۰ نفر

هشدار مهم به مردم کرمانشاه

۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹
کد خبر: 590638
هشدار مهم به مردم کرمانشاه

شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در اطلاعیه‌ای با اشاره به ورود سامانه‌ای بارشی به استان از مردم خواست از حضور در کنار رودخانه‌ها و تاسیسات آبی خودداری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه گفت: از مردم به صورت جدی تقاضا داریم که هر گونه تردد و توقف در مسیر رودخانه ها، مسیل ها و حاشیه تاسیسات آبی پرهیز کنند.

«محمودرضا شهلایی» توضیح داد: ظرفیت سازی لازم در همه سدهای استان برای ذخیره آورد سال جاری و بارش های پیش رو ایجاد شده و جای هیچ نگرانی نیست؛ چنانچه سیلابی نیز اتفاق بیافتد عبور ایمنی خواهد داشت.

وی از اعلام آمادگی دستگاه متبوع و مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای تا پایان بارش ها  خبر داد و گفت: همه اعضاء کارگروه مدیریت بحران از روز جاری  تا پایان شرایط بارش ها در حالت آماده باش قرار دارند و مدیران نواحی آبیاری شهرستان های تابعه نیز در این هشدار به همراه پرسنل خود آماده هستند.

سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که سامانه ای قدرتمند بارش از امروز جمعه جو استان را تحت تاثیر قرار دهد و تا هفت روز منجر به بارش شود.

باران با سرما همراه است

به گفته مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه سامانه‌ای که از عصر پنجشنبه وارد جو استان می شود، افزون بر کاهش دمای روزانه و افزایش دمای شبانه، به تناوب سبب وزش باد، بارندگی و رعد و برق در سطح استان خواهد شد.

«فیروز دولتشاهی»، توضیح داد: شرایط ناپایدار حاصل از اولین موج، در روز جمعه بویژه در نیمه شمالی و نواحی شرقی استان از شدت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بارش که در ارتفاعات و گردنه ها به شکل برف نمود می کند، گفت: بارش ها منجر به آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط خواهد شد.

به گفته مدیرکل هواشناسی کرمانشاه موج دوم سامانه در روزهای یکشنبه و دوشنبه و موج سوم آن در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در جو منطقه فعال خواهند بود.

کاهش بارش

بر اساس اعلام این سازمان از ابتدای سال زراعی( اول مهر ماه) تاکنون به صورت میانگین ۶۰ میلیمتر باران در استان کرمانشاه باریده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد کاهش را نشان می دهد. سال گذشته تا این مدت حدود ۱۳۳ میلیمتر باران در کرمانشاه باریده بود.

سال آبی گذشته در مجموع ۲۹۷ میلیمتر باران در سطح این استان بارید که نسبت به سال قبل از آن ۳۴ درصد کاهش داشت و در نهایت منجر به افت ۶۰ درصدی روان آب‌ها و  ۷۰ درصدی آب چشمه‌ها در کرمانشاه شد.

هرچند کرمانشاهی ها پاییزی کم بارش و خشک را پشت سر گذاشتند اما بر اساس آنچه کارشناسان سازمان هواشناسی پیش بینی کرده اند میزان بارش‌های زمستان در این استان به حد نرمان می رسد.