۰ نفر

نرم ‌افزار پخش مویرگی چیست و بهترین آن کدام است؟

۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰
کد خبر: 598466
نرم ‌افزار پخش مویرگی چیست و بهترین آن کدام است؟

تولید، توزیع و مصرف چرخه‌ای تکراری در طول تاریخ است که انسان برای تداوم زندگی خود به آن نیاز دارد. موتور گرداننده این چرخه تا مدت‌ها قبل به وسیله یک سیستم سنتی انجام می‌شد که محصولات تولید شده را به دست عمده‌فروشان می‌رساند تا آن‌ها را در میان خرده‌فروشان و فروشندگان محلی توزیع کنند.

اما این چرخه یک مشکل اساسی داشت. چرا که زمان و هزینه قابل‌توجهی در این چرخه مصرف می‌شد. به همین دلیل، نزدیک شدن هرچه بیشتر تولیدکننده و مصرف‌کننده به نفع هردو طرف بود. امروز این امر به وسیله راهکارهای نرم‌افزاری از جمله نرم‌افزار پخش مویرگی قابل انجام است. اما فروش و پخش مویرگی چیست و بهترین نرم افزار پخش مویرگی کدام است؟ این نرم‌افزار چه امکاناتی را در اختیار فروشندگان و مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد؟

نرم‌ افزار پخش مویرگی چیست؟

نرم‌افزار پخش مویرگی راهکاری برای مدیریت فرایند فروش، بازاریابی، توزیع و برنامه‌ریزی است که فرایند خریدوفروش بازار را به ‌طور چشم‌گیری تسهیل می‌کند. این نرم‌افزار به فروشندگان امکان مدیریت، برنامه‌ریزی و نظارت کامل بر فرایند ویزیت، توزیع و وصول را ایجاد می‌کند.

به‌ این‌ت رتیب، محصولات در مدت‌زمانی کوتاه پس از ثبت سفارش به دست مشتری می‌رسند و هزینه‌های مرتبط با فرایند توزیع به حداقل می‌رسد. افزایش سرعت عمل سازمان در عین کاهش هزینه، می‌تواند به مزیت رقابتی آن تبدیل‌شده و جایگاه سازمان در بازار را ارتقاء دهد.

این در حالی است که در سیستم سنتی فروش و توزیع، محصولات از کارخانجات به دست عمده فروشندگان سپرده می‌شوند تا در نهایت به دست خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان برسند. در این میان، شاهد افزایش قیمت محصولات به دلیل وجود واسط و افزایش هزینه‌های نگهداری و حمل‌ونقل بودیم.

 مدت‌زمانی که به دلیل وجود واسطه میان تولیدکننده و مصرف‌کننده هدر می‌رود نیز می‌تواند یکی معایب این سیستم قدیمی باشد. از طرف دیگر، شناخت بازار هدف و نیازهای آن در این سیستم برای تولیدکننده دشوار بود.

کاربرد نرم ‌افزار پخش مویرگی چیست؟

استفاده از بهترین نرم‌افزار پخش مویرگی در واقع نوعی مکانیزه کردن سیستم فروش و توزیع و همچنین بهبود مسیر ارتباط با بازار هدف است که موجب افزایش سرعت و کاهش هزینه‌های این چرخه می‌شود. با حذف واسطه‌ها از سیستم توزیع و فروش محصولات، نقدینگی و حاشیه سود بیشتری ایجاد می‌شود.

در عصری که سیستم خریدوفروش هر چه بیشتر به سمت الکترونیکی شدن می‌رود، پیگیری و مدیریت چرخه سفارش‌گیری و توزیع با استفاده از یک نرم‌افزار تحت وب قابل‌اجرا بر روی لپ‌تاپ و گوشی بسیار آسان‌تر و کاربردی‌تر است.

 این امر به سیستم فروش و توزیع محصولات نظم بیشتری می‌بخشد و امکان توزیع کالاها به سراسر کشور با هزینه کمتر و جلوگیری از سوءاستفاده را میسر می‌سازد.

مزایای استفاده از نرم ‌افزار پخش مویرگی

با توجه به آنچه گفته شد، اکنون می‌دانیم که کاربرد و مزایای کلی استفاده از یک سیستم پخش مویرگی در مقایسه با سیستم سنتی چیست. با این ‌حال، توجه داشته باشید که انتخاب یک نرم‌افزار مناسب و کارآمد نیز مهم است.

 اما مزیت استفاده از بهترین نرم ‌افزار فروش پخش مویرگی چیست؟ نرم افزار پخش مویرگی همکاران سیستم یکی از بهترین نرم‌افزارهای این حوزه است که امروزه بسیاری از کسب‌وکارها از امکانات و مزایای آن استفاده می‌کنند. مزایای استفاده از چنین راهکاری شامل موارد زیر است:

  1. چند ارزی بودن

در دنیای الکترونیک مرزها کمرنگ شده و امکان فروش محصولات به مشتریان خارجی نیز ایجاد می‌شود. بنابراین، چند ارزی بودن نرم‌افزار یکی از راهکارهای عالی برای بهبود فروش است. یکی از مزایای این نرم‌افزار، ایجاد امکان ثبت اسناد براساس ارزهای مختلف است. بنابراین، شما می‌توانید اموری مانند مدیریت، نظارت و ثبت گزارش مبلغ محصولات فروخته ‌شده را با تفکیک ارزها انجام دهید.

