۰ نفر

آموزش غیرحضوری در مدارس ۱۲شهر آلوده اصفهان تمدید شد

۱۹ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۳۶
کد خبر: 597967
آموزش غیرحضوری در مدارس ۱۲شهر آلوده اصفهان تمدید شد

بر اساس مصوبه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، آموزش غیرحضوری در مدارس مقطع ابتدایی و پیش‌ دبستانی‌ اصفهان و ۱۱شهر دارای آلودگی هوا در استان، فردا دوشنبه برای دومین روز متوالی تمدید شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، عصر روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: بر این اساس فعالیت آموزش حضوری در مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک‌ها در تمام واحدهای آموزشی دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی و آموزشگاه‌های زبان علمی آزاد در روز دوشنبه تعطیل خواهد بود.

بر همین اساس، فردا شیوه آموزش دانش‌آموزان دوره‌های یاد شده در شهرهای اصفهان، سجزی، شاهین‌ شهر، خمینی‌شهر، دولت‌آباد، زرین‌شهر، مبارکه، فولادشهر، فلاورجان، کاشان، آران و بیدگل و نجف‌آباد بصورت غیرحضوری و برخط انجام می‌شود.

روابط عمومی آموزش و پرورش اصفهان یادآور شد: امتحانات دانش‌آموزان دوره متوسطه طبق برنامه قبلی برگزار می‌شود.

در سال تحصیلی جاری حدود ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در ۶ هزار واحد آموزشی در استان مشغول به تحصیل شدند.

همچنین بر اساس مصوبه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، بدلیل پایداری و تشدید آلایندگی‌ها، فردا طرح زوج و فرد خودروها از درِ منازل از ساعت ۶ تا ۲۲ در کلانشهر اصفهان اجرا می‌شود.

در این راستا خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در تمام معابر کلانشهر اصفهان و شهرستان های همجوار توسط ماموران و دوربین‌ها در راستای کاهش آلودگی هوا، اعمال قانون و فک پلاک می‌شود.

اصفهان آلوده‌ترین کلانشهر کشور است و امروز شاخص آلودگی هوا در این شهر به عدد ۱۶۰ و در وضعیت ناسالم برای عموم رسید.