در آن 11 برابر سنگ دستشویی است.

آنها که آلودگی هر منطقه را با «Colony-forming unit» (واحد تشکیل کُلُنی) می‌سنجند، همچنین هشدار دادند، آشپزخانه یکی از آلوده‌‌ترین نقاط یک خانه محسوب می‌شود که دسته کتری آب جوش و یخچال نقطه اوج این آلودگی را در این نقطه از خانه تشکیل می‌دهند.

به گفته این محققان دستگیره دستشویی یکی از آلوده‌‌ترین نقاط خانه محسوب می‌شود و حاوی 188 واحد تشکیل کُلُنی است، و بعد از آن باید به کلیدهای برق هم اشاره کرد که محل تجمع بسیاری از آلودگی بوده و 99 واحد تشکیل کُلُنی است.

محققان از سویی هشدار دادند استفاده چند نفر از یک شیشه مایع ضدعفونی‌کننده دست نیز کاری بسیار خطرناک است زیرا بررسی‌ها نشان داده آلودگی این بطری‌ها 175.5 واحد تشکیل کُلُنی است.