2-مدیریت اصلی‌ترین بخش‌های فروش مویرگی

دو روش فروش سر و فروش گرم که از زیرمجموعه‌های اصلی پخش مویرگی به شمار می‌آیند نیز تحت حمایت و پشتیبانی کامل این نرم‌افزار قرار دارد.

2

  1. نظارت مطلوب بر عملکرد تمامی کارکنان بخش انبار و توزیع کالا

یکی از مهم‌ترین اصول توزیع، نظارت مطلوب بر نیروی انسانی است. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان یک فرایند فروش و توزیع یکپارچه ایجاد کرد که در آن، ورود و خروج محصولات در انبارها و نحوه عملکرد کارکنان انبار و بخش توزیع به‌خوبی ارزیابی و مدیریت می‌شوند. بنابراین، هرگونه سوءاستفاده و مغایرت احتمالی تعداد کالا در پایان روز اعلام و مشخص می‌شود.

  1. پشتیبانی از عملیات شعبه‌های سراسر کشور و امکان مدیریت متمرکز آن‌ها

با تأسیس و افزایش شعب فروش، به امکانات بیشتری برای مدیریت و نظارت بر آن‌ها نیاز است. در چنین شرایطی لازم است عملکرد و اطلاعات تمام شعب به‌صورت جداگانه در دست باشند و در عین‌ حال، بتوان اطلاعات فروش تمام شعب را به شکل متمرکز و لحظه‌ای در اختیار داشت.

این نرم‌افزار می‌تواند اطلاعات را به تفکیک مراکز فروش، پرسنل فروش، منطقه و مسیر فروش، حوزه‌های پخش، اسناد و فاکتورهای فروش در هر شعبه را در اختیار شما قرار دهد و امکان مدیریت متمرکز بر تمام اطلاعات را در آن ‌واحد ایجاد کند.

  1. امکان برنامه‌ریزی ویزیت و ایجاد کانال‌های ارتباطی مختلف و کاربردی برای مشتریان

این نرم‌افزار مزایای هر دو طرف معامله را در نظر دارد. امکان برنامه‌ریزی برای مراجعه مشتریان که به کاهش هزینه جمع‌آوری، ذخیره و انتقال محصولات کمک می‌کند، قابلیت این نرم‌افزار برای افزایش رضایت و وفاداری مشتریان نیز به شمار می‌آید.

نرم‌افزار پخش مویرگی همکاران سیستم به مشتریان امکان مشارکت در فرایندهای سازمان مانند ثبت سفارش و مشاهده وضعیت صورت‌حساب را می‌دهد. این سیستم به مشتریان اجازه می‌دهد بازخورد خود را ثبت کنند و فرایند پردازش سفارشات خود را از طریق موبایل سرویس تسریع ببخشند. این امر می‌تواند رضایت بیشتری در مشتریان ایجاد کند.

  1. امکان طراحی و اعمال تخفیف‌ها و جوایز مختلف برای افزایش رضایت و جذب مشتریان وفادار

تخفیف و جوایز بخش جذاب فرایند خریدوفروش برای مشتریان هستند. این امر مهم نیز از برنامه مغفول نمانده است و امکان اجرای صحیح آن توسط این نرم‌افزار پشتیبانی می‌شود.

امکانات نرم‌ افزار پخش مویرگی همکاران سیستم

نرم ‌افزار پخش مویرگی همکاران سیستم را می‌توان یکی از بهترین راهکارهای نرم‌افزاری حوزه پخش در ایران دانست که امروزه تعداد قابل‌توجهی از کسب‌وکارهای حوزه پخش از آن استفاده می‌کنند. از جمله مهم‌ترین امکانات این نرم‌افزار برای کاربران خود، شامل موارد زیر است:

  • مدیریت پورسانت فروشندگان

  • مدیریت موجودی‌های فیزیکی و قابل‌ فروش
  • تعیین برنامه برای فعالیت‌هایی مانند فروش، وصول و پخش
  • پشتیبانی از روش‌های فروش سرد (قطعی و غیرقطعی) و گرم
  • برآورد نقدینگی شعب براساس فروش‌های انجام‌ شده و در جریان آن‌ها
  • مدیریت متمرکز و منعطف وصول و کنترل چک‌های دریافتی از مشتریان
  • امکان نظارت بر گزارش روزانه عملکرد پرسنل شامل ویزیت، توزیع، تحویل و وصول
  • مدیریت حساب مشتریان و نظارت کامل بر فرایند فروش بر اساس وضعیت حساب مشتری

برای دریافت مشاوره رایگان و انتخاب بهترین راهکار نرم‌افزاری می‌توانید با همکاران سیستم در ارتباط باشید.