۰ نفر

​تنفس هوای «پاک» در تهران

۲۴ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵
کد خبر: 599532
​تنفس هوای «پاک» در تهران

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون در شرایط پاک است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه روز جمعه (۲۴دی‌ماه) با توجه به تداوم ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول و پاک قرار خواهد گرفت.

کاهش تندی باد در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت جمعه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا حدودی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که سبب کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد.

 با حاکمیت جو نسبتاً آرام تا صبح روز شنبه (۲۵دی‌ماه) همراه با افزایش تردد خودروها در نخستین روز هفته، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و در مناطق پرتردد کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. وزش باد مؤثر و در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید تا ساعات پایانی شنبه (۲۵دی‌ماه) سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۱۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین۴۷ و کیفیت هوا در وضعیت پاک است.